بازی‌های لیگ برتر حالا دیگر به هفته‌های با پرسپولیس و هفته‌های بدون پرسپولیس تقسیم شده است. قرمزپوشان که به‌شدت درگیر رقابت‌های آسیایی هستند فرصت چندانی برای بازی در لیگ ندارند. اما آنها این هفته چند روز بعد از صعود به فینال مقابل سایپا صف‌آرایی می‌کنند تا تعداد بازی‌های خود را در پایان هفته دهم به 9 بازی برسانند. 

این بازی روز شنبه برگزار می‌شود و پیش از آن هفت بازی دیگر در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام خواهد شد. استقلال و سپاهان مهم‌ترین بازی هفته و قطعا یکی از مهم‌ترین بازی‌های این فصل است. جدال امیر قلعه‌نویی با استقلال همیشه جذابیت‌ها و حساسیت‌های خودش را دارد و این بار رتبه دو تیم در بالای جدول هم به این حساسیت دامن می‌زند.

 استقلال بعد از سکته‌های ابتدای فصل بالاخره خودش را پیدا کرده و بعد از دو برد متوالی به مصاف سپاهان می‌رود. البته سپاهان هم زودتر از استقلال به این موقعیت رسیده و بعد از مساوی‌های یک‌درمیان ابتدای فصل حالا سه هفته متوالی است که فقط می‌برد. 

اگرچه برخی از این بردها مثل برد هفته قبل مقابل نساجی با حرف‌وحدیث‌هایی همراه بوده است. برتری سپاهان در خط حمله است و برتری استقلال در خط دفاعی؛ زردها دو برابر بیشتر از آبی‌ها گل زده‌اند و دو برابر هم بیشتر گل خورده‌اند. 

آبی‌ها با پنج گل خورده استحکام نسبتا خوبی در خط دفاعی دارند و باید دید مقابل بهترین خط‌ حمله لیگ هم می‌توانند این استحکام را داشته باشند یا نه. به‌خصوص که آرمین سهرابیان نیز چهار اخطاره شده و غایب بزرگ خط دفاعی استقلال در این بازی خواهد بود.