حالا فقط چهار تیم در جدول جام حذفی باقی مانده‌اند. سه تیم از پایتخت و یک تیم از قائمشهر، تنها تیم‌هایی هستند که هنوز می‌توانند رقابت‌های جام حذفی را ببرند. قرعه‌کشی نیمه‌نهایی نیز انجام شده و حالا تیم‌ها رقبای‌شان در این مرحله را شناخته‌اند.

هوادار اولین تیمی بود که خودش را به نیمه‌نهایی رساند. آنها در یک مسابقه سخت و نزدیک، استقلال ملاثانی را در آخرین دقیقه‌ها شکست دادند. این پیروزی نشان داد که ساکت الهامی، همچنان متخصص جام حذفی است. این مربی در سه سال گذشته، دو بار قهرمان جام حذفی شده است. ساکت یک بار با تراکتور این رقابت را فتح کرده و فصل گذشته نیز با نساجی این جام را برده است.

هوادار باید در نیمه‌نهایی، با صدرنشین این روزهای لیگ رقابت کند. آنها در این مرحله میزبان پرسپولیس خواهند بود. تیم یحیی برای رسیدن به نیمه‌نهایی، گل‌گهر را در تهران شکست داد. قرمزها که این روزها در فرم بسیار خوبی هستند، تا امروز هرگز با هدایت یحیی قهرمان جام حذفی نشده‌اند. این تیم با گل‌محمدی حتی به فینال جام حذفی هم رسیده اما قهرمان نشده است. این در حالی است که خود یحیی دو بار سابقه بردن جام حذفی روی نیمکت ذوب‌آهن را دارد.

پرسپولیس در آخرین تجربه برخورد با هوادار در این فصل، طعم شکست در استادیوم آزادی را چشیده است. این یک نتیجه بسیار تلخ برای قرمزها بود و حالا دیدار جام حذفی می‌تواند یک مسابقه مهم انتقامی برای آنها تلقی شود. یحیی در این فصل همه جام‌ها را می‌خواهد و برای بردن جام حذفی، باید ابتدا هوادار را شکست بدهد.

مسابقه دیگر نیمه‌نهایی جام حذفی، بین مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترین تیم تاریخ این جام برگزار می‌شود. استقلال در تنها مسابقه یک‌چهارم نهایی که به وقت اضافه کشیده شد، به سختی پارس جنوبی جم را شکست داد تا خودش را به جمع چهار تیم برتر جام برساند.

نساجی نیز یک جدال حساس و تماشایی را روبه‌روی پیکان برگزار کرد و با مربی جدید، یک برد مهم را پشت سر گذاشت. نساجی در سراسر نیم‌فصل دوم لیگ برتر حتی در یک مسابقه نیز برنده نشده بود اما حالا بالاخره یک برد را در جام حذفی جشن گرفت. نساجی البته در نیمه‌نهایی باید به تهران برود و در آزادی روبه‌روی استقلال قرار بگیرد.

آنها فصل گذشته در همین استادیوم استقلال را از جدول جام حذفی کنار زدند. قهرمان این فصل جام حذفی، شانس حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان را به دست می‌آورد. این تیم البته باید آماده شرکت در پلی‌آف آسیا باشد.

نساجی از قبل، این فرصت را به دست آورده و استقلال با توجه به داستان استراماچونی شانس زیادی برای رسیدن به آسیا ندارد. با این حال جام حذفی، تنها فرصتی برای رسیدن به آسیا نیست. این می‌تواند یک بلیت طلایی برای رقم زدن یک پایان خوب در رقابت‌های این فصل باشد. دو مربی خارجی و دو مربی ایرانی، نیمه‌نهایی جام حذفی را برگزار خواهند کرد. رقابت جذابی که در نهایت یک تیم را روی سکوی اول خواهد برد.