وقتی لیگ قهرمانان آسیا از راه رسید، تصور می‎شد وینفرد شفر و پسرها باید این تورنمنت را فدای موفقیت در لیگ برتر کنند و تمرکزشان را روی رقابت‌های لیگ بگذارند اما حالا که آسیا به هفته سوم رسیده است، به نظر می‌رسد قهرمانی در لیگ برای این تیم به شدت دشوار شده و آن‌ها باید به هر قیمتی برای رسیدن به موفقیت در آخرین جام فصل تلاش به خرج بدهند. استقلال برای باقی ماندن در جدول گروه مرگ، باید به هر قیمتی از شکست در برابر الهلال فرار کند. پیروزی در جدال امروز، استقلال را در لیگ قهرمانان احیا خواهد کرد. 

لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال چندان امیدوارکننده شروع نشده است. آن‌ها در مسابقه اول به سختی در برابر الدوحیل شکست خوردند و در بازی دوم در حالی که همه چیز برای پیروزی‌شان در برابر العین مهیا به نظر می‌رسید، تسلیم گل شیوتانی شدند و دو امتیاز حساس را به سادگی از دست دادند. رسیدن به تنها 1 امتیاز در 2 مسابقه، اوضاع تیم شفر را خطرناک کرده و این تیم را لبه پرتگاه قرار داده است. در مقابل اما اوضاع الهلال، به شدت متفاوت به نظر می‌رسد. آن‌ها در اولین مسابقه این فصل لیگ قهرمانان، العین را با یک گل شکست دادند و سپس در جدال با تیم قدرتمند الدحیل، به پیروزی 3 بر یک رسیدند. الهلال با دو پیروزی متوالی در دو مسابقه، صدرنشین گروه مرگ به شمار می‌رود و شانس اول صعود محسوب می‌شود. در نگاه اول به نظر می‌رسد تیم عربستانی از بخت بسیار خوبی برای کنار زدن استقلال برخوردار است اما آبی‌ها دیگر در آسیا چیزی برای از دست دادن ندارند و باید با تمام وجود برای شکست دادن حریف تلاش کنند. تیم شفر مدتی بعد از حذف شدن از جام حذفی، در لیگ برتر نیز شرایط ناخوشایندی را تجربه کرده است. این تیم تا قبل از شروع سال جدید، مدعی جدی قهرمانی رقابت های لیگ بود اما دو نتیجه ناامیدکننده در شروع فروردین ماه، سکته بزرگی را در مسیر باشگاه قرار داد. حالا دیگر همه چیز برای این تیم به لیگ قهرمانان بستگی دارد و ناکامی در این تورنمنت، آن ها را در معرض یک فصل تلخ قرار خواهد داد. 

لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال چندان امیدوارکننده شروع نشده است. آن‌ها در مسابقه اول به سختی در برابر الدوحیل شکست خوردند و در بازی دوم در حالی که همه چیز برای پیروزی‌شان در برابر العین مهیا به نظر می‌رسید، تسلیم گل شیوتانی شدند و دو امتیاز حساس را به سادگی از دست دادند

وجه اشتراک مهم استقلال و الهلال در این هفته ها، شکست خوردن در دربی‌های حساس دو کشور بوده است. آبی‌های پایتخت به عنوان یک تیم مدعی به سراغ شهرآورد رفتند اما با وجود ارائه یک نمایش خوب در نیمه اول، گل اول بازی را دریافت کردند و دیگر نتوانستند به مسابقه برگردند. این شکست تلخ، شروع ناامیدکننده‌ای را در سال جدید برای این باشگاه رقم زد. الهلال نیز در دربی حساس، جذاب و نفس‌گیر عربستان با النصر روبرو شد. این تیم در حالی که از دقیقه 67 ده نفره بود، دو بار مسابقه را با دو گل تماشای به تساوی کشاند اما در آخرین ثانیه‌ها، تسلیم حریف شد و همه امتیازهای دربی را از دست داد. در فاصله 4 هفته به پایان این فصل از لیگ عربستان، الهلال با یک امتیاز کم‌تر نسبت به النصر در رده دوم جدول دیده می‌شود و هنوز از شانس خوبی برای قهرمانی لیگ بهره می‌برد. گومیس، کلیدی‌ترین ستاره این باشگاه به شمار می‌رود. مهاجمی به شدت ترسناک با شادی گل معروف‌اش که پس از درخشیدن در فوتبال فرانسه و آقای گلی در لیگ ترکیه، حالا در الهلال به چهره محبوب هوادارها تبدیل شده است. علی الحبسی نیز بعد از سال‌ها دروازه‌بانی در انگلیس، حالا درون دروازه الهلال حضور دارد. بوتیا، دگنک، سالم الدوساری و جووینکو ستاره‌های مهم دیگر الهلال هستند. جووینکو البته به دلیل مصدومیت دیدار با استقلال را از دست داده است. در مقابل استقلالی‌ها نیز فرشید باقری، وریا و همام طارق را در اختیار ندارند. بازگشت اللهیار صیادمنش و دانشگر، می‌تواند خبر خوبی برای این باشگاه باشد. آن‌ها برای امیدوار ماندن به صعود، به هیچ وجه نباید مسابقه امروز در زمین بی‌طرف را دست خالی ترک کنند. 

استقلال و الهلال فصل گذشته نیز در همین مرحله از لیگ قهرمانان آسیا با هم روبرو شدند و در هر دو مسابقه، این تیم ایرانی بود که توانست حریف را شکست بدهد. شرایط الهلال اما نسبت به گذشته کاملا متفاوت شده است. باشگاه پرافتخار عربستانی با ستاره‌های پرشمارش در این فصل، تنها با قهرمانی در آسیا راضی خواهد شد. آن‌ها با حضور گومیس، در خط حمله بسیار قدرتمند هستند اما در دفاع نفوذناپذیر به نظر نمی‌رسند. آن‌چه حساسیت این بازی را به مراتب بیشتر می‌کند، شرایط خاص هر دو مربی است. مدیران باشگاه الهلال با این ترکیب، انتظار بیشتری از تیم‌شان داشته‌اند و پس از شکست در دربی عربستان، در صدد اخراج زوران مامیچ بودند. بازی امروز با استقلال، آخرین فرصت این سرمربی برای جلب دوباره رضایت مدیران باشگاه است. در مقابل شفر نیز وضعیت مشابهی را تجربه می‌کند. تیم او فصل درخشانی را پشت سر نگذاشته و حذف از آسیا، آخرین تیر را به پیکر مرد آلمانی و شاگردان‌اش شلیک خواهد کرد.