اصفهان، پایتخت هیجان!

یک روز بعد از بازی حساس و بزرگ استقلال و سپاهان در آزادی، حالا پرسپولیسی‌ها باید در فولادشهر روبه‌روی ذوب‌آهن قرار بگیرند. یک محک بسیار سخت برای اوسمار که تازه هفته گذشته اولین بردش را روی نیمکت پرسپولیس پشت سر گذاشته است. قرمزها در رقابت برای ماندن در کورس، فرصتی برای اشتباه و لغزش ندارند اما کادر فنی ذوب هم بعد از اتفاقات خاص و عجیب نیم‌فصل، به دنبال راهی برای آشتی دوباره با هوادارها هستند. به نظر می‌رسد این بازی، لحظه‌های نفس‌گیر و هیجان‌انگیز زیادی خواهد داشت.

آریا رهنورد

به یاد گل‌های جنجالی

بازی رفت دو تیم در تهران، دو گل جنجالی داشت؛ اول از همه این سروش رفیعی بود که با یک اشتباه وحشتناک، دروازه تیم خودی را باز کرد و با یک پاس رو به عقب بلند و بی‌دقت به بیرو، اولین گل را برای ذوبی‌ها به ثمر رساند. این یک هدیه تمام‌عیار به تیم مهمان از طرف قرمزها بود. در دقایق پایانی این بازی هم گئورگی گولسیانی موفق شد برای تیمش گلزنی کند تا پرسپولیس با شکست روبه‌رو نشود. تصاویر به وضوح نشان می‌دادند که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده و به هیچ وجه سالم نبوده است. در نتیجه بازی رفت دو تیم به یک نبرد جنجالی تبدیل شد. 

جانشین بیرو کشف می‌شود؟

پرسپولیس در شروع فصل، دو بازیکن جوان را به عنوان ذخیره‌های بیرانوند معرفی کرد. دو گلری که چیزی نمانده بود برای بازی بزرگ با النصر هم انتخاب شوند. بیرو به آن بازی رسید اما برای اولین بار در این فصل، سنگربان قرمزها یک مسابقه را از دست می‌دهد. او در بازی قبلی چهار اخطاره شده و نمی‌تواند تیمش را در نبرد حساس امروز در اصفهان همراهی کند. در نتیجه به نظر می‌رسد امیررضا رفیعی گلر اول تیم در این بازی خواهد بود. بازیکنی که برای اولین بار باید در یک موقعیت خاص محک بخورد و روز بسیار سختی را پشت سر بگذارد. البته که این بازی می‌تواند به سکوی پرتاب بسیار مهمی برای این ستاره نیز تبدیل شود.

این یعنی همه چیز

این بازی برای هیچ‌کس به اندازه محمد ربیعی اهمیت ندارد. چهره‌ای که در نیم‌فصل در آستانه پیوستن به باشگاه فولاد بود اما در نهایت با این تیم به توافق دست پیدا نکرد. اصرار ربیعی برای رفتن از ذوب، به مذاق اصفهانی‌ها خوش نیامد و حالا این مربی فشار بسیار زیادی را تحمل می‌کند. او به خوبی می‌داند که اگر چند هفته نتیجه نگیرد، این فشار چقدر سنگین‌تر نیز خواهد شد. در نتیجه برای محمد ربیعی، این بازی سرشار از اهمیت به نظر می‌رسد. چراکه شکست دادن حریف بزرگی مثل پرسپولیس، فرصت آشتی او با طرفداران ذوب را مهیا خواهد کرد. آیا این اتفاق در نهایت رخ می‌دهد؟ باید منتظر نتیجه بازی امروز باشیم.

ذوب در حالی میزبان بازی امروز با پرسپولیس به شمار می‌رود که در پنج بازی گذشته، هرگز موفق به شکست دادن این تیم نشده است. حالا اوسمار به دنبال کسب اولین پیروزی خارج از خانه با پرسپولیس است و محمد ربیعی می‌خواهد با شکست سرخ‌ها، با هواداران آشتی کند 

بدون برد در پنج بازی

ذوب در حالی میزبان بازی امروز با پرسپولیس به شمار می‌رود که در پنج بازی گذشته، هرگز موفق به شکست دادن این تیم نشده است. در بازی رفت این فصل، دو تیم در آزادی به تساوی دست پیدا کردند. فصل گذشته بازی رفت دو تیم مساوی شد و در بازی برگشت، این قرمزها بودند که توانستند حریف‌شان را از پیش رو بردارند. آخرین برد پرسپولیس در اصفهان روبه‌روی ذوب هم سال 1400 در جام حذفی به دست آمد. وقتی که این تیم با درخشش مهدی عبدی، حریف را با نتیجه سه بر صفر شکست داد و برد مهمی را جشن گرفت.

در انتظار اولین برد

اوسمار ویرا تنها دو بازی را در فوتبال ایران به عنوان سرمربی طی کرده و سابقه خاصی در این لیگ ندارد. با این حال اگر او امروز برنده باشد، اولین برد خارج از خانه به عنوان سرمربی قرمزها را به دست آورده است. محمد ربیعی نیز به عنوان سرمربی تیم‌های رقیب پرسپولیس، هشت بار روبه‌روی این باشگاه قرار گرفته و هرگز نتوانسته این حریف را شکست بدهد. ربیعی روبه‌روی قرمزها 6 شکست و دو تساوی را تجربه کرده و امروز به دنبال ارتقای این آمار نه‌چندان خوب خواهد بود. این آمار برای مردی که در همین تابستان گزینه هدایت استقلال بوده و در زمستان گزینه هدایت فولاد شده، اصلا آمار خوبی به نظر نمی‌رسد.

جواد   و    اسدبیگی، انگیزه‌های درخشش

جواد محمدی در همین پنجره، گزینه جدی پیوستن به پرسپولیس بود اما باشگاه ذوب اجازه نداد این انتقال صورت بگیرد و جواد فعلا در این تیم ماندگار شد. او که یکی از بهترین گلزن‌های این فصل لیگ برتر بوده، باید در بازی امروز ثابت کند که ارزش این پیشنهاد را داشته است. در مقابل در پرسپولیس هم نفراتی مثل سینا اسدبیگی و دانیال اسماعیلی‌فر، سابقه بازی برای ذوب را داشته‌اند و روبه‌روی تیم سابق، جنگنده ظاهر خواهند شد. به نظر می‌رسد این بازی، پر از لحظه‌های تماشایی و ماجراهای غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود. این یک بازی بسیار بزرگ و سخت برای هر دو تیم به شمار می‌رود.