گلادیاتور، افسانه نیست!

وقت تماشای دنیله ده‌روسی روی نیمکت رم، فقط می‌توان یک نتیجه گرفت. اینکه گلادیاتورها افسانه نیستند و به واقعیت تعلق دارند. رم شاید بهترین تیم این هفته فوتبال اروپا بود و بهترین نتیجه ممکن را هم به دست آورد. فرار تیم‌ توخل از حذف و فرار تیم ژابی آلونسو از شکست نیز، ماجراهای دیدنی دیگر این هفته فوتبال اروپا را شکل می‌دادند.

 آریا طاری

 

هری، توخل را زنده نگه داشت

لاتزیو در مسابقه رفت با بایرن آنقدر بابرنامه نشان داده بود که تصور نمی‌شد در بازی برگشت تا این اندازه شلوغ و به هم ریخته فوتبال بازی کند. در بازی برگشت اما تیم ساری اصلا نشانی از یک تیم آماده و بابرنامه نداشت. در مقابل، بایرن بهترین بازی فصلش را بالاخره انجام داد. یک نمایش کاملا هجومی با برتری مطلق نسبت به تیم حریف که در نهایت به یک پیروزی بسیار دلچسب ختم شد. چهره ویژه این بازی هری کین بود که حالا نشان داد خریدش چقدر برای بایرن مهم بوده است. او در این بازی دو گل زد و مرد اول صعود تیمش به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا بود.

صلح برقرار شد

فعلا در پاریس بین امباپه و انریکه، صلح برقرار شده است. بعد از تعویض این بازیکن در بازی موناکو و رفتن او روی سکوها، حالا کیلیان این بار از ابتدا روبه‌روی سوسیه‌داد به زمین رفت و 90 دقیقه هم بازی کرد. او بازگشت دوباره به ترکیب را با زدن دو گل جشن گرفت و بهترین بازیکن زمین مسابقه بود. بعد از حذف در دو دوره متوالی از یک‌هشتم لیگ قهرمانان، پاریس بالاخره به جمع هشت تیم برتر این تورنمنت رسید.

در حد قهرمان نبودند

این هفته سیتی، دوباره قدرتش را به اروپا نشان داد و در بازی برگشت با حریف دانمارکی هم سه گل زد تا یک روز رویایی دیگر را سپری کند. سیتی باز هم شانس اول قهرمانی در اروپا به شمار می‌رود. همزمان با این تیم اما رئال‌مادرید هم به زمین رفت و در حد یک مدعی قهرمانی ظاهر نشد. آنها در زمین خودشان روبه‌روی لایپزیش به تساوی رسیدند و حتی می‌توانستند بازنده این بازی باشند. این نمایش رئال کارلتو، هواداران این باشگاه را به شدت نگران کرد. این بازی یک صحنه جنجالی هم داشت. اخراج نشدن وینیسیوس جونیور بعد از گرفتن گلوی بازیکن رقیب، سروصدای زیادی در فوتبال اروپا به راه انداخت و موجب اوج‌گیری انتقادها از رفتار ستاره جنجالی رئال مادرید شد.

نجات لحظه‌آخری ژابی

چیزی نمانده بود که اولین شکست فصل بایرلورکوزن بالاخره رقم بخورد. آن هم در آذربایجان و ورزشگاه توفیق بهراموف. قره‌باغ در نیمه اول از نبرد با لورکوزن در یورولیگ، فوق‌العاده بازی کرد و دو گل به ثمر رساند. آلونسو اما چند ستاره مهم تیمش مثل ویرتز را به بازی فرستاد و همین بازیکن با یک چیپ تماشایی، اختلاف دو تیم را به حداقل رساند. در آخرین لحظات بازی هم این پاتریک شیک بود که با یک ضربه سر دیدنی، اجازه نداد لورکوزن روند بی‌شکستی‌اش در این فصل را از دست بدهد. قره‌باغ، تیم بدشانس این نبرد بود. تیمی که در شرایط دو-یک، صاحب فرصت تک به تک و چند بخت خوب برای گلزنی شد اما همه این فرصت‌ها را از دست داد. آنها روی کاغذ، نتیجه بسیار خوبی روبه‌روی صدرنشین بوندس‌لیگا گرفته‌اند اما بدون شک از دست دادن پیروزی دو بر صفر، برای خودشان تلخ و ناراحت‌کننده خواهد بود.

ده‌روسی، دی‌زربی را کشت! 

همان تیم رم که با مورینیو به بن‌بست رسیده بود و اصلا خوب بازی نمی‌کرد، زیر نظر ده‌روسی بهترین روزهای ممکن را پشت سر می‌گذارد. آنها این هفته در خانه چهار گل به برایتون زدند و پیروزی فوق‌العاده‌ای را جشن گرفتند. دنیله ده‌روسی هم مثل ژابی آلونسو، تبدیل به یک مربی جوان و مستعد و البته درخشان در اولین فصل سرمربیگری شده است. در نقطه مقابل اما دی زربی از وقتی به گزینه هدایت بارسا تبدیل شده، اصلا نتوانسته نتایج خوبی به دست بیاورد. رم با این برد، نفس برایتون را گرفت و به رویای اروپایی این تیم پایان داد.

یورگن کلوپ در اوج

سرمربی آلمانی در آخرین فصل حضور در لیورپول، بی‌نهایت آماده و پرانرژی به نظر می‌رسد. یورگن این هفته با لبخند و هیجان به کنفرانس خبری قبل از بازی با اسپارتاپراگ رفت و حسابی همه خبرنگارها را دست انداخت. تیم او در زمین مسابقه هم فوق‌العاده بود و پنج بار دروازه این حریف را باز کرد. کلوپ و تیمش در این فصل یک جام به دست آورده‌اند و هنوز به بردن سه جام دیگر هم امیدوار هستند.

نبرد پرماجرای سن‌سیرو

تیم پیولی هم برد عجیبی را در این هفته از لیگ اروپا پشت سر گذاشت. تیمی که در یک بازی سخت روبه‌روی اسلاویاپراگ و در حالی که حریف از دقیقه 26 با 10 نفر بازی کرد، با نتیجه چهار-دو برنده شد. در میلان هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند تکلیفش با تیم پیولی چیست. تیمی که گاهی عالی بازی می‌کند و گاهی افتضاح!