پرسپولیس، روی دور!

تعداد بردهای متوالی اوسمار روی نیمکت پرسپولیس به عدد چهار رسید. شاید بعد از شکست روبه‌روی آلومینیوم اراک، تصور می‌شد آنها شانس کمی برای قهرمانی لیگ دارند اما شکست دادن رقبایی مثل تراکتور، ذوب‌آهن و فولاد در یک برنامه نسبتا سخت، همه چیز را برای این تیم تغییر داده است. پرسپولیس در فرمی بسیار خوب، برای شهرآورد آماده می‌شود. جدالی که در همان زمان تعیین‌شده قبلی برگزار خواهد شد و این بار برای تعیین تیم صدرنشین پایان سال، بسیار حیاتی به نظر می‌رسد.

آریا رهنورد

 

کام‌بک در آزادی

از آخرین بازگشت پرسپولیس به یک بازی در لیگ برتر، زمان زیادی سپری شده بود. تیم اوسمار ویرا اما در یک بازی، دو بار از حریف عقب افتاد و هر دو بار به بازی برگشت. نیمه اول برای این تیم، با خوردن دو گل به بدترین شکل تمام شد اما زدن سه گل در یک نیمه به فولاد، بازگشت آنها را در این بازی نسبتا دشوار رقم زد تا فولاد هم مثل تراکتور در دو بازی رفت و برگشت این فصل مجموعا 6 امتیاز به پرسپولیس تقدیم کرده باشد. هواداران قرمزها به شدت از این نمایش تیم‌شان با گل‌های زیاد لذت بردند.

برد با یک تلفات

این بازی یک تلفات هم برای پرسپولیس داشت. محمدحسین کنعانی‌زادگان به خاطر یک خطا در کنار زمین به شکل سختگیرانه‌ای کارت زرد گرفت و دربی هفته بعد را از دست داد. خود کنعانی به شدت به این تصمیم داور معترض بود و آن را اشتباه می‌دانست. محمدحسین البته این بازی را با گلزنی از روی نقطه پنالتی و تشویق شدن از سوی تماشاگرها به پایان رساند. او قطعا دربی را از دست داده و اگر گولسیانی هم در این مسابقه غایب باشد، کار برای پرسپولیس در قلب دفاع دشوار خواهد شد.

روز عجیب عبدالکریم  

بازی مقابل فولاد برای عبدالکریم حسن، مسابقه عجیبی بود. او در نیمه اول اولین گلش را با لباس پرسپولیس زد و البته به اشتباه دروازه خودی را باز کرد! تلاش این بازیکن قطری برای نجات دادن توپ از حوالی خط دروازه ناموفق بود. حسن در نیمه دوم روی یک نفوذ به دفاع حریف، این اشتباه را جبران کرد و حتی موفق به گلزنی شد اما کمک‌داور در این صحنه آفساید اعلام کرد. صحنه‌ای که در تصاویر آهسته کاملا سالم به نظر می‌رسید و اصلا آفساید نبود.

اوستون می‌نوازد! 

ستاره هنرمند این روزهای پرسپولیس، اوستون اورونوف است که همچنان به نواختن در زمین ادامه می‌دهد. بازیکنی که در یک فضای کوچک، همه را دریبل می‌زند و مثل آب خوردن، لایی می‌اندازد. اوستون اورونوف در این بازی روی یک همکاری تکنیکی تمیز با مهدی ترابی، اولین گل بازی را وارد دروازه فولاد کرد. او در این مسابقه چند پاس بسیار خوب هم برای هم‌تیمی‌ها فرستاد. اورونوف کیفیتی فراتر از حد فوتبال آسیا را از خودش نشان داده و این روزها ستاره کلیدی قرمزهای پایتخت بوده است. تکنیک خاص این بازیکن، محبوبیت ویژه‌ای را روی سکوهای طرفداران پرسپولیس نیز رقم زده است.

ترابی راه افتاد

اتفاق مهم دیگر برای پرسپولیس، راه افتادن چند مهره شاخص این تیم مثل مهدی ترابی است. مهدی در این بازی هم درخشان ظاهر شد و با یک ضربه فوق دیدنی، تیر خلاص را به فولاد زد. او در این بازی پاس گل هم داد تا عملا بهترین بازیکن زمین مسابقه لقب بگیرد. به جز او، باید به دانیال اسماعیلی‌فر هم اشاره کرد. بازیکنی که این چند هفته، به مراتب بهتر از قبل شده و این بار هم در یک بازی دو پاس گل داده است. رفتن ترابی به سمت راست و راه افتادن دانیال در این سمت در کنار زوج حسن و اورونوف در سمت چپ، ترکیب بسیار جذابی برای تیم اوسمار ساخته است.

بیرو، دور از فرم ایده‌آل

پیشرفت در فرم البته سهم همه بازیکنان پرسپولیس نشده است. اگر بازیکنی مثل عیسی آل‌کثیر با بازگشت به این تیم دوباره اوج گرفته و مدام گل می‌زند، علیرضا بیرانوند این روزها اصلا شباهتی به دوران اوجش ندارد. او در این بازی بسیار پراشتباه بود و اصلا نتوانست انتظارها را برآورده کند. البته که تماشاگرها تلاش کردند تا با تشویق بیرو در پایان بازی، به این گلر روحیه بدهند اما بیرانوند پس از جام ملت‌ها، دیگر یک ستاره برای پرسپولیس نبوده و عملکرد خوبی در این تیم نداشته است.

این تیم رهاشده

فولاد روبه‌روی پرسپولیس نمایش بدی نداشت اما باز هم شکست خورد و باز هم در لحظات کلیدی بازی، دچار افت فاحش شد. شاید نداشتن یک سرمربی باتجربه، لطمه بزرگی به این تیم زده است. فولاد این چند فصل مدام مربی عوض کرده و باز هم به نتایج دلخواهش نرسیده است. آنها این روزها به یک تیم کاملا معمولی در فوتبال ایران تبدیل شده‌اند. تیمی که دیگر هیچ‌کس از شکست خوردن و زانو زدنش تعجب نمی‌کند و هیچ‌کس بابت افت عجیبش، دچار بهت نمی‌شود.