پس از چند سال، آلومینیوم و نساجی امروز دوباره در حالی به مصاف هم می‌روند که ساکت الهامی سرمربی تیم شمالی است. این بازی تکرار همان فینال معروفی است که اولین جام تاریخ را به نساجی هدیه کرد. قائمشهری‌ها بالاخره با هدایت الهامی، در این لیگ برنده شدند اما برخلاف آنها تیم مجتبی حسینی در چند هفته اخیر نتایج ایده‌آلی به دست نیاورده است. ایرالکو بعد از شکست دادن پرسپولیس، دیگر روز خوش ندید و در سه بازی متوالی لیگ برتر، حتی نتوانست یک امتیاز هم به دست بیاورد.

همزمان با این بازی در رفسنجان، دو تیم صنعتی مس و ذوب با هم روبه‌رو می‌شوند. مس که در خطر سقوط قرار گرفته بود، بعد از ورود محرم کاملا دگرگون شده است. آنها این روزها مهارنشدنی به نظر می‌رسند. نارنجی‌ها بعد از کنار زدن استقلال از جدول جام حذفی، در لیگ برتر تراکتور را متوقف کردند و هفته قبل یک برد دلچسب را روبه‌روی آلومینیوم جشن گرفتند. نقطه مقابل آنها اما تیم ربیعی است که این روزها حرف چندانی برای گفتن در فوتبال ایران ندارد.

بازی بزرگ امروز لیگ برتر، در اصفهان بین سپاهان و گل‌گهر برگزار می‌شود. در نیم‌فصل اول لیگ و در مسابقه‌ای که برای مدت‌ها به تعویق افتاده بود، گل گهر موفق شد سپاهان را شکست بدهد. تیم مورایس روزهای بسیار بدی را در فوتبال ایران سپری کرده اما هنوز شانس قهرمانی دارد و حالا بعد از بردن فولاد، به شکست دادن تیم اوزونیدیس فکر می‌کند. گل گهر از بهترین تیم‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر بوده و این روزها فوتبال بسیار دقیق و منظمی را در زمین مسابقه پیاده می‌کند.

ملوان هم بعد از شکست ناباورانه روبه‌روی پیکان در تهران، در یک بازی خانگی مقابل تیم قعرنشین لیگ برتر قرار می‌گیرد. بعد از شکست دوباره نفت در لیگ، سهراب بختیاری‌زاده اعلام کرد که هنوز نگران تیمش نیست. آنها این فصل فقط ۱۳ امتیاز گرفته‌اند و اگر این بار هم شکست بخورند، دیگر بدون شک زمان نگرانی برای نفت از راه رسیده است. این تیم فعلا اصلی‌ترین گزینه سقوط از رقابت‌های لیگ برتر به نظر می‌رسد و اصلا حال و روز خوشی در فوتبال ایران ندارد.

امروز یک دربی دیدنی هم در اهواز بین دو تیم همیشه بحران‌زده فولاد و استقلال خوزستان برگزار خواهد شد. جالب اینکه هر دو باشگاه، سابقه قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر را دارند. فولاد بدترین روزهای ممکن را در لیگ پشت سر می‌گذارد و رسما وارد جنگ بقا شده است. استقلال خوزستان اما به کمک ورود نفرات جدید، اوضاع بهتری پیدا کرد و در چهار هفته گذشته لیگ، دو پیروزی را به دست آورد. آنها در سراسر هفته‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر، فقط برنده یک بازی شده بودند و اصلا وضعیت خوبی نداشتند. استقلال خوزستان فعلا از منطقه سقوط جدول لیگ، رها شده است.

شمس آذر و تراکتور نیز امروز در قزوین با هم مسابقه می‌دهند. سعید دقیقی خودش سابقه بازی برای این باشگاه را دارد و فعلا در قزوین کار می‌کند. تیم او در نیم‌فصل دوم اصلا فرم خوبی نداشته است. این بازی برخورد دوباره رحمان جعفری با تیم سابقش در فوتبال ایران است. رحمان با گلزنی‌های مداوم، نقش اصلی را در لیگ برتری شدن شمس آذر ایفا کرد.