نبرد درون خانوادگی!

نکو و تیمش، امروز دوباره به آزادی برمی‌گردند. هرچند که این بازگشت شامل حال هوادارها نمی‌شود. استقلال امروز در یک نبرد جذاب در هفته‌ چهارم لیگ برتر، با حریفی هم‌نام مسابقه خواهد داد. تیمی که به تازگی توانسته به رقابت‌های لیگ برتر برگردد و البته یک هفته نیز به دلیل لغو بازی با تراکتور، استراحت داشته است. روی کاغذ، استقلال شانس بیشتری برای بردن این بازی دارد اما در زمین مسابقه، هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. برای جواد و شاگردانش، هیچ چیز ضروری‌تر از به دست آوردن یک برد خانگی نخواهد بود.

 آریا طاری

بی‌تساوی، بدون برد

استقلال در حالی جهارمین بازی‌اش در این فصل از لیگ برتر را برگزار می‌کند که تا این هفته از لیگ، دو پیروزی را تجربه کرده و البته یک بار هم بازنده بوده است. آبی‌ها در هفته اول لیگ برتر نفت آبادان را با سه گل شکست دادند و سپس روبه‌روی ملوان به برتری با یک گل رسیدند. استقلال در سومین بازی اما در زمین سپاهان بازنده شد و نتیجه دلخواهش را به دست نیاورد. حریف امروز آبی‌ها اما تیمی است که در این سه هفته، فقط دو بازی انجام داده است. چراکه به دلیل حضور تراکتور در آسیا، دیدار هفته گذشته با استقلال خوزستان این تیم به شنبه هفته آینده موکول شد. تیم پورموسوی در این دو بازی، هیچ بردی به دست نیاورده است. آنها لیگ را با تساوی روبه‌روی شمس‌آذر شروع کردند و سپس در دومین بازی‌شان، مغلوب آلومینیوم اراک شدند.

نکو و پورموسوی، جنجال در راه است؟

دیگر همه از داستان‌های جنجالی نکو و پورموسوی در فوتبال ایران خبر دارند. هر دو مربی در اهواز کار کرده‌اند و شاید همین مساله، تنش میان آنها را رقم زده است. پورموسوی قبلا مصاحبه‌های بسیار تندی علیه نکو انجام داده و او را به مسائل متعددی متهم کرده است. شاید این یکی از تندترین مصاحبه‌های یک مربی علیه یکی از همکارانش در فوتبال ایران باشد. این دو نفر با چنین ذهنیتی امروز دوباره مقابل هم قرار خواهند گرفت. اگر در جریان بازی حاشیه خاصی شکل بگیرد، باید منتظر مصاحبه‌های تازه‌ای از سوی آنها باشیم. چهره‌هایی که به نظر می‌رسد اصلا رابطه خوبی با هم ندارند.

هفت سال بدون باخت

استقلال در هفت سال گذشته، روبه‌روی هم‌نام خوزستانی‌اش بازنده نبوده است اما جالب است بدانید که آخرین برد استقلال خوزستان برابر استقلال، در استادیوم آزادی رقم خورده است. در رقابت‌های لیگ برتر شانزدهم، استقلال خوزستان با درخشش بیت سعید و عاشوری، استقلال را شکست داد. آن روز هم پورموسوی سرمربی این تیم بود و منصوریان روی نیمکت آبی‌های تهران دیده می‌شد. پس از آن بازی در سال 95، استقلال خوزستان دیگر نتوانسته بردی را روبه‌روی استقلال جشن بگیرد. در چهار بازی اخیر دو تیم، سه بار استقلال برنده شده و یک بازی نیز به تساوی انجامیده است. استقلال در آخرین برخوردش با استقلال خوزستان تا امروز، توانست چهار بار دروازه این تیم را باز کند.

ترکیب‌های احتمالی

گفته می‌شد استقلال برای مسابقه با سپاهان قصد دارد از سیستم دفاع سه نفره استفاده کند اما تیم نکو در این بازی نیز چهار مدافع میانی داشت. با این حال آنها تغییر سیستم داده بودند و عملا با شیوه جدید چهار-چهار-دو بازی می‌کردند. برای این بازی نیز سیدحسین حسینی روی خط دروازه استقلال دیده می‌شود. مرادمند و ایمان سلیمی نیز به احتمال زیاد زوج دفاعی این تیم هستند تا صالح حردانی و ابوالفضل جلالی در دو طرف دفاع قرار بگیرند. تا این لحظه، روزبه چشمی فعلا از حضور در این بازی محروم شده و استقلال در تلاش است تا رضایت کمیته انضباطی برای حضور این بازیکن در ترکیب را به دست بیاورد. اگر روزبه به این بازی نرسد، احتمالا زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند به همراه سعید مهری در خط میانی دیده خواهند شد. 

نکو در دو بازی ابتدای فصل از جعفر سلمانی در پست وینگر استفاده کرد اما از این تصمیم نتیجه‌ای نگرفت. در نتیجه از ارسلان مطهری و و کوین یامگا به عنوان دو مهاجم تیم بهره برد. تصمیمی که به نظر می‌رسد در مسابقه امروز نیز تکرار خواهد شد. در تیم مقابل، پورموسوی باید در مورد گلر تیمش تصمیم بگیرد. چراکه حسن پورحمیدی در تجربه قبلی بازی برای این تیم، مرتکب یک اشتباه وحشتناک شد و به راحتی به حریف فرصت گلزنی داد. در خط دفاعی نفراتی مثل طیبی، بهروز بارانی، عقیل کعبی و حسین ساکی برای استقلال خوزستان به میدان می‌روند. در خط میانی خبر بد برای این تیم، محرومیت محمد مطلق‌زاده است که یکی از چهره‌های فیکس تیم به شمار می‌رفت. علیرضا کاظمی، علی هلیچی، حسن شوشتری و شاید علیرضا خوشکفا از ابتدا برای این تیم بازی کنند. در خط حمله نیز جواد آقایی‌پور و رضا دهقانی، دو مهاجم ثابت استقلال خوزستان هستند. تیمی که تا اینجا در 180 دقیقه بازی در فصل جدید، تنها یک بار موفق به گلزنی شده است.