عوض کردن پست احمد نوراللهی و سیامک نعمتی بین دو نیمه دیدار با السد، تغییر موفقیت‌آمیز برانکو بود که با درخشش هر دو بازیکن در 45 دقیقه دوم همراه شد. احمد که در نیمه اول آسیب دیده بود، باید به هر قیمتی در ترکیب نیمه دوم نیز قرار می‌گرفت. چراکه پرسپولیس جایگزینی برای این فوتبالیست آماده نداشت. او در نیمه دوم با دوندگی مثال‌زدنی و حرکات مثبتش در زمین، فشار را از روی سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس برداشت و بارها قرمزها را در یک سوم دفاعی حریف صاحب توپ کرد. هافبک شماره هشت پرسپولیس پس از ارائه یکی از بهترین نمایش‌های دوران حضورش در این باشگاه، مصدوم شد تا شانس همراهی تیمش در دیدار با سایپا در لیگ برتر هجدهم را از دست بدهد. پرسپولیس در هفته‌های گذشته، همواره به حضور احمد نوراللهی در میانه میدان متکی بوده و حالا بازی بدون این بازیکن، برای تیم برانکو دشوار به نظر می‌رسد. احمد در دیدار رفت با السد به عنوان تنها هافبک دفاعی تیمش، درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و اجازه نفس کشیدن به ستاره‌های خط میانی حریف نداد. او در دیدار برگشت در کناره‌های خط هافبک به میدان رفت و باز هم توانست نقش پررنگی در موفقیت تیمش داشته باشد. هواداران پرسپولیس امیدوارند این مصدومیت، زمان زیادی طول نکشد. چراکه این باشگاه در فینال لیگ قهرمانان آسیا به حضور این ستاره نیاز مبرمی خواهد داشت. غیبت نوراللهی می‌تواند کابوس بازگشت خط هافبک سرخپوشان به وضعیت خسته‌کننده قبلی را تکرار کند. محسن ربیع‌خواه بار دیگر شرایط بازی را به دست آورده و می‌تواند زوج کمال کامیابی‌نیا در مرکز زمین باشد اما حقیقت آن است که پرسپولیس با احمد، به مراتب پرتحرک‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

دو سال قبل، نوراللهی در پرسپولیس ذخیره محسن ربیع‌خواه شده بود. او در یک نمای اشک‌آلود از تیم محبوبش جدا شد تا دوران سربازی را در تراکتورسازی پشت سر بگذارد. در بازگشت دوباره به پرسپولیس، این بازیکن از شرایط آرمانی دور بود و دوباره روی نیمکت نشست اما پس از مصدومیت جدی ربیع‌خواه، جا برای او در ترکیب ثابت تیم باز شد و این بازیکن نیز درخششی فراتر از حد انتظار داشت. نوراللهی بالاخره توانست ثابت کند که شایستگی قرار گرفتن در بین نفرات اصلی پرسپولیس را دارد. او چه به عنوان هافبک دفاعی و چه در صورت به میدان رفتن به عنوان یک هافبک کناری، بارها به کمک پروفسور و تیمش آمده و این هفته‌ها در زمین، مهارنشدنی به نظر می‌رسد. نوراللهی آنقدر در اوج قرار داشته که حتی با نظر کارلوس کی‌روش، به تیم ملی نیز دعوت شده است. 

او با حضور در زمین، چیزهای زیادی به پرسپولیس اضافه می‌کند. جدا از توانایی حفظ توپ و پاس‌های دقیق، احمد با شور و شوق فوق‌العاده‌ای فوتبال بازی می‌کند و این روحیه هم به هم‌تیمی‌ها و هم به تماشاگران حاضر روی سکو منتقل می‌شود. پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا، به همه مهره‌هایش نیاز دارد و احمد نوراللهی، یکی از کلیدی‌ترین نفرات این تیم به شمار می‌رود. بازیکنی پرجنب و جوش با فوتبالی رو به جلو و روحیه‌ای که هر روز پیشرفت بیشتری برایش رقم می‌زند.