هزار گل آبی!‌

تنها یک تیم در تاریخ لیگ برتر ایران موفق شده تعداد گل‌هایش را چهاررقمی کند و آن، استقلال است. هزارمین گل استقلال در تاریخ لیگ برتر را مهرداد محمدی وارد دروازه استقلال خوزستان کرد. به همین بهانه، بد نیست برخی از گل‌های رند استقلال در همه دوره‌های اخیر لیگ برتر را مرور کنیم. این گل‌ها خاطرات زیادی را برای هواداران استقلال زنده خواهند کرد.

 آریا طاری

شماره یک؛ علی موسوی: در اولین هفته از اولین دوره لیگ برتر، آبی‌ها در زمین برق شیراز به میدان رفتند. بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شد و در نیمه دوم تیم میزبان توانست به استقلال گل بزند. شاگردان پورحیدری در آستانه شکست بودند اما علی موسوی کار را به تساوی کشاند. این اولین گل استقلال در همه ادوار رقابت‌های لیگ برتر ایران بود.

شماره 100؛ رضا عنایتی: چه کسی بهتر از رضا عنایتی برای قرار گرفتن در این فهرست؟ او بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است و در گل‌های رند استقلال هم سهمی دارد. صدمین گل استقلال در رقابت‌های لیگ، به دیدار برگشت با سایپا در لیگ سوم مربوط می‌شود. جایی که عنایتی دو بار دروازه این حریف را باز کرد و گل دیگر بازی را هم محمد نوازی به ثمر رساند. استقلال آن روز هم اولین تیمی بود که در لیگ برتر به 100 گل دست پیدا می‌کرد.

شماره 200؛ رضا عنایتی: گل دویستم استقلال در رقابت‌های لیگ هم به نام رضا عنایتی سند خورد. بازیکنی که آن‌ سال‌ها از هر توپ ساده‌‌ای، یک موقعیت گل برای تیمش به وجود می‌آورد. این گل در دیدار برگشت استقلال و فجر در پنجمین فصل از رقابت‌های لیگ برتر رقم خورد. رضا آن روز  هم دو گل به حریف زد و جالب اینکه استقلال باز هم با سه گل برنده شد.

شماره 300؛ پیروز قربانی: گل مهم بعدی را یک مدافع برای استقلال به ثمر رسانده است. در هشتمین دوره از لیگ برتر، استقلال و استقلال اهواز با هم روبه‌رو شدند. تیم قلعه‌نویی که پیش از آن نتایج خوبی به دست نیاورده بود، با این برد پرگل و درخشان 6 گله از بحران رها شد و در ادامه فصل اوضاع بسیار خوبی پیدا کرد. گل شماره 300 استقلال در تاریخ لیگ برتر را پیروز قربانی در همان نبرد به ثمر رساند.

شماره 400؛ گل به خودی: تنها دو دقیقه از شروع جدال استقلال و ابومسلم در دور برگشت لیگ برتر نهم گذشته بود که خسرو حیدری توپ را روی دروازه فرستاد و جبار مومنی، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. در حقیقت چهارصدمین گل استقلال در تاریخ لیگ را بازیکنی به ثمر رسانده که هرگز برای این باشگاه به زمین مسابقه نرفته است. آن روز مجیدی و برهانی گل‌های بعدی تیم را زدند و استقلال توانست با سه گل، ابومسلم را در تهران شکست بدهد.

شماره 500؛ گوران درون باکس: عضدی رشت، ورزشگاهی بود که پانصدمین گل تاریخ استقلال در لیگ برتر در آن به ثمر رسید. در دور رفت لیگ یازدهم، استقلال و داماش در رشت با هم مسابقه دادند و در دقایق پایانی نیمه اول، گوران یرکوویچ تنها گل مسابقه را وارد دروازه حریف کرد. یرکوویچ اساسا در گلزنی از درون محوطه جریمه تبحر داشت و به محض تحویل گرفتن توپ درون باکس، تهدید بزرگی برای گلر حریف به وجود می‌آورد.

شماره 600؛ حنیف عمران‌زاده: برخلاف همه گل‌های قبلی که خاطرات خوبی را برای استقلال رقم زده بودند، گل شماره 600 به یک خاطره بسیار تلخ گره خورد. اواخر لیگ سیزدهم، شاگردان قلعه‌نویی در یک بازی بسیار عجیب، در زمین ملوان با چهار گل شکست خوردند. آن روز حنیف عمران‌زاده در دقیقه 94، آخرین گل بازی را به ثمر رساند تا این مسابقه با نتیجه چهار-دو تمام شود. این گل شماره 600 استقلال در تاریخ لیگ برتر بود.

شماره 700؛ علی قربانی: جدال استقلال و صبا در لیگ شانزدهم، یک بازی جنجالی بود. آن روز عنایتی روبه‌روی تیم سابقش از زمین اخراج شد و صبا یک اخراجی دیگر هم داد. کاوه رضایی و علی قربانی نیز دو گل تیم را زدند. گل قربانی، هفتصدمین گل آبی‌ها در تاریخ لیگ برتر بود.

شماره 800؛ محمد دانشگر: یک ضربه سر روبه‌روی ذوب‌آهن، هشتصدمین گل استقلال در تاریخ لیگ را به نام محمد دانشگر  کرد. استقلال آن روز یک پیروزی سه بر صفر را روبه‌روی ذوب‌آهن منصوریان جشن گرفت.

شماره 900؛ سبحان خاقانی: گل شماره 900 استقلال را ستاره جوان این تیم یعنی سبحان خاقانی به ثمر رساند. بازیکنی که از فصل گذشته، درگیر مصدومیت بوده و بدشانسی‌های زیادی را تجربه کرده است. با این حال نامش در فهرست گلزنان رند استقلال دیده می‌شود. 

شماره 1000؛ مهرداد محمدی: و سرانجام هزارمین گل استقلال در تاریخ لیگ برتر را مهرداد محمدی به ثمر رساند. او از سانتر مهدی مهدی‌پور به خوبی استفاده کرد تا دروازه استقلال خوزستان را باز کند. هزارمین گل استقلال، اولین گل مهرداد در لباس آبی هم بود.