آبی و آبی در اهواز!‌

هوای اهواز این روزها دوباره بهاری شده و رو به گرما می‌رود. بازی حساس فردا بین استقلال خوزستان و استقلال تهران، این حرارت را حتی بیشتر هم خواهد کرد. جایی که شاگردان جواد نکونام باید روبه‌روی پسران سیروس پورموسوی قرار بگیرند. یک بازی بسیار حساس که برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد. استقلال در صدر جدول به دنبال حفظ جایگاه و قهرمانی است و استقلال خوزستان می‌خواهد هر طور که شده، از منطقه سقوط دور بماند. این یکی از تماشایی‌ترین برخوردهای این هفته لیگ برتر خواهد بود.

 آریا طاری

نکو و جبران یک شکست

استقلال به شکل ناباورانه‌ای روبه‌روی مس رفسنجان در جام حذفی شکست خورد. آن روز اوضاع برای تیم اصلا خوب پیش نرفت و استقلال شبیه همیشه فوتبال بازی نکرد. حالا این تیم دیگر در جام حذفی حضور ندارد اما هنوز صدرنشین لیگ برتر است و می‌تواند قهرمانی لیگ را جشن بگیرد. از حالا به بعد آنها با همه تمرکز به موفقیت در لیگ برتر فکر خواهند کرد و انگیزه‌ای به جز قهرمان‌شدن در این رقابت در ذهن ندارند. شاید این بازی به همین دلیل برای استقلال یک بازی بسیار خاص باشد. همه هواداران منتظر هستند تا واکنش این تیم به شکست مقابل مس را در بازی امروز با استقلال خوزستان تماشا کنند.

پنالتی‌زن عوض می‌شود

بدون شک جواد نکونام پنالتی‌زن تیمش را برای بازی امروز تغییر خواهد داد. او در بازی قبل، صالح حردانی را برای این کار انتخاب کرد اما مشخص شد که صالح انتخاب مناسبی برای زدن پنالتی در این شرایط حساس نبوده است. چراکه از لحظه خراب شدن پنالتی صالح، استقلال دیگر نتوانست به بازی برگردد. حالا نکو برای این بازی فکر تازه‌ای خواهد داشت و یک پنالتی‌زن دیگر برای تیمش انتخاب خواهد کرد. اگر استقلال امروز صاحب ضربه پنالتی شود، دیگر فرصت اشتباه کردن ندارد.

مهره‌های خطرناک تیم رقیب

وقتی استقلال خوزستان و استقلال تهران در نیم‌فصل اول لیگ برتر با هم روبه‌رو شدند، شرایط تیم سیروس پورموسوی اصلا خوب نبود و این تیم در انتهای جدول لیگ دیده می‌شد. با این حال آنها در آزادی بسیار خوب بازی کردند و تنها با یک گل روبه‌روی استقلال شکست خوردند. حالا اما استقلال خوزستان نسبت به گذشته تیم به مراتب بهتری شده است. تیمی که با جذب چند ستاره مثل سایو روبرتو و آسو رستم، تیم خطرناکی به نظر می‌رسد. استقلال خوزستان در دو هفته اخیر آلومینیوم را برده و روبه‌روی تراکتور نیز تا آخرین دقایق مقاومت خوبی داشته است.

به دنبال برد پنجم

استقلال در چهار برخورد آخر با هم‌نام خوزستانی، همواره برنده بوده است. آنها بازی رفت همین فصل را با نتیجه یک بر صفر به سود خودشان تمام کردند. فصل گذشته هم استقلال در دیدار رفت حریف را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و در بازی برگشت چهار-دو برنده شد. قبل از آن نیز استقلال در دیدار برگشت دو فصل قبل، این تیم را سه بر صفر برده بود. آبی‌های پایتخت در چهار نبرد اخیر با این حریف، به دردسر نیفتاده‌اند و همیشه برنده بوده‌اند. آنها امروز به دنبال پنجمین برد پیاپی مقابل این تیم هستند.

دو برد برای هر مربی

جواد نکونام در قامت سرمربی، فقط دو بار با استقلال خوزستان روبه‌رو شده و رکورد صددرصد پیروزی برابر این حریف دارد. او یک بار قبل از سقوط استقلال خوزستان روی نیمکت نساجی با این تیم بازی کرد و دو بر صفر برنده شد. برخورد دوم این مربی با استقلال خوزستان نیز همین فصل در لیگ برتر صورت گرفت و باز هم تیم نکو بود که موفق شد بازی را به سود خودش تمام کند. تیم‌های نکو تا امروز هرگز از استقلال خوزستان گل نخورده‌اند. سیروس پورموسوی اما تا امروز 9 بار روبه‌روی استقلال تهران مربیگری کرده است. او با استقلال خوزستان، صنعت نفت و فولاد مقابل استقلال قرار گرفته و در این 9 بازی، دو برد و چهار شکست داشته است. جالب اینکه این مربی در دو برخورد اولش با استقلال همواره برنده بود اما پس از آن دیگر نتوانست بردی را روبه‌روی این حریف سرسخت جشن بگیرد. جالب اینکه از بین تیم‌های بزرگ فوتبال ایران، پورموسوی فقط استقلال را شکست داده است.

پنج نفر در خطر

استقلال نیز مثل پرسپولیس، چند بازیکن دارد که اگر اخطار بگیرند، دربی شماره 103 را از دست خواهند داد. مهم‌ترین بازیکن سه اخطاره این تیم، روزبه چشمی است. بازیکنی که نقشی کلیدی در ترکیب تیم دارد و امروز باید کاملا مراقب بازی‌اش باشد. در خط دفاعی، آرمین سهرابیان و محمدحسین مرادمند نیز سه اخطاره هستند و فقط یک کارت زرد با محرومیت فاصله دارند. آرمین این روزها در تیم نیمکت‌نشین شده اما مرادمند که اتفاقا در فینال فصل قبل جام حذفی به پرسپولیس گل زده، انگیزه‌های زیادی برای روبه‌رو شدن با این تیم خواهد داشت. به این فهرست باید صالح حردانی و امید حامدی‌فر را نیز اضافه کرد. هر دو نفر مهره‌های مهمی برای این فصل استقلال به شمار می‌روند و غیبت‌شان در دربی می‌تواند دردسرساز باشد. این پنج نفر باید در بازی فردا احتیاط زیادی داشته باشند.