آریا طاری

همان‌طور که انتظار می‌رفت، دو مربی سرخابی‌ها چهره‌های خاص شهرآورد پایتخت بودند. هم یحیی و هم نکو بارها در کنار زمین شکار دوربین‌ها شدند. هرچند که هیچ‌کدام از این دو نفر، شبی استثنایی را سپری نکردند.

در مورد جواد نکونام، مثبت‌ترین نکته عطش و اشتیاق او در کنار زمین بود. شاید اگر جی‌پی‌اس به نکو بسته می‌شد، همه متوجه می‌شدند که این مربی درست به اندازه بازیکنان درون زمین دویده است.

 نکو در اولین دربی دوران مربیگری‌اش بازنده نشد و از آن مهم‌تر اینکه توانست از شکست به تساوی برسد و تیمش را به بازی برگرداند. از این گذشته تیم او در جدول چهار امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد و فعلا در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر دیده می‌شود. پس اوضاع برای این مربی اصلا بد نخواهد بود. با این وجود در مورد نکو، یک نکته منفی هم در این مسابقه وجود داشت و آن، شادی بی حد و حصرش پس از به ثمر رسیدن گل تساوی استقلال بود. 

این همه خوشحالی و این دویدن به سمت نیمکت حریف و تکان دادن دست‌ها پس از مساوی شدن بازی، قطعا اتفاق مثبتی برای این مربی به حساب نمی‌آید. حالا همه از نکو به عنوان مردی حرف می‌زنند که به سختی توانسته یک تساوی از پرسپولیس بگیرد و این تساوی را نیز تا پای جان جشن گرفته است. 

شاید اگر زمان بازی به عقب برگردد، نکو دیگر تا آن اندازه برای این گل خوشحالی نمی‌کند و کنترل بیشتری از خودش نشان می‌دهد. به هر حال این نکته منفی هم آنقدر بزرگ نیست که لا‌به‌لای همه تاثیرات مثبت او نیز در اولین شهرآورد نادیده 

گرفته شود.

یحیی دقیقا در نقطه عکس نکو قرار داشت. ویژگی مثبت این مربی دقیقا بر عکس همکارش در تیم رقیب، آرامش خاصش بود. یحیی حتی در لحظه رقم خوردن گل اول تیمش نیز اصلا خوشحالی نکرد و فقط در حال توصیه کردن به هنانوف دیده شد. 

او به جز یک مورد، اعتراض دیگری هم به داوری نداشت و حتی اگر هم اعتراض داشت، چندان این کار را با صدای بلند تکرار نکرد. نقطه منفی یحیی در این بازی اما ابتدا نمایش نه‌چندان شجاعانه تیمش در نیمه اول مسابقه و سپس، از دست دادن پیروزی بعد از زدن گل اول بود. تیم یحیی در لحظات بعد از زدن گل اول، چندان خوب بازی نکرد و تسلط و تمرکز همیشگی‌اش را از دست داد. آنها چندین بار زیر توپ زدند و همین مساله موجب شد در لحظات آخر مدام به حریف موقعیت بدهند.  تعویض‌های یحیی بعد از زدن گل هم کمکی به تیم نکرد. البته این را هم نباید نادیده گرفت که دست او روی نیمکت چندان پر نبود و بازیکنی مثل باهویی، نمی‌توانست به او و تیمش کمک چندانی کند. 

به هر حال همه ابزار لازم برای یحیی در پرسپولیس فراهم نیست و او از ابتدای فصل با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده و مشکلات بزرگی داشته است. مشکلاتی که طبیعتا روی عملکرد این مربی در پرسپولیس تاثیر منفی زیادی داشته است.