از همان لحظه‌ای که جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس قطعی شد، برانکو گزینه اول باشگاه برای پیوستن به این تیم به شمار می‌رفت. با این حال برخلاف آن‌چه تصور می‌شد برانکو در ساعات گذشته از پرسپولیس دور و دورتر شده است. ظاهرا هنوز توافقی بین پرسپولیس و سرمربی کروات وجود ندارد و این بازگشت کاملا دور از ذهن به نظر می‌رسد. دلایل زیادی وجود دارد که این بازگشت، تا این اندازه پیچیده شده است. ظاهرا به چند دلیل، شرایط فعلی باشگاه پرسپولیس برای امضای دوباره قرارداد با این مربی فراهم به نظر نمی‌رسد.

دوشنبه‌شب بود که رضا درویش رسما از مذاکره با برانکو خبر داد. یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه نیز در حال صحبت با این مربی دیده شد. پس همه چیز در نگاه اول مثبت به نظر  می‌رسید. پرسپولیس رسما اعلام کرد که برانکو مخالفتی با رقم پیشنهادی باشگاه نیز ندارد و اگر خانواده‌اش راضی باشند، به این تیم ملحق خواهد شد. پس در واقع، همه چیز ایده‌آل به نظر می‌رسید. با این وجود تنها چند روز بعد، خود پروفسور اعلام کرد که بعید است به قرمزها برای هدایت این تیم و جانشینی یحیی جواب مثبت بدهد. این موضوع سروصدای زیادی بین رسانه‌ها و هواداران پرسپولیس راه انداخت.اما مشکل چه بود؟ 

اول از همه، پرسپولیس از برانکو خواسته بود با دستیاران یحیی کار کند. موضوعی که در فوتبال حرفه‌ای روز دنیا محلی از اعراب ندارد. طبیعتا هر مربی ترجیح می‌دهد با دستیاران خودش کار کند و برانکو نیز این دستیارها را برای سال‌ها داشته است. ظاهرا او حتی نام کریم باقری را نیز به پرسپولیس داده اما باشگاه که به تازگی با کریم قطع همکاری کرده، فعلا برنامه‌ای برای امضای قرارداد با این مربی ندارد. پس بی‌دلیل نیست که برانکو کاملا از پرسپولیس دور شده است.

علاوه بر این، دو طرف در مورد مدت زمان قرارداد هم توافقی ندارند. ظاهرا پرسپولیس خواهان امضای قرارداد تا پایان فصل بوده و برانکو، حداقل قرارداد دو ساله می‌خواهد. طبیعتا برانکو جزو مربیانی نیست که با یک تیم قرارداد کوتاه‌مدت امضا کند. در نتیجه این موضوع نیز تاثیر زیادی روی کاهش میل او به پاسخ مثبت دادن به پرسپولیس داشته است. با این حال خود برانکو هم طوری جواب منفی نداده که همه درهای این تیم را به روی خودش ببندد. بعید نیست او هم خیلی زود پیشنهاد قرمزها را بپذیرد و تصمیمش را عوض کند اما باشگاه هم باید قید برخی از سیاست‌های قبلی‌اش را بزند. 

اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس دوباره جلسه گذاشته‌اند و حالا خواهان مذاکره دوباره با این مربی هستند. درویش هم برانکو را می‌خواهد اما یکی از دو طرف این ماجرا باید کوتاه بیاید و سیاست دیگری را در پیش بگیرد. همه چیز ظرف روزهای آینده مشخص خواهد شد. اگر پرسپولیس عقب‌نشینی کند، برانکو به این تیم می‌آید. در غیر این صورت شاید یک چهره ایرانی سرمربیگری باشگاه را بپذیرد. چراکه بعید است باشگاه قادر به جذب گزینه‌های خارجی باشد.