پرسپولیس برگشت!

نیمه دوم بازی با شمس‌آذر برای پرسپولیس، پر از فراز و نشیب‌های غیرمنتظره بود. از پنالتی دادن به حریف در همان ثانیه‌های اول تا ۱۰ نفره شدن. با این حال تیم یحیی به بازی برگشت و برای بردن بازی کرد. آنها با گل دوم، یکی از مهم‌ترین سه امتیازهای فصل را جشن گرفتند. در روز توقف دوباره استقلال در یک بازی خارج از خانه و البته شکست سپاهان با سه بازیکن اخراجی، پرسپولیس حالا دوباره بخشی از کورس قهرمانی لیگ برتر است و با توجه به دو بازی باقی‌مانده‌اش در تقویم، شانس بسیار خوبی برای قهرمانی نیم‌فصل نیز دارد.

آریا رهنورد

کنعانی و ماجرای سکونشینی

غایب بزرگ بازی پرسپولیس و شمس‌آذر، حسین کنعانی بود. بازیکنی که اصلا در فهرست ۱۸ نفره تیم دیده نمی‌شد و بعدها به مصدومیتش نیز اشاره شد اما به نظر می‌رسد برخی مسائل درون تیم، روی این سکونشینی موثر بوده‌اند. ظاهرا یحیی بالاخره تصمیم گرفته در واکنش به بعضی اتفاق‌ها، کنعانی را از ترکیب تیمش خارج کند. گفته می‌شود جایگاه محمدحسین در تیم ملی نیز به خطر افتاده و ممکن است امیر قلعه‌نویی نیز قید بردن این بازیکن به جام ملت‌ها را بزند. ظاهرا ماجرای مربوط به لغو مجوز واردات خودرو، خیلی‌ها را از کنعانی ناراحت کرده است.

آلرژی به کلین‌شیت

پرسپولیس یحیی این روزها به کلین‌شیت کردن آلرژی دارد. این تیم به شمس‌آذر پنالتی داد و دروازه‌اش را روبه‌روی تیم سعید دقیقی بازشده دید. جالب اینکه بیرو حتی جهت این پنالتی را به درستی حدس زد و ضربه را نیز مهار کرد اما باز هم مدافعان پرسپولیس بسیار سست بودند و شمس‌آذری‌ها توانستند از روی ریباند به گل برسند. البته که این ضربه باید تکرار می‌شد؛ چراکه بازیکنان هر دو تیم قبل از شلیک شدن توپ، درون محوطه جریمه حضور داشتند. این یکی از اشتباه‌های بزرگ داور در این مسابقه به شمار می‌رفت.

سعید دقیقی اینجا باخت

اعتراض سعید دقیقی روی صحنه‌ای که حتی در همان نگاه اول هم کاملا گل شده بود، در نوع خودش عجیب به نظر می‌رسید. توپ گولسیانی کاملا از خط دروازه عبور کرد و گل اول قرمزها به ثمر رسید. بلافاصله سعید دقیقی آنقدر به اعتراض علیه داور ادامه داد که در نهایت با کارت قرمز روبه‌رو شد و نیمه دوم را از بیرون تماشا کرد. شاید اگر این مربی جوان کنترل بیشتری روی رفتارش نشان می‌داد، شمس‌آذر در نیمه دوم روبه‌روی تیمی که یک بازیکن کم‌تر داشت، بازنده نمی‌شد.

رسیدن پرسپولیس به گل دوم هم ماجرای بسیار جالبی داشت. یحیی تصمیم به تعویض چهار بازیکن گرفت اما تابلوها درست نبودند و تعویض برای چند دقیقه نگه داشته شد. نبیل باهویی که قرار بود اولین تعویض یحیی باشد در همان لحظات کوتاه برای تیمش پنالتی گرفت. در حقیقت شاید اگر آن تعویض‌ها طبق برنامه انجام می‌شدند، پرسپولیس اصلا این بازی را نمی‌برد

علی نعمتی، یار دوازدهم حریف!

برخورد با شمس‌آذر، به یک نمایش کابوس‌وار دیگر از علی نعمتی در پرسپولیس تبدیل شد. بازیکنی که در دربی به حریف پنالتی داده بود، این بار هم با یک دفع توپ بسیار بد دیگر، شمس‌آذر را صاحب یک ضربه پنالتی کرد. شاهکارهای نعمتی همین‌جا تمام نشد و این بازیکن با استوک به صورت بازیکن حریف زد تا کارت زرد دوم را دریافت کند. نعمتی در این مسابقه، عملا یار دوازدهم حریف بود. جالب اینکه محمدمهدی احمدی جوان در آخرین ثانیه‌ها به زمین مسابقه رفت و در همان زمان کوتاه، نمایش بسیار خوبی داشت. شاید این بازیکن بازی با نساجی را از ابتدا شروع کند.

باهویی و تعویضی که انجام نشد

رسیدن پرسپولیس به گل دوم هم ماجرای بسیار جالبی داشت. یحیی تصمیم به تعویض چهار بازیکن گرفت اما تابلوها درست نبودند و تعویض برای چند دقیقه نگه داشته شد. نبیل باهویی که قرار بود اولین تعویض یحیی باشد در همان لحظات کوتاه برای تیمش پنالتی گرفت. در حقیقت شاید اگر آن تعویض‌ها طبق برنامه انجام می‌شدند، پرسپولیس اصلا این بازی را نمی‌برد. این بار شانس و تصادف به کمک قرمزها آمدند تا تیم یحیی حتی با یک یار کم‌تر، برنده این بازی حساس باشد و شانسش را برای قهرمانی نیم‌فصل لیگ برتر ایران زنده نگه دارد.

الدحیل را فراموش کرد

بهترین بازیکن این مسابقه بدون شک گولسیانی بود. بازیکنی که با ایستادن پشت ضربه پنالتی، خاطره مسابقه با الدحیل را از یاد برد. گولسیانی هر دو گل قرمزها در این بازی را زد تا دومین گلزن خارجی برتر تاریخ پرسپولیس لقب بگیرد. حالا او در صورت زدن سه گل دیگر، برترین گلزن خارجی تاریخ این باشگاه خواهد شد. اتفاقی که برای یک مدافع در نوع خودش، باورنکردنی به نظر می‌رسد. با این نمایش خوب، گئورگی باقی ماندنش در قلب دفاع پرسپولیس را تضمین کرده است.

زیباترین لحظه بازی

دیدنی‌ترین لحظه این بازی اما به تیم بازنده اختصاص داشت. در شرایطی که مسابقه با تساوی دنبال می‌شد، شمس‌آذر ضدحمله بسیار خوبی به دست آورد اما از آن‌جایی که یک بازیکن پرسپولیس روی زمین افتاده بود، امیرمحمد نسایی تصمیم گرفت توپ را به بیرون بزند. این چشم‌پوشی از یک بخت مسلم گلزنی، اوج بازی جوانمردانه بود. صحنه‌ای که این روزها نمونه مشابهش را در فوتبال ایران خیلی کم می‌بینیم. بدون شک این قاب از این مسابقه خاص به یادگار خواهد ماند. شمس‌آذر در این لحظه، کار مهمی انجام داد.