قرمزوار!

تنها یک هفته به پایان لیگ برتر بیست و نهم باقی مانده و حالا سرنوشت قهرمانی، هنوز در دست پرسپولیس است. مسابقه با گل‌گهر، دشوارترین نبرد آنها در هفته‌های پایانی به نظر می‌رسید اما پرسپولیس این بازی را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشت و سومین برد فصل را روبه‌روی گل‌گهر به دست آورد. این یکی از بهترین نمایش‌های این فصل پسران یحیی بود. نمایشی که نشان داد آنها سزاوار صدرنشینی لیگ برتر هستند. حالا فاصله این تیم با قهرمانی لیگ، فقط سه امتیاز است.

آریا رهنورد

 

مهدی ترابی؛ یک سوپراستار

مدت‌ها بود که مهدی ترابی فرم خوبی نداشت و معمولا از سوی هواداران فوتبال ایران و به ویژه طرفداران پرسپولیس مورد انتقاد قرار می‌گرفت. این بازیکن اما در چند هفته آخر لیگ دوباره خودش را پیدا کرد و به همان فوتبالیستی تبدیل شد که زمانی موردعلاقه کی‌روش و برانکو بود. ترابی در این چند هفته در نقش یک سوپراستار فرو رفت و بازی‌های زیادی را یک‌تنه برای قرمزها درآورد. پاس گل تماشایی در دربی، گل و پاس گل در بازی حذفی روبه‌روی گل‌گهر، گل سه امتیازی و سرنوشت‌ساز مقابل پیکان و سرانجام یک هت‌تریک تماشایی در لیگ برابر گل‌گهر، مهدی را به موثرترین بازیکن این روزهای لیگ برتر تبدیل کرده است. بازیکنی که گل‌هایش در هفته بیست و نهم لیگ، تنوع عجیبی داشتند. از یک ضربه آرام به توپ روی ریباند تا یک شلیک مهلک و مهارنشدنی روی ضربه ایستگاهی و سرانجام یک چیپ استثنایی که بدون شک یکی از بهترین گل‌های این فصل لیگ برتر به شمار می‌رفت.

سعید صادقی؛ به موقع رسید

ستاره سابق گل‌گهر، فصل پرنوسانی را در پرسپولیس پشت سر گذاشت. او هم مثل ترابی با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد و اساسا همیشه این باور وجود داشت که قرمزها بی‌جهت برای این بازیکن پول زیادی پرداخت کرده‌اند. سعید اما نشان داد که ارزش این خرید را داشته است. او که این چند هفته از مهره‌های موثر پرسپولیس بوده، این هفته هم یک ضربه مرگبار به طرف دروازه گل‌گهر زد و توپ را از خط دروازه تیم سابقش عبور داد. شاید بدون سعید صادقی و فرارهای او از سمت راست، پرسپولیس نمی‌توانست در شروع سال جدید تا این اندازه بی‌رحم باشد. حالا دیگر سعید در فهرست خریدهای خوب این فصل لیگ برتر قرار دارد.

علیرضا بیرانوند؛ اعتماد به نفس اضافی!‌

هفده کلین‌شیت از سوی بیرانوند، کلید قهرمانی پرسپولیس در این فصل بوده است. اساسا از زمانی که بیرو دوباره به لیگ برتر برگشت، شانس قهرمانی قرمزها بیشتر و بیشتر شد. علیرضا در این سال‌ها پیشرفت زیادی داشته و به خصوص روی بازی با پا نیز به تبحر عجیبی دست پیدا کرده است. با این حال اعتماد به نفس این بازیکن گاهی کمی بیشتر از حد مورد نیاز می‌شود. بیرانوند در این بازی چند بار توپ را به سادگی لو داد. وقتی پرسپولیس دو گل از حریف جلو بود، اگر مرتضی تبریزی موفق می‌شد روی اشتباه بیرو به گل برسد، تیم یحیی تحت فشار وحشتناکی قرار می‌گرفت.

محسن فروزان؛ شب از یاد نرفتنی

تا قبل از این بازی، آخرین خاطره بد محسن فروزان از پرسپولیس به خراب شدن ضربه پنالتی‌اش روبه‌روی این تیم در لباس پارس جنوبی جم مربوط می‌شد. این بازی اما برای فروزان به تلخ‌ترین خاطره ممکن تبدیل شد. او از زمین و هوا در حال گل خوردن از پرسپولیسی‌ها بود و اصلا نمی‌توانست مانع گلزنی مهره‌های این تیم شود. فروزان به خصوص در صحنه هت‌تریک مهدی ترابی، بی‌دلیل از دروازه خارج شد و در مجموع نقش مهمی در شکست وحشتناک تیمش در استادیوم آزادی ایفا کرد.

گل‌گهر؛ از آسیا به قعر چاه

تا قبل از جدایی قلعه‌نویی، گل‌گهر تیمی بود که یکی از مدعیان سهمیه آسیا به شمار می‌رفت و در جام حذفی نیز به جمع هشت تیم برتر رسیده بود. بعد از جدایی ژنرال اما گل‌گهر دچار فروپاشی محض شد. آنها در هفت بازی با هدایت الهویی، چهار بار شکست خوردند و فقط یک برد به دست آوردند. آمار فاجعه‌باری که شانس رسیدن این تیم به سهمیه را کاملا نابود کرد. با این روند بعید به نظر می‌رسد الهویی فصل آینده نیز روی نیمکت گل‌گهر سیرجان دیده شود.

مدت‌ها بود که مهدی ترابی فرم خوبی نداشت و معمولا از سوی هواداران فوتبال ایران و به ویژه طرفداران پرسپولیس مورد انتقاد قرار می‌گرفت. این بازیکن اما در چند هفته آخر لیگ دوباره خودش را پیدا کرد و خودش را به موثرترین بازیکن این روزهای لیگ برتر تبدیل کرده است

پرسپولیس؛ به سوی جام

پرسپولیس سال 1401 را با شکست روبه‌روی سپاهان تمام کرد. آن روزها تصور می‌شد شانس قهرمانی این تیم کاملا از دست رفته باشد اما قرمزها در سال جدید هر هفت مسابقه‌شان در لیگ و جام حذفی را با برد پشت سر گذاشته‌اند. بازگشت باشکوهی که دوباره از این تیم، شانس اول قهرمانی ساخته است. پرسپولیس یحیی برای بردن هر دو جام، به یک برد در لیگ و دو پیروزی در جام حذفی نیاز دارد. فصل برای پرسپولیس در برخورد با نساجی، هوادار و شاید استقلال تمام شود. سرخ‌ها در پایان این فصل به دنبال رقم زدن یک تجربه استثنایی هستند. آنها هر دو جام را برای خودشان می‌خواهند.