نقشه گنج در کرمان!

وقتی استقلال و مس در نیم‌فصل اول لیگ برتر روبه‌روی هم قرار گرفتند، ساکت الهامی مربی مسی‌ها بود و شرایط آبی‌ها هنوز کمی متفاوت از امروز به نظر می‌رسید. حالا تیم نکو با قدرت، صدرنشین لیگ برتر است و مس نیز با محرم نویدکیا توانسته بعد از مدت‌ها فرم خوبی پیدا کند. این بازی قرار بود چند هفته قبل برگزار شود اما صعود تیم ملی به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها، برنامه این نبرد حساس را تغییر داد. محرم و نکو، حالا بازی بزرگ این مرحله جام حذفی را برگزار خواهند کرد.

آریا طاری 

 

محرم و جواد، دو مربی شبیه به دوران بازی

هم محرم نویدکیا و هم جواد نکونام، فوتبالیست‌های درجه یکی بودند. نکو سال‌ها در لالیگا درخشید و محرم هم برای سال‌ها ستاره بی‌بدیل سپاهان بود. بدون شک اگر این بازیکن مصدوم نمی‌شد، سال‌های زیادی در اروپا بازی می‌کرد. نکته جالب در مورد این دو مربی، شباهت سبک مربیگری به مدل بازی‌شان است. محرم که یک هافبک هجومی بود، فوتبال هجومی را دوست دارد و همواره تیمش را با هدف زدن گل‌های زیاد به زمین مسابقه می‌فرستد. نکو اما به عنوان یک هافبک دفاعی، علاقه زیادی دارد تا تیمش در دفاع بی‌نقص ظاهر شود و در این بخش از زمین عملکرد خوبی داشته باشد. این تفاوت، بازی امروز را به شدت جذاب و دیدنی خواهد کرد. احتمالا مس تلاش می‌کند تا مالکیت را در دست بگیرد و استقلال امیدوار است تا روی ضدحمله و البته مثل همیشه روی کارهای ایستگاهی، به حریفش لطمه بزند.

نوبت خالدآبادی رسید؟

استقلال در شروع فصل تلاش زیادی انجام داد تا به هر قیمتی محمدرضا خالدآبادی را جذب کند. آنها رقم ویژه‌ای برای رضایتامه این بازیکن به باشگاه هوادار دادند اما سنگربان جوان آبی‌ها هنوز حتی در یک بازی رسمی هم برای این تیم به میدان نرفته است. شاید نبرد استقلال در جام حذفی، فرصت خوبی برای رونمایی از این دروازه‌بان باشد. حسین حسینی هم بعد از مدت‌ها نیاز به استراحت دارد و حضور خالدآبادی روی خط دروازه، اتفاق جالبی برای این تیم خواهد بود. باید صبر کردید و دید که تصمیم نهایی سرمربی استقلال در این مورد چه خواهد بود. آیا او بالاخره به گلر جوان تیمش فرصت بازی می‌دهد؟ 

هم محرم نویدکیا و هم جواد نکونام، فوتبالیست‌های درجه یکی بودند. نکته جالب در مورد آنها، شباهت سبک مربیگری به مدل بازی‌شان است. محرم که یک هافبک هجومی بود، فوتبال هجومی را دوست دارد و نکو به عنوان یک هافبک دفاعی، علاقه زیادی دارد تا تیمش در دفاع بی‌نقص ظاهر شود 

حریف محبوب استقلال

از زمان صعود مس رفسنجان به لیگ برتر، بازی کردن با این تیم هرگز برای استقلال تجربه سختی نبوده است. این تیم تا امروز موفق به شکست آبی‌ها در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران نشده است. آخرین برخورد دو تیم در رفسنجان با برتری یک بر صفر آبی‌های پایتخت به پایان رسید. در آن جدال میثم تیموری روبه‌روی تیم سابق دروازه تیم خودی را باز کرد. بازیکنی که به دلیل مصدومیت برخورد امروز را از دست داده است. به طور کلی در پنج بازی اخیر دو تیم، استقلال چهار بار برده و یک بار هم مساوی کرده تا مس رفسنجان عملا حریف موردعلاقه این تیم در فوتبال ایران باشد. آیا پنجمین برد استقلال در 6 نبرد اخیر با مس رفسنجان امروز به دست خواهد آمد؟ شاگردان محرم دست به هر کاری می‌زنند تا چنین تجربه‌ای را 

پشت سر نگذارند.

انگیزه‌های پیدا و پنهان

برای خیلی از ستاره‎های مس رفسنجان، این بازی بسیار کلیدی به نظر می‌رسد. چراکه آنها می‌دانند امروز بیشتر از همیشه دیده خواهند شد. یکی از این بازیکنان منتظر محمد است. ستاره جوان عراقی در شروع فصل به استقلال ملحق شد اما مشکلات مالی موجب شد این بازیکن برای یک فصل به صورت قرضی به مس برود. او در این تیم عملکرد خوبی داشته و زیر نظر محرم نیز به بازیکن فیکس تیم تبدیل شده است. فرشید باقری که ظاهرا حتی در فهرست خرید نکو هم قرار داشت، یکی از بازیکنان دیگری است که این بازی را با هیجان زیادی شروع خواهد کرد. به این فهرست باید سجاد شهباززاده را نیز اضافه کنیم که فصل قبل، دوره کابوس‌واری را در استقلال گذراند. شاید مشکل بزرگ مس برای این بازی، در خط میانی باشد. جایی که آنها دیگر خدابنده‌لو و آذرباد را در اختیار ندارند و برای پر کردن جای این دو هافبک، کار سختی خواهند داشت .

بانوان در ورزشگاه

اتفاق جذاب این بازی، حضور بانوان روی سکوهای ورزشگاه خواهد بود. بانوانی که بدون شک استقبال بسیار خوبی از این نبرد به عمل می‌آورند و مس را مورد حمایت قرار می‌دهند. برای هر دو تیم اما این بازی مرگ و زندگی است. شاید انتظار می‌رفت که این دو تیم به عنوان دو تیم لیگ برتری، قرعه ساده‌تری در شروع رقابت‌های‌شان در جام حذفی داشته باشند اما از بین این دو تیم، یکی همین امروز باید با این تورنمنت وداع کند و خیلی زود شانس بردن یکی از جام‌های این فصل را از دست بدهد. جدال امروز نکو و محرم، قطعا برنده خواهد داشت. حتی اگر قرار باشد انتخاب تیم برنده، 120 دقیقه به طول بینجامد.