آخرین هفته از نیم‌فصل اول لیگ برتر، ماجراهای جالبی داشت. این هفته برای تراکتور، سپاهان و پرسپولیس بسیار خوب پیش رفت و برای تیم‌هایی مثل استقلال و نساجی، هفته خوبی نبود. نکته جالب در مورد این هفته، درخشش چند ستاره نسبتا غیرمنتطره بود. بازیکنانی که تا همین فصل قبل اصلا در فوتبال ایران شناخته نمی‌شدند اما حالا بار سنگینی را از روی دوش تیم‌شان برداشتند و نقش بسیار مهمی در نتیجه درخشان این هفته تیم‌شان ایفا کردند.

آریا رهنورد

 

محمد علی‌نژاد (سپاهان)

تیر خلاص سپاهان به مس را پدیده این فصل طلایی‌ها زد. سپاهان در این فصل چند وینگر سرشناس ایرانی و خارجی دارد اما محمد علی‌نژاد در بین همه آنها عملکرد درخشان‌تری داشته است. او خیلی خوب توانسته جای ثابتی در ترکیب سپاهان پیدا کند و کارهای ترکیبی جالبی با سایر نفرات تیم انجام بدهد. علی‌نژاد که فصل گذشته در ترکیب آلومینیوم اراک دیده می‌شد، این فصل پیراهن سپاهان را پوشید. کم‌تر کسی تصور می‌کرد این بازیکن در بین ستاره‌های پرشمار سپاهان به چشم بیاید اما او در هر 15 بازی نیم‌فصل اول برای تیم مورایس به میدان رفته و همیشه به عنوان مهره ثابت یا تعویضی، جایی در ترکیب داشته است. این سومین گل فصل علی‌نژاده بود. بازیکنی که لیگ را با یک پاس گل عالی روبه‌روی استقلال شروع کرد.

محمد عمری (پرسپولیس)

محمد یک نمونه نادر از جوانگرایی درست و حرفه‌ای در فوتبال ایران است. اتفاقی که واقعا در این فوتبال کمیاب به نظر می‌رسد. معمولا بازیکنانی که در رده‌های پایه استقلال و پرسپولیس رشد می‌کنند، توسط تیم‌هایی مثل سایپا و پیکان جذب می‌شوند اما پرسپولیس، عمری را حفظ کرد تا این بازیکن از رده‌های پایه به تیم بزرگسالان باشگاه برسد. این وینگر جوان در طول فصل کم و بیش برای تیمش به میدان رفت و حالا در دو حضور ثابت متوالی، نمایشی خیره‌کننده داشته است. عمری که هفته گذشته در سیرجان اولین گل بازی را به ثمر رسانده بود، این بار نیز دو بار دروازه نساجی را باز کرد تا به آماده‌ترین چهره این روزهای پرسپولیس تبدیل شود. جالب اینکه این بازیکن تا همین چند هفته قبل در ورزشگاه کاظمی زندگی می‌کرد و حالا بالاخره از خوابگاه به خانه منتقل شده است. عمری با دو گل دیدنی، شاید بهترین بازیکن این هفته لیگ برتر هم بود. بازیکنی که باید به شدت از استعدادش مراقبت کند و از سوی باشگاه نیز به اندازه کافی محافظت شود تا روزهای روشنی را در این تیم پشت سر بگذارد. او با یک قرارداد بسیار ارزان، می‌تواند سرنوشت را در این فصل برای قرمزها رقم بزند.

امید لطیفی (مس رفسنجان)

ظاهرا محمد ربیعی نیز بالاخره راهکار حل مشکل گلزنی تیمش را پیدا کرده است. او این هفته امید لطیفی را به جای مهاجم گل‌نزن تیمش فراز امامعلی به زمین فرستاد و این بازیکن به محض ورود به زمین توانست گل اول بازی را به ثمر برساند. شاید این درست همان چیزی است که نارنجی‌ها به آن نیاز دارند. آنها باید به نفرات جدیدی در خط حمله اعتماد کنند تا نتایج بهتری به دست بیاورند. مس با این برد خوب پایان موفقیت‌آمیزی در نیم‌فصل اول برای خودش رقم زد.

اریک بایناما (گل گهر سیرجان)

داستان این فوتبالیست گابنی هم از آن داستان‌های عجیب و باورنکردنی در فوتبال ایران است. او فصل گذشته بازیکن غیرمجاز گل گهر بود و به خاطر حضورش در سه مسابقه، هفت امتیاز از این باشگاه کسر شد. اتفاقی که عملا گل گهر را از یک تیم مدعی به یک تیم ناامید تبدیل کرد و روزهای بسیار دشواری برای قلعه‌نویی در این باشگاه ساخت. با وجود همه این اتفاق‌ها اما باشگاه به هیچ وجه از اریک دست نکشید. آنها برای مدتی این بازیکن را به صورت قرضی به استقلال تاجیکستان دادند تا روند تبدیل شدن او به یک فوتبالیست مجاز سپری شود. بایناما حالا در این فصل به یکی از بهترین مهره‌های تیم قلعه‌نویی بدل شده تا همه بدانند این میزان از اصرار برای حفظ او چه دلیلی داشته است. اریک این هفته تنها گل تیمش را به زیبایی وارد دروازه صنعت نفت آبادان کرد و سه امتیاز حساس را برای گل گهر به ارمغان آورد. او با این ضربه زیبا، بخشی از تلخی‌های فصل گذشته را به خوبی جبران کرده است. تلخی‌هایی که البته مقصران دیگری داشت و مقصر اصلی‌اش، این فوتبالیست گابنی نبود.

محمد قنبری (تراکتور)

چهره ویژه تراکتور در نبرد با استقلال، محمد قنبری بود. او بعد از گولسیانی به دومین بازیکن این فصل تبدیل شد که در یک بازی دو بار توپ را از خط دروازه استقلال عبور می‌دهد. جالب اینکه هر دو گل قنبری در شرایط بسیار سختی به ثمر رسیدند و او تسلط بسیار خوبی در زمین از خودش نشان داد. در غیاب عباس‌زاده، خمز گزینه‌های دیگری را در خط حمله امتحان کرد و این مهره‌ها آنقدر خوب ظاهر شدند که حالا کار بازگشت بهترین گلزن تراکتور به ترکیب اصلی کاملا دشوار شده است.