اولین پیروزی فصل استقلال در لیگ قهرمانان، روبروی یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های آسیا رقم خورد. آبی‌ها هم در دفاع و هم در حمله، نمایش قابل قبولی داشتند و به خوبی توانستند الهلال را به مرز غافلگیری برسانند. این پیروزی می‌تواند ورق را در آسیا به سود تیم شفر برگرداند. تا پیش از این بازی، تصور می‌شد این تیم در مسیر حذف شدن از لیگ قهرمانان قرار داشته باشد اما این نتیجه، می‌تواند چیزهای زیادی را برای این تیم تغییر بدهد. 

 «سانترهای بی‌سرانجام» نگرانی بزرگ استقلال در هفته‌های گذشته به شمار می‌رفت. توپ‌هایی که در دربی و دیدار با سایپا مدام روی دروازه رقبا ارسال شدند، هرگز به نتیجه نرسیدند اما این طلسم بالاخره در نبرد حساس آسیایی با الهلال عربستان شکسته شد. کرنر تماشایی پاتوسی و پرواز بلند علی کریمی، استقلال را صاحب گل اول مسابقه کرد. هنوز هم آبی‌ها کار بسیار دشواری برای حفظ نتیجه روبروی ستاره‌هایی مثل گومیس و سباستین جووینکو داشتند اما این تیم نه تنها در نیمه اول تسلیم حریف نشد، بلکه حتی توانست به کمک یک ارسال دیگر از پاتوسی به گل دوم نیز دست پیدا کند. تیم شفر در نیمه دوم کمی عقب کشید و حتی با وجود اشتباه فاحش میلاد زکی پور و دریافت گل اول، تا لحظه نواخته شدن سوت پایان داور توانست پیروزی کلیدی‌اش را حفظ کند. حتی این پیروزی نیز با همه اهمیت‌اش به معنای پایان موفقیت‌آمیز ماموریت استقلال در آسیا نخواهد بود. این تیم از آستانه مرگ، به زندگی برگشته و حالا باید خودش را در همین مسیر حفظ کند. در همین گروه، الدحیل و العین نیز به تساوی رسیدند تا استقلال تنها به خاطر تفاضل گل، پشت سر الدحیل قرار بگیرد. تیم شفر در صورت شکست دادن الهلال در دیدار برگشت، حتی شانس صدرنشینی در این گروه را دارد. در سه مسابقه باقی‌مانده، آبی‌ها یک بار باید در زمین بی‌طرف با الهلال مسابقه بدهند، سپس در آزادی میزبان الدحیل باشند و بعد از آن در دیدار پایانی مرحله گروهی در زمین الهین به مصاف این رقیب بروند. استقلال در آسیا هنوز کارهای سختی برای انجام دادن در پیش دارد اما اعتماد به نفس این تیم بعد از کنار زدن الهلال، حالا بیشتر از گذشته است. 

اولین پیروزی فصل استقلال در لیگ قهرمانان، روبروی یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های آسیا رقم خورد. آبی‌ها هم در دفاع و هم در حمله، نمایش قابل قبولی داشتند و به خوبی توانستند الهلال را به مرز غافلگیری برسانند. این پیروزی می‌تواند ورق را در آسیا به سود تیم شفر برگرداند

 بخش مهمی از بحران استقلال در شروع سال جدید، به تصمیم‌های فنی وینفرد شفر مربوط می‌شد. حالا این مربی به همان نسبت، باید به خاطر تصمیم‌هایش در جریان پیروزی برابر رقیب عربستانی مورد ستایش قرار بگیرد. او چه در برابر الدحیل و چه در بازی در زمین تراکتورسازی، بی گدار به آب زد و در نیمه‌های دوم تیمش را با آرایشی هجومی به  زمین فرستاد. جلو رفتن استقلال، موجب خالی شدن عقب زمین این تیم شد و آسیب‌پذیر شدن آبی‌ها را به دنبال داشت. آن‌ها حتی در برابر پرسپولیس نیز خوب دفاع نکردند و بیشتر با انگیزه‌های هجومی وارد زمین شدند. در جدال با الهلال اما استقلال نوع دیگری از بازی را به نمایش گذاشت. این بار این تیم عقب نشست و برای دقایق زیادی تحت فشار قرار گرفت و از اولین فرصت‌هایش برای ضربه زدن به رقیب بهره برد. در واقع این بار استقلال صبر کرد تا  زمان مناسب ضربه زدن به الهلال از راه برسد و پس از زدن گل نیز، دفاع اصلی‌ترین نقشه آن‌ها در زمین به شمار می‌رفت. شفر سبک ایده‌ال‌گرایانه‌اش را کنار گذاشت و برای رسیدن به برد، محافظه‌کارتر شد. استفاده از سیدحسین حسینی روی خط دروازه، تصمیم درست دیگری از سوی این مربی بود. سیدحسین اوایل نیمه دوم با یک سیو تماشایی، اجازه کم‌شدن اختلاف با حریف را نداد. فرستادن منشا به نیمکت و استفاده از ایسما در نوک خط حمله، تصمیم ایده‌ال دیگری از سوی مربی استقلال بود که اشتباه‌های قبلی او را تصییح کرد. حالا این تیم با اضافه شدن مهره‌هایی مثل وریا، فرشید باقری و اللهیار صیادمنش، می‌تواند تهدید بزرگی برای همه تیم‌های رقیب باشد. 

 نتایچ سه بازی گذشته استقلال، تا حدود زیادی اولویت‌های این باشگاه در این فصل را تغییر داده‌اند. تا پیش از رسیدن فروردین ماه، تصور می‌شد استقلال باید لیگ قهرمانان را قربانی لیگ برتر کند و با همه تمرکز برای نتیجه گرفتن در رقابت‌های داخلی بجنگد. قهرمانی در لیگ برای این تیم به مراتب در دسترس‌تر از صعود از گروه مرگ لیگ قهرمانان به نظر می‌رسید اما در عمل، اتفاق دیگری برای این باشگاه رخ داد. آن‌ها در یک بازه زمانی بسیار کوتاه، دو بازی حساس در لیگ را از دست دادند تا فاصله‌ای 7 امتیازی با صدر جدول را تجربه کنند. 

حالا دیگر به نظر می‌رسد قهرمانی در لیگ برای این تیم به شدت دشوارتر شده باشد و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان، اولویت اصلی این تیم در این فصل را بسازد. ایده‌آل‌ترین اتفاق برای هواداران آبی در ادامه این فصل، قهرمانی در لیگ در کنار صعود آسیایی خواهد بود اما شاید اگر قرار باشد تنها یکی از این دو ماجرا اتفاق بیافتد، شانس صعود این تیم در لیگ قهرمانان بیشتر شود.