تریلر یک امتیازی!

همه چیز در آزادی به جذا‌ب‌ترین شکل ممکن سپری شد. جایی که مس دو بار از حریفش جلو افتاد و استقلال نکو دو بار به بازی برگشت. هر دو تیم اما به جز این گل‌های زده، موقعیت‌های پرشمار دیگری هم به وجود آوردند تا تماشاگرها از دیدن این بازی به وجد بیایند. این یکی از بهترین بازی‌های این فصل استقلال بود. هرچند که نتیجه محبوب آنها در این بازی رقم نخورد و صدرنشینی این تیم در لیگ برتر در پایان این بازی کمی به خطر افتاد.

آریا طاری

 

چرا این بازی جذاب شد؟

دلیل مهم جذاب شدن این بازی، رد و بدل شدن گل‌های زودهنگام مس در هر دو نیمه بود. تیم محرم در شروع هر دو نیمه به استقلال گل زد و این ماجرا به طور کامل سبک بازی تیم نکو را عوض کرد. تیم جواد به طور کلی تیمی است که به شدت صبر می‌کند تا به یک گل برسد اما استقلال در این بازی مجبور بود به شیوه هجومی‌تری بازی را دنبال کند و در تلاش برای رسیدن به گل باشد. در حقیقت سبک بازی تیم مس، موجب شد استقلال نیز یکی از جذاب‌ترین دیدارهایش در این فصل را پشت سر بگذارد.

مس با هدایت محرم بی‌نهایت چشم‌نواز فوتبال بازی می‌کند و حتی روبه‌روی تیمی مثل استقلال در آزادی عقب نمی‌کشد. نویدکیا که در جام حذفی تیم نکو را از جدول مسابقه‌ها خارج کرده بود، در لیگ هم روبه‌روی این تیم شکست نخورد و امتیاز حساسی از آبی‌ها گرفت. این اولین بار بود که استقلال در این فصل در خانه به حریفی به جز پرسپولیس امتیاز می‌دهد

در ستایش گوستاوو بلانکو

ضربه سری که گوستاوو بلانکو در نیمه اول وارد دروازه حریف کرد، فراتر از استانداردهای فوتبال ایران بود. او باز هم نشان داد که روی هوا چقدر خطرناک است و چطور می‌تواند از هر ارسال، یک گل برای آبی‌های پایتخت بسازد. بلانکو ستاره کلیدی تیم نکو در این نبرد به شمار می‌رفت. بازیکنی که دو بار دروازه مس را باز کرد و یک نمایش درخشان را در این بازی حساس پشت سر گذاشت. او حالا دیگر به مرد مورد اعتماد جواد در تیم تبدیل شده و جایگاهش در ترکیب اصلی را به هیچ قیمتی از دست نمی‌دهد.

کمک‌داور دوم و دو صحنه خاص

کمک‌داور دوم این مسابقه در نیمه دوم، با دو صحنه بسیار خاص و بحث برانگیز روبه‌رو شد و هر بار هم تصمیمش این بود که توپ از خط عبور نکرده است. اولین بار روی صحنه گل دوم استقلال به نظر می‌رسید توپ از اوت به زمین آمده و با اشتباه وحشتناک حامد لک روبه‌روی بلانکو قرار گرفته اما تشخیص کمک‌داور این نبود. دقایقی بعد هم آبی‌ها یک ضربه خطرناک به طرف دروازه حریف زدند اما تشخیص کمک‌داور این بود که توپ به طور کامل از خط رد نشده است. این صحنه در کنفرانس خبری بعد از بازی با اعتراض شدید مهدی هاشمی‌نسب نیز روبه‌رو شد. مردی که این روزها به جای نکو به کنفرانس‌های خبری می‌رود. رفتاری که در هر نقطه‌ای از دنیای فوتبال هم با اعتراض هوادارها روبه‌رو می‌شود و به طور معمول جریمه‌های سنگینی نیز برای مربیان مختلف به همراه می‌آورد.

بدشانس مثل مهرداد     

مهرداد محمدی بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی مطلق در استقلال، به ترکیب اصلی برگشت و جواب خوبی به اعتماد جواد داد. او نمایش بسیار خوبی در این بازی داشت و چند بار تا یک قدمی باز کردن دروازه حریف نیز پیش رفت. ضربه‌های قوس‌دار مهرداد در این بازی چند موقعیت عالی برای استقلال ساختند. هرچند که او در این نبرد نیز بدشانس بود و در نهایت موفق به گلزنی برای تیمش نشد.

محرم، مرد مهارنشدنی

محرم نویدکیا بهترین مثال ممکن برای این جمله است که یک مربی چطور می‌تواند یک تیم را کاملا عوض کند. او مس بحران‌زده و نازیبای نیم‌فصل اول را تحویل گرفته و از آن روز حتی یک شکست را نیز روی نیمکت این تیم تجربه نکرده است. مس با هدایت محرم بی‌نهایت چشم‌نواز فوتبال بازی می‌کند و حتی روبه‌روی تیمی مثل استقلال در آزادی عقب نمی‌کشد. نویدکیا که در جام حذفی تیم نکو را از جدول مسابقه‌ها خارج کرده بود، در لیگ هم روبه‌روی این تیم شکست نخورد و امتیاز حساسی از آبی‌ها گرفت. این اولین بار بود که استقلال در این فصل در خانه به حریفی به جز پرسپولیس امتیاز می‌دهد.

بهترین بازی فصل سجاد

یکی از چهره‌های بسیار شاخص این بازی برای مس رفسنجان، سجاد شهباززاده بود که نمایشی فراتر از حد انتظار داشت. سجاد در فاز هجومی بسیار خوب بازی کرد و چند موقعیت عالی برای مس ساخت. او موثرترین چهره در مسیر رد و بدل شدن گل دوم تیمش هم بود. به نظر می‌رسید شهباززاده انگیزه‌های بسیار زیادی دارد تا روبه‌روی تیم سابقش درخشش قابل توجهی داشته باشد. رفتن محرم به مس به جز کمک به درخشش مهره‌های جوان، روی احیا شدن ستاره‌های باتجربه نیز نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. آنها این روزها در بهترین فرم هستند. شاید اگر مس فصل را با محرم شروع می‌کرد، حالا رده کاملا متفاوتی در جدول این بازی‌ها داشت.