جادوی تازه‌واردها!

بازی این هفته ذوب و پرسپولیس، تحت تاثیر یک ماجرای عجیب شروع شد. پیدا شدن وردهای جادوگری در رختکن قرمزها، حسابی سروصدا کرد تا سال‌ها بعد از ماجرای آب‌های آلوده اصفهان، چنین ماجرایی دوباره در این شهر تکرار شود. هیچ‌کس هم نفهمید که این کاغذها از کجا آمده‌اند و چه کسی این وردهای عجیب را در رختکن قرار داده است. به هر حال با وجود این مسائل، بازی پرسپولیس و ذوب بازی محکمی بود و در نهایت قرمزها توانستند برای اولین بار با اوسمار، در یک بازی خارج از خانه به برتری برسند.

آریا رهنورد

 

جانشین جوان بیرو 

بزرگ‌ترین نگرانی پرسپولیسی‌ها برای نبرد با ذوب، غیبت علیرضا بیرانوند بود. آنها باید از امیررضا رفیعی 21 ساله روی خط دروازه استفاده می‌کردند. سنگربانی که قرار بود اولین بازی رسمی را در لباس پرسپولیس پشت سر بگذارد. رفیعی در نیمه اول به خوبی ضربه سر بازیکنان حریف را مهار کرد و این اولین واکنش خوب او در ترکیب پرسپولیس به شمار می‌رفت. او در نیمه دوم زیاد تحت فشار قرار نگرفت اما در نهایت توانست زمین مسابقه را با یک کلین‌شیت بسیار ارزشمند در اولین بازی با لباس سرخ ترک کند. حالا دیگر قرمزها به مراتب کم‌تر از گذشته نگران خط دروازه تیم‌شان هستند. 

گلری که دیده نشد

برخلاف امیررضا رفیعی که در این بازی خیلی به زحمت نیفتاد، محسن فروزان دائما با حمله‌های پرسپولیس روبه‌رو بود. او باید مقابل پنالتی گولسیانی قرار می‌گرفت. صحنه‌ای که موجب شد این دروازه‌بان برای سومین بار با یک ضربه چیپ از سوی قرمزها تسلیم شود. قبلا رامین رضاییان و مهدی ترابی نیز به این گلر چیپ زده بودند. با وجود خوردن این گل، فروزان در جریان بازی، بی‌نقص بود. او بارها در موقعیت تک به تک، پرسپولیسی‌ها را مغلوب کرد و چند شوت بسیار خوب را هم گرفت. واکنش او روبه‌روی شوت سنگین مهدی ترابی، یک اتفاق فوق‌العاده به نظر می‌رسید. با وجود این درخشش مثال‌زدنی، فروزان چندان مورد توجه قرار نگرفت. چراکه او و تیمش نتیجه بازی با پرسپولیس را واگذار کرده بودند و موفق نشدند هیچ امتیازی از این بازی به دست بیاورند.

عبدالکریم و امیدواری 

در سمت چپ

اولین بازی عبدالکریم حسن در لباس پرسپولیس، سرانجام در اصفهان اتفاق افتاد. او در نیمه دوم به جای نعمتی راهی زمین مسابقه شد و عملکردی درخشان در زمین داشت. حسن به پرسپولیس نشان داد که داشتن یک مدافع چپ تخصصی، چه مزیت مهمی به شمار می‌رود. او در کنار زمین، بسیار آماده بود و جدا از موفقیت در کارهای دفاعی، چند نفوذ بسیار خوب را هم تجربه کرد و چند سانتر خوب روی دروازه داشت. به نظر می‌رسد دوران استفاده از بازیکنانی مثل وحید امیری و علی نعمتی در پست مدافع چپ برای پرسپولیس دیگر تمام شده است. این پست از این به بعد، به عبدالکریم حسن پرتجربه و باانگیزه سپرده خواهد شد. 

ربیعی و پروژه‌ای که پیش نمی‌رود

اوضاع ذوب و ربیعی به خصوص از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر، اوضاع چندان خوبی نبوده است. این مربی در نیم‌فصل به دنبال پیوستن به فولاد بود و شاید همین مساله روی تمرکزش تاثیر گذاشته است. در خود ذوب نیز تلاش ربیعی برای ترک باشگاه، به یک پرچم قرمز علیه او تبدیل شده است. به هر حال انتظارها از ذوب آهن با این مربی کمی بیشتر بود. البته که تیم او در این بازی خیلی زود ۱۰ نفره شد و تقریبا یک نیمه کامل را با یک یار کم‌تر بازی کرد. با این وجود آنها بسیار خوش‌شانس بودند که مهاجمان پرسپولیس با بی‌دقتی قابل توجهی به سراغ موقعیت‌های گلزنی‌شان رفتند. 

  از نمایش روبه‌روی ذوب این‌طور پیداست که قرمزها دوباره به یک تیم تبدیل شده‌اند و اتحاد قدیمی‌شان را پیدا کرده‌اند. آنها اکنون تنها سه امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و حالا که سپاهان نیز درگیر یک بحران بزرگ و عجیب شده، قرمزها از شانس خوبی برای موفقیت در این فصل برخوردار هستند

اورونوف، تکنیک فراوان و هوش نسبتا کم!

یکی دیگر از تازه‌واردهای پرسپولیس در این نبرد، اوستون اورونوف بود. بازیکنی که مثل یک دینامیت، به خط حمله سرخ‌ها اضافه شد و مدام آماده بود تا از فضای پشت سر خط دفاعی حریف استفاده کند. اورونوف البته در این بازی فقط از تکنیک و سرعتش استفاده کرد و به سراغ استفاده از هوش نرفت. او جایی که باید پاس دادن را انتخاب می‌کرد، شوت زد و وقتی باید خودش شوت می‌زد، به سراغ پاس دادن رفت. اوستون برای درخشیدن در ترکیب پرسپولیس، باید این ضعف را به هر قیمتی برطرف کند. 

دوباره تیم شدند

از نمایش روبه‌روی ذوب این‌طور پیداست که قرمزها دوباره به یک تیم تبدیل شده‌اند و اتحاد قدیمی‌شان را پیدا کرده‌اند. حمایت همه‌جانبه همه بازیکنان از گلر جوان تیم و ایستادن آنها پشت سر همه بازیکنان، نشان می‌دهد که پرسپولیس دوباره راهش را پیدا کرده است. سرخ‌ها در چنین روزهایی دوباره اوج گرفته‌اند و حالا فقط سه امتیاز با صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فاصله دارند. حالا که سپاهان نیز درگیر یک بحران بزرگ و عجیب شده، قرمزها از شانس خوبی برای موفقیت در این فصل برخوردار هستند.