مهمان بی‌رحم شد!

استقلال نکو از مدت‌ها قبل، با بردن در زمین رقبا مشکل داشت اما بازی با استقلال خوزستان، عادت آنها را عوض کرد. قبل از دربی، این برد بسیار مهمی برای آبی‌ها به شمار می‌رفت. چراکه هم بلانکو موفق به گلزنی برای این تیم شد تا از فشار انتقادها رها شود و هم اینکه استقلال هیچ محرومی برای شهرآورد نداد. آبی‌ها حالا با سه امتیاز اختلاف به سراغ دربی می‌روند و اگر برنده آن بازی باشند، بخش بسیار مهمی از مسیر قهرمانی را طی کرده‌اند.

آریا طاری

 

به یاد تیم کی‌روش

تکل دیدنی روزبه چشمی در آخرین لحظات بازی با استقلال خوزستان، اجازه نداد پیروزی آبی‌ها از دست برود. این تکل دیدنی، یادآور روزهای اوج کی‌روش در تیم ملی ایران بود. وقتی که بازیکنان بر سر هر توپ با همه وجود می‌جنگیدند و در نهایت مورد ستایش قرار می‌گرفتند. روزبه این روزها با همان روحیه در استقلال بازی می‌کند. ستاره‌ای که به بهترین فرم خودش رسیده و حالا یک مهره جانشین برای استقلال نکونام است. بازیکنی که اگر نیاز باشد با یک شوت دیدنی و اگر لازم باشد با یک تکل خوب، تیم را در مسیر بردن بازی به بازی نگه می‌دارد.

نوبت بلانکو رسید

دومین گل بلانکو برای استقلال، گل بسیار مهمی بود. چراکه باعث شد همه امتیازهای یک بازی سخت در حساب استقلال بماند. بلانکو قبلا هم نشان داده بود که مایه‌های تبدیل شدن به یک مهاجم درخشان را در فوتبال ایران دارد. او یک فوروارد کلاسیک است که بسیار خوب سر می‌زند، در زدن توپ‌های اول بسیار خوب است و این اواخر حتی به خوبی در پرس تیمی هم شرکت می‌کند. جواد نکونام این روزها از هیچ بازیکنی به اندازه گوستاوو بلانکو در تیمش راضی نیست.

طلسم مهمانی شکست

استقلال بعد از 153 روز، بالاخره در یک نبرد خارج از خانه در لیگ برتر هم به پیروزی دست پیدا کرد. تیمی که از مدت‌ها قبل بیرون از خانه فقط به مساوی می‌رسید، به موقع توانست به این مسیر ایده‌آل برگردد. جالب اینکه استقلال نکو این فصل فقط سه بار بیرون از خانه برنده شده و در این سه بازی، دو بازی در خوزستان برگزار شده‌اند. آنها این فصل از سه بازی روبه‌روی نفت آبادان، فولاد خوزستان و استقلال خوزستان در این استان، هفت امتیاز گرفته‌اند. این استان برای آبی‌ها کاملا خوش‌یمن به نظر می‌رسد و بازی کردن در آن، در مسیر تبدیل شدن به صدرنشین لیگ برای آبی‌ها سرشار از اهمیت بوده است.

استقلال بعد از 153 روز، بالاخره در یک نبرد خارج از خانه در لیگ برتر هم به پیروزی دست پیدا کرد. تیمی که از مدت‌ها قبل بیرون از خانه فقط به مساوی می‌رسید، به موقع توانست به این مسیر ایده‌آل برگردد

تنهایی به شیوه جواد

«هوادار استقلال، من تنها هستم!». این عبارت جواد نکونام، تازه‌ترین توصیف او از شرایطش در استقلال است. او از اینکه تیمی مثل استقلال این روزها حتی مدیررسانه‌ای ندارد ناراضی به نظر می‌رسد. تنهایی، عبارتی ابهام‌آمیز بود که او در واکنش به نبودن مدیر رسانه‌ای در کنفرانس به زبان آورد اما در حقیقت منظور نکو از تنهایی، شرایط خاص این مربی در باشگاه استقلال بود. او همچنان از وضعیت این باشگاه راضی نیست و تاکید دارد که اگر کسی در این وضعیت قول قهرمانی بدهد، به استقلال خیانت بزرگی کرده است! 

این تیم، آن تیم نیست

استقلال خوزستان درست مثل نیم‌فصل اول، مقابل استقلال تهران با یک گل شکست خورد اما کیفیت تیم پورموسوی اصلا قابل مقایسه با نیم‌فصل اول لیگ برتر ایران به نظر نمی‌رسد. استقلال خوزستان در نیم‌فصل اول، تیمی به شدت آسیب‌پذیر بود که هیچ انگیزه‌ای برای امیدوارماندن نداشت اما اضافه شدن چند بازیکن باکیفیت و چند مهره جدید، آنها را امیدوار نگه داشته تا در لیگ برتر بمانند. تیم پورموسوی روبه‌روی استقلال هم چند موقعیت بسیار خوب خلق کرد و می‌توانست در این بازی خاص شکست نخورد.

بدون تلفات به دربی رسیدند

نگرانی بزرگ آبی‌ها برای این نبرد، سه اخطاره بودن چند مهره مهم این تیم بود. از روزبه چشمی تا آرمین سهرابیان، میلاد فخرالدینی، صالح حردانی و امید حامدی‌فر، همه در خطر از دست دادن دربی بودند اما هیچ‌کدام از این نفرات اخطار نگرفتند و استقلال بدون تلفات راهی دربی تهران شد. در مجموع از بین 9 بازیکنی که در استقلال و پرسپولیس سه اخطاره بودند، فقط کنعانی این مسابقه حساس را از دست داد. رسیدن به دربی بدون محروم، بهترین خبر ممکن برای استقلال نکو به شمار می‌رفت.

مهاجم شماره پنج! 

به نظر می‌رسد جواد نکونام هنوز نتوانسته موقعیت از دست رفته مهرداد محمدی در بازی با مس رفسنجان را به فراموشی بسپارد. مهرداد در اهواز، 90 دقیقه روی نیمکت تیم نشست. نکو ترجیح داد بازی را با زوج ماشاریپوف و بلانکو شروع کند. از این دو نفر، یکی گل زد و دیگری پاس گل داد. هر دو نفر هم در نیمه دوم تعویض شدند تا پیمان بابایی و آرمان رمضانی به زمین بروند. این یعنی مهرداد محمدی این روزها عملا به گزینه پنجم نکونام در خط حمله تبدیل شده و شرایط ناامیدکننده‌ای را در این تیم پشت سر می‌گذارد.