تحول کاپیتان!

گل نخوردن و برنده بودن. استقلال این روزها بیشتر از همیشه به چنین چیزهایی نیاز دارد. تقریبا همه می‌دانند که اوضاع این باشگاه، چقدر نگران‌کننده است اما آبی‌ها هیچ نشانه‌ای از شرایط بدشان را در زمین مسابقه نمایان نمی‌کنند. این تیم هنوز کامل نیست و بدون اضافه کردن نفرات جدید، کار سختی برای رسیدن به موفقیت در این فصل دارد اما روحیه جنگجویانه ستاره‌های استقلال در این فصل سخت و نفس‌گیر، مثال‌زدنی به نظر می‌رسد. آنها جلو می‌روند، حتی اگر همه چیز برای متوقف‌کردن‌شان آماده باشد. آنها فعلا به بردن در لیگ برتر ادامه می‌دهند.

 آریا طاری

 

کاپیتان اینجاست

در فوتبال، همیشه فردایی وجود دارد و برای سیدحسین حسینی، این فردا بالاخره به دیروز کابوس‌وار پایان داده است. حسینی بعد از یک فصل ناامیدکننده، در آستانه ترک استقلال بود و برای سومین بار، با هواداران این تیم وداع کرد اما دوباره برگشت و باز هم در ترکیب آبی‌ها قرار گرفت. او با مهار یک پنالتی در دقایق اول بازی برابر ملوان، نشان داد که روزهای خوبش در استقلال دوباره آغاز شده‌اند. این مهار جذاب، روبه‌روی ضربه پنالتی بازیکنی رقم خورد که اتفاقا از ملوان در اردوی قبلی تیم ملی نیز حضور داشت. مهران احمدی با این ضربه، به شکل ناخواسته‌ای تیمش را در مسیر شکست روبه‌روی استقلال قرار داد.

ساپینتو  دیر فهمید،  نکونام   زود!‌

ریکاردو ساپینتو، خیلی دیر متوجه شد که باید در قلب دفاع به محمدحسین مرادمند اعتماد کند. او در هفته‌های پایانی فصل گذشته، ناگهان به ستاره ثابت خط دفاعی آبی‌ها تبدیل شد و اتفاقا گل‌های مهمی برای تیمش زد. یکی از این گل‌ها در دقیقه صد دربی فینال جام حذفی به ثمر رسید. برخلاف ساپینتو، نکو خیلی زود به محمدحسین اعتماد کرد و او را در قلب دفاع تیمش قرار داد. بازیکنی که حالا با یک گل حساس سه امتیازی روبه‌روی ملوان، به بهترین شکل ممکن به این اعتماد پاسخ داده است. مرادمند روزهای بسیار خوبی را در استقلال سپری می‌کند و حتی شانس خوبی برای دعوت شدن به تیم ملی ایران دارد. او در دفاع وظایفش را به خوبی انجام می‌دهد و با ضربه‌های سر عالی‌اش نیز برای گلزنی به کمک تیم می‌آید.

هنوز هم «ستاره» است

یکی از نکات جالب توجه این بازی برای استقلال، حضور مهدی‌هاشمی‌نسب در اردوی آبی‌ها بود. او حالا دیگر رسما کارش را به عنوان بازیکن جدید این تیم آغاز کرده است. هاشمی‌نسب حضور پررنگی در تمرین‌های قبل بازی داشت و به نظر می‌رسید حضورش، یک وزنه برای استقلالی‌ها بود. او هنوز هم ویژگی‌های یک ستاره را دارد و به واسطه انتقالی که سال‌ها قبل انجام شده، مورد توجه هواداران استقلال است. در این بازی، آبی‌ها در غیاب هواداران‌شان به میدان رفتند و اگر آزادی پر از تماشاگر بود، در لحظه ورود هاشمی‌نسب ورزشگاه با انفجار روبه‌رو می‌شد. از همین حالا باید منتظر حاشیه‌هایی باشیم که حضور این مربی در دربی پایتخت به وجود خواهد آورد. حضور هاشمی‎نسب نشان می‌دهد که حواشی مربوط به قرارداد او نیز حل شده‌اند و این چهره هیچ مشکلی برای حضور در استقلال ندارد.

موقعیت نفس‌گیر مهدی

ملوان هم جزو تیم‌هایی است که با دو شکست در شروع فصل، کار سختی برای بازگشت به فرم آرمانی دارند. تیم تارتار هفته اول در زمین خودش به ذوب باخت و در هفته دوم مغلوب استقلال شد. با این حال ملوان در این دو بازی، اصلا بد بازی نکرد و نمایش نسبتا متوسطی داشت. شاید اگر ضربه پنالتی احمدی از دست نمی‌رفت، این تیم حتی می‌توانست استقلال را ببرد. این بیست و یکمین برخورد تارتار با آبی‌های پایتخت به عنوان سرمربی بود. هنوز هم اما عدد دو مقابل تعداد بردهای این مربی برابر استقلال به ثبت رسیده است. عددی که ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

90 دقیقه در پست غیرتخصصی

یکی از غافلگیری‌های ادامه‌دار استقلال در این فصل، بازی دادن به جعفر سلمانی در پست وینگر چپ است. از بین آبی‌ها فعلا او به عنوان جانشین مهدی قایدی انتخاب شده و جالب اینجاست که 90 دقیقه نیز در این پست روبه‌روی ذوب آهن بازی کرد. جعفر قبلا هم نشان داده که یک بازیکن شوت‌زن است و شم گلزنی بالایی دارد. او پاسور خوبی هم به حساب می‌آید اما اساسا یک بازیکن تکنیکی و دریبل‌زن نیست و این ویژگی ممکن است در مقایسه او با مهدی قایدی، کاملا به ضررش تمام شود.

این تیم بهتر می‌شود

استقلال نکو، هنوز ظرفیت بیشتری برای بهتر شدن دارد. مهرداد محمدی هنوز به مرز آمادگی نرسیده و به یک بازیکن ثابت برای این تیم تبدیل نشده است. آرمین سهرابیان آسیب دیده و ایمان سلیمی هنوز به زمان نیاز دارد. در مرکز زمین نیز به زودی سعید مهری برای استقلال به میدان خواهد رفت. در نتیجه به نظر می‌رسد استقلال هنوز می‌تواند حتی تیم بهتری هم باشد. هرچند که این تیم برای جنگیدن بر سر قهرمانی با رقبایی مثل سپاهان و پرسپولیس، حتما باید چند بازیکن جدید اضافه کند. اتفاقی که کمی بعید است در شرایط فعلی رخ بدهد.