ناکام در نصف جهان

برانکو و تیمش، امروز یکی از کلیدی‌ترین دیدارهای فصل را در اصفهان پشت سر خواهند گذاشت. نباید فراموش کرد که تیم امیر قلعه‌نویی هرگز در لیگ برتر هجدهم طعم شکست را نچشیده است. برانکو ایوانکوویچ در دو تجربه قبلی حضور در اصفهان برای دیدار با سپاهان، نباخته اما به طور کلی در این شهر   نتایج درخشانی به دست نیاورده است. او پیش از این هفت بار به اصفهان سفر کرده و در هفت دوئل خارج از خانه با نمایندگان این شهر، تنها یک بار پیروز شده است. ایوانکوویچ چهار بار در اصفهان نتیجه را به تیم‌های حریف واگذار کرده است.

تجربه اول

تجربه اولین سفر پروفسور به اصفهان، در نهایت به تجربه خوشایندی برای این مربی تبدیل نشد. در هفته سوم لیگ برتر پانزدهم، پرسپولیس در فولادشهر به مصاف سپاهان رفت. اصفهانی‌ها خیلی زود با گل احسان حاج‌صفی از حریف پیش افتادند اما مهدی طارمی و امید عالیشاه، قرمزها را در معرض یک پیروزی غیرمنتظره قرار دادند. گل به خودی مایکل اومانا اما اوضاع را به سود سپاهان عوض کرد. پنالتی نیمه دوم هادی عقیلی، تیم میزبان را پیش انداخت و سرانجام خلعتبری، تیر خلاص را به طرف تیم برانکو شلیک کرد و این گل را با یک شادی جنجالی جشن گرفت.

شکست دوم

دومین حضور پروفسور در اصفهان، به حذف تیم او از جام حذفی ختم شد. یدا... جهانبازی در تصمیمی جنجالی که اشتباه بودن آن در صحنه آهسته به اثبات رسید، «ایمان صادقی» را خیلی زود از زمین مسابقه اخراج کرد. پرسپولیس که سوشا مکانی را نیز در اختیار نداشت، ناچار شد در سایر دقایق بازی از سنگربان سومش استفاده کند. تیم 10 نفره پروفسور چند بار توسط امید عالیشاه صاحب موقعیت گل‌زنی شد و یک بار نیز با ضربه کمال کامیابی‌نیا توپ را به تیر دروازه کوبید اما در نهایت در وقت‌های تلف شده، تسلیم شد و نتیجه را با دو گل به حریف واگذار کرد.

برباد رفته

در دیدار برگشت لیگ برتر پانزدهم، همه چیز مهیای انتقام گرفتن از ذوب به نظر می‌رسید اما این اتفاق باز هم رخ نداد و این فصل در حالی به پایان رسید که پرسپولیس در هیچ‌کدام از سه مسابقه‌اش در اصفهان برنده نشده بود. تیم برانکو با گل امید عالیشاه به عنوان تیم برنده به رختکن رفت. اواخر بازی کمال کامیابی‌نیا یک ضربه پنالتی را به راحتی از دست داد و تنها ثانیه‌های بعدی، توپ به دست خود این بازیکن برخورد کرد تا ذوبی‌ها صاحب پنالتی شوند. علی علیپور اما گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند. درست قبل از سوت پایان داور، مرتضی تبریزی با یک ضربه سر دوباره کار را به تساوی کشاند تا تیم یحیی گل‌محمدی، دو امتیاز حساس پرسپولیس در کورس قهرمانی لیگ را بر باد داده باشد.

قاتل سپاهان

از آخرین پیروزی قرمزها در اصفهان برابر سپاهان، چندین سال گذشته بود که مهدی طارمی دست به یک کار بزرگ زد و تیم عبدا... ویسی را یک تنه در معرض نابودی قرار داد. در حالی که مسابقه با گل‌های امید عالیشاه و احسان حاج‌صفی تا اواسط نیمه دوم با تساوی دنبال می‌شد، طارمی با دو فرار تماشایی از خط دفاعی سپاهان عبور کرد و دو گل برابر این تیم به ثمر رساند تا پسران پروفسور به یک پیروزی حساس و فراموش‌ نشدنی در فولادشهر دست پیدا کنند.

باخت پهلوانانه

اولین شکست پرسپولیس در لیگ برتر شانزدهم، در اصفهان اتفاق افتاد. تیمی که 13 هفته به هیچ تیمی نباخته بود، در ورزشگاه فولادشهر روبه‌روی ذوب آهن مجتبی حسینی قرار گرفت. شلیک دیدنی و مهار نشدنی احسان پهلوان در دقیقه 65، تنها گل این مسابقه نه‌چندان جذاب به شمار می‌رفت. پرسپولیس در این مسابقه همه عناصر هجومی‌اش را در اختیار داشت اما در نهایت نمایش چندان دلچسبی ارائه نکرد و تسلیم حریف شد.

اوج هیجان

مسابقه رفت فصل گذشته سپاهان و پرسپولیس در نقش‌جهان، یکی از دیدنی‌ترین جدال‌های تاریخ دو باشگاه و یکی از پرموقعیت‌ترین دیدارهای لیگ برتر هفدهم به شمار می‌رفت. در نبرد جذاب و تاکتیکی کرانچار و برانکو، پرسپولیس دو بار با گل‌های طارمی و علیپور از حریف جلو افتاد و هر دو بار، سپاهانی‌ها توانستند گل مساوی را به ثمر برسانند. سهم هر تیم از این جدال، تنها یک امتیاز بود.

شکست دوباره

نتایج ناامیدکننده قرمزها در زمین ذوب‌آهن، فصل گذشته نیز تکرار شد. این بار امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم اصفهانی نشسته بود و انگیزه‌های زیادی برای امتیاز گرفتن از پرسپولیس داشت. درست یک هفته قبل از پایان فصل، تیم برانکو که قهرمانی‌‌اش در لیگ را مسجل کرده بود، با گل علیپور در آستانه شکست دادن ذوب قرار گرفت اما میلاد فخرالدینی و کی‌روش استنلی، ورق را به سود تیم میزبان برگرداند و در نهایت ذوب، برنده این مسابقه شد.