شهاب آرزوها!

قبل از شروع مسابقه پرسپولیس و گل‌گهر، هیچ‌کدام از این دو تیم با هیچ شکستی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر روبه‌رو نشده بودند اما بعد از این مسابقه، حالا دیگر پرسپولیس و سپاهان تنها تیم‌های بدون باخت این فصل فوتبال ایران به شمار می‌روند. قرمزها مقابل گل‌گهر کار دشواری داشتند و یک تصمیم جنجالی داوری هم به کمک‌شان آمد تا برنده این بازی سخت باشند. اتفاق بد برای آنها در این بازی مصدومیت یاسین سلمانی و اتفاق خوب برای آنها در این نبرد، باز شدن پای شهاب زاهدی به گلزنی بود.

آریا رهنورد

سیستم نیمه چرخشی

حضور پرسپولیس در سه جام مختلف، یحیی را وادار کرده تا تغییراتی در ترکیب تیمش به وجود بیاورد. به نسبت بازی با الدحیل، پرسپولیس در این بازی فقط یک تغییر داشت. گل‌محمدی تصمیم گرفت ریگی را از شروع بازی روی نیمکت قرار بدهد و شرایط استراحت را برای این بازیکن فراهم کند. با این حال او در دفاع، هنوز به ترکیب اصلی‌اش دست نمی‌زند و در هیچ مسابقه‌ای گولسیانی را از ابتدا به زمین نمی‌فرستد. برای سرمربی پرسپولیس حفظ ترکیب اصلی دفاعی اهمیت زیادی دارد.

اولین میزبانی واقعی

برای سومین بار در این فصل، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی یک مسابقه لیگ برتری را پشت سر گذاشت اما برخلاف دو تجربه قبلی، این بار هوادارها در ورزشگاه حضور داشتند و تجربه متفاوتی را برای پرسپولیس رقم زدند. این میزبانی برای قرمزها با چند میزبانی قبلی‌شان کاملا متفاوت به نظر می‌رسید. چراکه تماشاگران مرد و زن با هم به تشویق این تیم پرداختند و به مهره‌های پرسپولیس روحیه دادند. هرچند که این جمعیت هم به مراتب کم‌تر از همه ظرفیت ورزشگاه آزادی بود.

این بازیکن کشته شد

مصدومیت یاسین سلمانی، اتفاق نگران‌کننده‌ای برای پرسپولیسی‌ها بود اما این اتفاق چندان غیرمنتظره هم به نظر نمی‌رسید. یاسین این اواخر دائما در پرواز بوده و بیشتر از زمین فوتبال، در هواپیما دیده شده است. او چند سفر طولانی بین ایران، ازبکستان، چین و قطر داشت و کاملا خسته به نظر می‌رسید. با این برنامه‌ریزی نادرست از سوی تیم ملی امید، یاسین تحت فشار قرار گرفت و در نهایت همین فشار نیز موجب شد او در لحظات ابتدایی دیدار این هفته تیمش مصدوم شود. یحیی امیدوار است این مصدومیت چندان جدی نباشد. چراکه به نظر می‌رسد بحران آسیب‌دیدگی کاملا به اردوی پرسپولیس هجوم آورده است.

بازی با گل‌گهر، لحظه مهمی برای شهاب زاهدی بود. او بالاخره اولین گلش را با لباس پرسپولیس به ثمر رساند و به انتظار طولانی‌اش برای گلزنی پایان داد. اولین گل شهاب برای پرسپولیس، یک گل سه امتیازی بود که جایگاه این تیم در صدر جدول رده‌بندی را حفظ کرد

گل سه امتیازی علیه طلسم

بازی با گل‌گهر، لحظه مهمی برای شهاب زاهدی بود. او بالاخره اولین گلش را با لباس پرسپولیس به ثمر رساند و به انتظار طولانی‌اش برای گلزنی پایان داد. شهاب که از شروع فصل به شدت تحت فشار قرار داشت، روبه‌روی گل‌گهر هم چند بخت خوب را خراب کرد اما سرانجام با قطع به موقع ارسال دانیال اسماعیلی‌فر، تنها گل این مسابقه را برای قرمزها زد. اولین گل شهاب برای پرسپولیس در لیگ برتر، یک گل سه امتیازی بود که جایگاه این تیم در صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها را حفظ کرد.

تمام توپ و تمام خط

صحنه جنجالی بازی پرسپولیس و گل‌گهر، اواسط نیمه دوم اتفاق افتاد. جایی که به نظر می‌رسید توپ گل‌گهری‌ها از خط دروازه پرسپولیس رد شده و بیرو این توپ را از پشت خط بیرون کشیده است. از آن‌جایی که در آزادی نه تکنولوژی خط دروازه وجود دارد و نه دوربینی روی خط است، نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد اما از شواهد این‌طور برمی‌آمد که گروه داوری در این نبرد مرتکب یک اشتباه بزرگ شد‌ه‌اند. به هر حال بار دیگر غیبت تکنولوژی در داوری لیگ برتر در این بازی تاثیرش را نشان داد و جنجال بزرگ بعدی را ساخت.

یک جشن دیرهنگام

پس از مسابقه با گل‌گهر، پرسپولیسی‌ها جشن قهرمانی را هم برقرار کردند و چند ماه پس از قهرمانی اتوماتیک‌وار در سوپرجام، جام قهرمانی را بالای سر بردند. این سومین بار بود که پرسپولیس بدون برگزاری حتی یک مسابقه، قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران را به دست می‌آورد. جشن آزادی نیز با نظم نسبتا خوبی برگزار شد و بازیکنان پرسپولیس توانستند اولین مراسم قهرمانی این فصل را پشت سر بگذارند. تیم یحیی فصل گذشته قهرمان لیگ و جام حذفی شده و برای تکرار چنین دستاورد بزرگی در این فصل، کار بسیار دشواری خواهد داشت.

باهویی موردنظر در دسترس نیست! 

مهاجم سوئدی تازه‌وارد پرسپولیس حتی در فهرست بازیکنان ذخیره تیمش در این مسابقه قرار نداشت. به نظر می‌رسد یحیی اصلا نظر مثبتی روی این بازیکن ندارد. او البته پس از مسابقه تاکید کرد که باهویی از فرم بازی دور است و به لحاظ بدنی باید در وضعیت متفاوتی قرار بگیرد. این در حالی است که چند هفته از اضافه شدن او به پرسپولیس می‌گذرد. همزمانی درخشش آل‌کثیر در لیگ برتر و سکونشینی مهاجم جدید قرمزها، کنایه‌آمیز به نظر می‌رسد. باهویی انتخاب کادر فنی نبوده و به همین خاطر، کار بسیار سختی برای تحمیل خودش به ترکیب اصلی این تیم در آینده خواهد داشت.