یک ضربه و دو نابودی!

اتفاقی که این روزها در تمرین استقلال رخ داده، برای هیچ‌کس باورنکردنی نیست. اینکه یک برخورد در تمرین چنین اتفاقات بزرگ و عجیبی را برای باشگاه رقم بزند، در نوع خودش حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. این برخورد فعلا وضعیت دو بازیکن در استقلال را تحت تاثیر قرار داده است. اتفاقا هر دو نفر هم مهره‌های ثابت تیم‌شان هستند و اگر نیم‌فصل دوم لیگ را بیرون از ترکیب سپری کنند، تیم نکو با یک بحران جدی دست و پنجه نرم خواهد کرد. این تیم قهرمان نیم‌فصل اول فوتبال ایران شد اما این روزها حال و هوایش اصلا شبیه قهرمان‌ها نیست.

آریا طاری

یامگا   و   چشم  ‌ بسته! 

یک برخورد سخت در تمرین استقلال، لحظات وحشتناکی برای کوین یامگا به وجود آورد. بازیکنی که ناگهان دچار آسیب جدی از ناحیه چشم شد و همین مساله کافی بود تا به سرعت به بیمارستان منتقل شود. از آسیب جدی چشم تا صدمه جدی به غدد اشکی، بینایی یکی از چشم‌های کوین حالا با ایراد اساسی روبه‌رو شده است. حتی این احتمال وجود دارد که او بینایی‌اش را برای مدت زیادی از دست بدهد. اصلا معلوم نیست که این بازیکن چه زمانی می‌تواند بینایی‌اش را به دست بیاورد. حتی اگر این بینایی به دست بیاید هم معلوم نیست یامگا دقیقا چه زمانی می‌تواند به زمین مسابقه برگردد. چراکه بازگشت بینایی او الزاما به معنای رسیدنش به وضعیت مطلوب نیست. یامگا بدون هیچ شک و تردیدی، یکی از کلیدی‌ترین نفرات استقلال به شمار می‌رود. یک ستاره تمام‌عیار که همیشه در لحظات سخت به کمک تیم آمده است. یامگا هم به عنوان یک مهاجم و هم به عنوان یک مدافع یا وینگ بک سمت راست، ستاره مهمی برای استقلال بوده است. یک پنالتی‌زن قهار که با خونسردی عجیبی ضربه‌هایش ار به گل تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید از میزان تاثیر کوین در استقلال باخبر شوید، کافی است به یاد بیاورید که بعد از مصدومیت در دربی فصل گذشته لیگ برتر، چه اتفاقی برای آبی‌ها رخ داد. تیم ساپینتو بعد از مصدومیت این بازیکن، با بحران دست و پنجه نرم کرد و دیگر نتوانست به فرم قبلی برگردد. این موضوعی بود که در روزهای پایانی فصل، آبی‌ها را زجر داد. حالا هم اگر قرار باشد یامگا به دیدارهای بعدی فصل نرسد، تیم نکو با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهد شد. مشکلاتی که حل کردن‌شان اصلا ساده به نظر نمی‌رسد.

یک برخورد سخت در تمرین استقلال، لحظات وحشتناکی برای کوین یامگا به وجود آورد. بازیکنی که ناگهان دچار آسیب جدی از ناحیه چشم شد و اصلا معلوم نیست که چه زمانی می‌تواند بینایی‌اش را به دست بیاورد. حتی اگر این بینایی به دست بیاید هم معلوم نیست یامگا دقیقا چه زمانی می‌تواند به زمین مسابقه برگردد

امید   اخراج   شد؟

مصدومیت یامگا فقط خود این بازیکن را تحت تاثیر قرار نداد. امید حامدی‌فر هم به خاطر همین برخورد از سوی کادر فنی باشگاه اخراج شده است. بلافاصله بعد از این برخورد خشن، حامدی‌فر با انتشار یک استوری، از کوین عذرخواهی کرد و تاکید داشت که کاملا تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته است. با این حال فقط چند ساعت بعد خبر رسید که حامدی‌فر اجازه تمرین با تیم را ندارد و از استقلال کنار گذاشته شده است. داستان امید و استقلال، داستان عجیبی به نظر می‌رسد. او در گذشته راهی استقلال شد اما فرصت زیادی برای بازی در ترکیب این تیم به دست نیاورد. حامدی‌‌فر همین تابستان در آستانه ترک استقلال بود و حتی گفته می‌شد که قراردادش را با تیم فسخ کرده اما دوباره به تیم برگشت و این بار همه چیز برایش عوض شد. حامدی‌فر در بیشتر هفته‌های این فصل بازیکن فیکس استقلال بود و از ابتدا در ترکیب تیم نکو قرار می‌گرفت. با این وجود حالا یک برخورد با ستاره خارجی تیم، سرنوشت این بازیکن را تحت تاثیر قرار داده است. بازیکنی که شاید دیگر شانسی برای بازگشت به استقلال نداشته باشد. امید البته به عیادت خود یامگا رفته و ستاره فرانسوی مشکلی با این ماجرا نداشته اما شاید نوع این برخورد از سوی مربیان استقلال، غیرحرفه‌ای تشخیص داده شده و همین مساله، شرایط سختی را برای این بازیکن رقم زده است.

بازیکنی   در  کار   نیست

مشکل بزرگ دیگری که این روزها در استقلال وجود دارد، بازیکن نخریدن است. تیم نکو به جز سیلوا خرید دیگری نداشته و این مساله موجب نگرانی سرمربی تیم شده است. حتی نفرات مازاد تیم نیز هنوز در فهرست هستند و فعلا نشانه‌ای از پیشرفت در این باشگاه دیده نمی‌شود. از ترکیب 11 نفره آبی‌ها نیز دو نفر حالا دور از دسترس خواهند بود. یک نفر مصدوم شده و یک نفر نیز در اختیار باشگاه قرار گرفته است. با این حال احتمال زیادی برای بخشش امید نیز وجود دارد. شاید نکو تصمیم دیگری برای او بگیرد اما فعلا تصمیم این مربی، کنار گذاشتن او از ترکیب بوده است. با این حال واضح به نظر می‌رسد که استقلال برای ماندن در صدر جدول و دوام آوردن در کورس قهرمانی، باید ترکیبش را تقویت کند و نفرات حدیدی را به خدمت بگیرد. فعلا اوضاع برای نکو در تیم، جالب نیست و شاید به زودی توفان دیگری از مصاحبه‌های این مربی علیه مدیران باشگاه از راه برسد.