هفته ماقبل پایانی نیم‌فصل اول لیگ، اصلا هفته خوبی برای مربیان خارجی فوتبال ایران نبود. مربیانی که در این هفته نه نمایش‌های خوبی ارائه دادند و نه توانستند به خوبی امتیاز بگیرند. یکی از شوک‌های بزرگ این هفته، سهم ژوزه مورایس و تیمش شد. تیمی که با حضور ستاره‌های پرشمار روبه‌روی پیکان قرار گرفت و نتوانست دروازه این تیم را باز کند. آنها روی یک ضدحمله تماشایی، مغلوب یک ضربه سر از تیم جوان مجتبی حسینی شدند و اولین گل مسابقه را دریافت کردند. پیکان حتی می‌توانست گل دوم را هم بزند اما در موقعیت دو به تک، صحنه را از دست داد و نتوانست اختلاف را بیشتر کند. مورایس در این نبرد، اسیر بازی حساب‌شده حریف شد و حرف چندانی برای گفتن نداشت. باختن با یک ترکیب گرانقیمت به تیمی که شیرزود تمیروف را در ترکیب اصلی داشت، اصلا نتیجه خوبی برای سپاهان نبود و فاصله این تیم را با صدر جدول بیشتر کرد. سپاهان حالا در فاصله یک هفته به پایان نیم‌فصل، پنج امتیاز کمتر از پرسپولیس دارد و در هیچ شرایطی قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر بیست و دوم نخواهد شد. آنها بعد از باختن به فولاد، برای مدت زیادی بدون شکست بودند اما بالاخره این روند را از دست دادند و طعم دومین شکست فصل را چشیدند.

دومین مربی خارجی لیگ که این هفته مغلوب یک مربی ایرانی شد، پاکو خمز بود. پاکو که کارش را در تراکتور با برد شروع کرد و در دومین هفته نیز با تساوی متوقف شد، این بار اولین شکست را روی نیمکت تبریزی‌ها پشت سر گذاشت. آنها روبه‌روی نساجی به هیچ وجه خوب بازی نکردند و کاملا سزاوار شکست برابر تیم حمید مطهری بودند. تراکتور در همان نیمه اول دو گل از حریف خورد و حتی نشانه‌های کوچکی از بازگشت به بازی را نیز ظاهر نکرد. بدترین خبر ممکن برای این تیم نیز دریافت کارت زرد عباس‌زاده و محرومیت این بازیکن از بازی با استقلال بود. در واقع در قائمشهر همه چیز برای پاکو و تیمش بسیار بد پیش رفت. این مربی البته به شدت به داوری نیز معترض بود اما خودش هم پذیرفت که تراکتور در این دیدار اصلا خوب بازی نکرده است. خمز امیدوار بود تیمش با شکست دادن نساجی آرام آرام به صدر جدول نزدیک شود اما بعید است که تراکتور با این فرم چنین شانسی به دست بیاورد.

این هفته اوضاع برای سرمربی خارجی استقلال هم خوب پیش نرفت. او البته برخلاف مورایس و خمز شکست نخورد اما روبه‌روی مس رفسنجان، شرایط خوبی نداشت و می‌توانست به راحتی بازنده این بازی لقب بگیرد. استقلال در این نبرد به اندازه چند هفته موقعیت داد و چیزی نمانده بود در دقیقه 90 طعم شکست را بچشد. نیم‌فصل اول لیگ برای ساپینتو روبه‌روی یک مربی خارجی شروع شد و حالا برابر یک مربی خارجی به پایان خواهد رسید. او هفته آینده باید با تیم پاکو خمز روبه‌رو شود. نبردی که بازنده‌اش درگیر یک بحران جدی خواهد شد. هر سه مربی خارجی لیگ برتر این روزها به شدت تحت فشار هستند.