سال جدید برای پرسپولیس، کاملا امیدوارکننده شروع شده است. قرمزها اواخر فصل گذشته، فشار زیادی را تحمل کردند و در یک برنامه سخت و فشرده، امتیازهای زیادی از دست دادند اما دو پیروزی داخلی در فروردین ماه، جایگاه این تیم در صدر جدول رده‌بندی لیگ را حفظ کرد. برانکو و پسرها امروز در سومین هفته از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف با الاهلی مسابقه خواهند داد. پرسپولیس در این جدال، به دنبال رسیدن به اولین پیروزی آسیایی‌شان در این فصل هستند. 

  برنده‌شدن در دربی، درست همان اتفاقی بود که قرمزها در یک فصل سخت و حساس به آن نیاز داشتند. تیمی که برای مدت‌ها تحت فشار بود و در محاصره تردیدهای زیادی دیده می‌شد، بالاخره با کنار زدن رقیب سنتی اعتماد به نفس از دست رفته را احیا کرد و نشان داد که هنوز قدرت پیروز شدن در هر جدالی را دارد. تنها چند روز بعد از شکست دادن استقلال در شهرآورد، شاگردان پرفسور پیکان را نیز از پیش رو برداشتند تا در کنار تراکتورسازی، به حداکثر امتیازهای لیگ در شروع سال جدید دست پیدا کنند و شروع درخشانی را رقم بزنند. حالا نگاه همه هواداران این باشگاه به آسیا معطوف شده است. سرنوشت پرسپولیس در این فصل از لیگ قهرمانان، تا حدود زیادی به نتیجه جدال امشب بستگی خواهد داشت. شکست در این بازی می‌تواند شرایطی را به وجود بیاورد که این تیم از ادامه جنگ بر سر صعود از گروه‌اش منصرف شود و با تمام تمرکز خودش را با رقابت‌های لیگ برتر سرگرم کند. پیروز شدن در این جدال اما آن‌ها را در جایگاه یکی از مدعیان صعود از گروه قرار می‌دهد. درست مثل چند سال گذشته، جدال نمایندگان ایران و عربستان در زمین‌ بی‌طرف برگزار خواهد  شد. پرسپولیس و الاهلی در امارات به مصاف هم می‌روند تا دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به پایان برسانند.

پرسپولیسی‌ها در هر دو بازی گذشته در لیگ قهرمانان آسیا، قربانی تصمیم‌های بحث‌برانگیز داوری شدند. گل پاختاکور به این تیم در شرایط آفساید به نظر رسید و گل دیرهنگام بونجاح به تیم برانکو نیز سالم نبود. با این وجود قرمزها نباید تنها داوری را عامل شروع ناخوشایندشان در آسیا معرفی کنند

 تفاوت بزرگ پرسپولیس و الاهلی، در جدول لیگ‌های ایران و عربستان به چشم می‌خورد. قرمزها با دو اختلاف امتیاز نسبت به تراکتورسازی صدرنشین جدول رده‌بندی هستند. تا پایان فصل هنوز 6 مسابقه باقی مانده و قرمزها شانس خوبی برای رسیدن به سومین قهرمانی متوالی‌شان در لیگ دارند. در لیگ سعودی اما الاهلی دیگر نمی‌تواند روی سکوی اول قرار بگیرد. تا پایان این فصل لیگ عربستان تنها 4 هفته باقی مانده و رقیب امشب پرسپولیس، 15 امتیاز کم‌تر از النصر صدرنشین دارد. الاهلی در فاز هجومی بعد از النصر و الهلال، سومین خط حمله پرقدرت لیگ عربستان به شمار می‌رود اما در بین 6 تیم بالای جدول، ضعیف‌ترین عملکرد دفاعی را پشت سر گذاشته و در خط دفاعی، فوق‌العاده نشان نداده است. این تیم پیش از دیدار با پرسپولیس در دو دیدار گذشته‌اش در لیگ عربستان به دو پیروزی دست پیدا کرده و با دو کلین شیت، 6 گل به ثمر رسانده است. حسین عبدالغنی هنوز هم سرشناس‌ترین بازیکن الاهلی محسوب می‌شود. بازیکنی که هم‌دوره نسل 98 فوتبال ایران بود اما همچنان زمین فوتبال را ترک نکرده است. عمر السوما نیز خطر‌ناک‌ترین بازیکن تیم عربستانی به شمار می‌رود. مهاجمی که به سبک زلاتان از تمام اجزای بدن‌اش برای گلزنی بهره می‌برد. به جز عمر السوما سوری، الکسیس، پائولو دیاز، نیکلاس استانچیو و کلودیو بائزا ستاره‌های خارجی دیگر الهلال هستند. مهار سوما، مهم‌ترین ماموریت امروز خط دفاعی پرسپولیس خواهد بود. شجاع و سیدجلال در کنار شیری و نادری، در دربی به لحاظ دفاعی بی‌نقص نشان دادند و حالا امیدوارند که در مسابقه امروز نیز در فرم خوبی قرار داشته باشند. درباره رسیدن شجاع به مسابقه، تردیدهای زیادی وجود داشت اما به نظر می‌رسد مرد شماره 3 تیم برانکو، شرایط مسابقه را به دست آورده است. کمال نیز بعد از مشکل کتف، دوباره به تمرین برگشته و مشکلی برای همراهی تیم‌اش ندارد. امید عالیشاه مهم‌ترین غایب امروز پرسپولیس است که به دلایل انضباطی از تیم کنار گذاشته شده و در لیست جدال با الاهلی دیده نمی‌شود. احتمالا برانکو، از کمال، احمد، بشار رسن و ترابی در خط هافبک بهره خواهد بود. این احتمال هم البته وجود دارد که این مربی درست مثل دربی، با تدبیری نسبتا دفاعی‌تر بشار را روی نیمکت قرار بدهد و از سروش رفیعی در فاصله‌ای نزدیک با کمال در میانه میدان استفاده کند. 

 پرسپولیسی‌ها در هر دو بازی گذشته در لیگ قهرمانان آسیا، قربانی تصمیم‌های بحث‌برانگیز داوری شدند. گل پاختاکور به این تیم در شرایط آفساید به نظر رسید و گل دیرهنگام بونجاح به تیم برانکو نیز سالم نبود. با این وجود قرمزها نباید تنها داوری را عامل شروع ناخوشایندشان در آسیا معرفی کنند. اکر پرسپولیس کیفیت فصل گذشته‌اش در آسیا را به دست بیاورد و همان نمایش‌های سال قبل در این تورنمنت را در زمین پیاده کند، داوران حتی با تصمیم‌های اشتباه نیز نمی‌توانند میان این تیم و رسیدن به پیروزی فاصله‌ای ایجاد کنند. مسابقه امروز شاید سرنوشت‌سازترین دوئل پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشد. چیزی شبیه قدم زدن روی خط باریک زندگی و مرگ.