فرار از آلکاراز!

برای آخرین بار در نیم‌فصل اول لیگ برتر، پرسپولیس در آزادی به میدان خواهد رفت. این نیم‌فصل برای تیم یحیی، ماجراهای زیادی داشته است. از شروع نسبتا خوب تا بحرانی که در ادامه اتفاق افتاد و سرانجام بازگشت به مسیر پیروزی. آنها این بار روبه‌روی یکی از تیم‌های بحران‌زده لیگ برتر بازی خواهند کرد. این اولین تجربه مربیگری سرمربی جدید نساجی لوکاس آلکاراز در فوتبال ایران خواهد بود. بعد از ماجرای بازگشت امتیازها، پرسپولیس کار بسیار دشواری برای قهرمانی نیم‌فصل دارد اما آنها برای رقم زدن یک پایان خوب، هر ۶ امتیاز این دو نبرد باقی‌مانده را می‌خواهند.

آریا رهنورد 

جدال حذف‌‎شدگان

این بازی قرار بود چند هفته قبل برگزار شود. درست بین بازی پنجم و ششم دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا. با این حال فدراسیون تصمیم گرفت این بازی را برگزار نکند و به هر دو تیم زمان بیشتری بدهد. هم پرسپولیس و هم نساجی هم در نهایت از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفتند و تورنمنت خوبی را پشت سر نگذاشتند. حالا دیگر آنها در این فصل فقط لیگ برتر و جام حذفی دارند.

توفان بعدی در راه است؟

دو بازی آخر پرسپولیس روبه‌روی نساجی، با دو پیروزی بسیار یک‌طرفه همراه شده است. پرسپولیس در بازی برگشت فصل گذشته چهار گل به نساجی زد و همان روز قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را جشن گرفت. بازی نیم‌فصل اول دوم تیم نیز با برتری پنج‌گله قرمزهای تهران تمام شده است. تیم یحیی هر پنج بازی آخرش را روبه‌روی نساجی برده و در سه بازی آخر مقابل این تیم ۱۲ گل زده است. آیا این روند توفانی قرمزها روبه‌روی نساجی این هفته نیز ادامه پیدا خواهد کرد؟

لوکاس و لشکر ستاره‌های مصدوم

این اولین تجربه حضور لوکاس آلکاراز در یک بازی از لیگ برتر ایران خواهد بود. او به تازگی به عنوان سرمربی نساجی معرفی شده و برای اولین بار قرار است در آسیا کار کند. البته که این مربی هنوز تسلط زیادی به کار در تیم جدیدش ندارد و کمی زمان لازم است تا بازیکنان نساجی را بهتر بشناسد. مشکل کلیدی او برای بازی مقابل پرسپولیس، ستاره‌های پرشمار مصدوم یا محروم نساجی هستند. بهترین گلزن این فصل نساجی یعنی محمدرضا آزادی در این بازی غایب خواهد بود. محمدرضا عباسی نیز به عنوان یکی دیگر از نفرات مهم نساجی، نمی‌تواند در بازی حساس امروز به میدان برود. وحید محمدزاده نیز به عنوان یکی از مهره‌های ثابت خط دفاعی تیم، روبه‌روی استقلال مصدوم شد تا برای چند ماه دور از میادین باشد. امیرمهدی جانملکی نیز در مسابقه قبلی مقابل هوادار اخراج شد و به همین خاطر شانس رویارویی با پرسپولیس را از دست داد. سیداحسان حسینی نیز که سابقه حضور در پرسپولیس را داشته، با مصدومیت روبه‌رو شده و نمی‌تواند در این بازی به میدان برود. در حقیقت نساجی هر دو مدافع میانی ثابت تیمش را در این بازی در اختیار ندارد و آلکاراز کار سختی برای چیدن ترکیب ابتدایی تیمش در این بازی خواهد داشت.

تماشاگرها برمی‌گردند

پرسپولیس در جدال هفته قبل با شمس‌آذر، تماشاگران زیادی نداشت و استقبال خوبی از این بازی به عمل نیامد اما انتظار می‌رود در بازی این هفته با نساجی، هوادارها استقبال بیشتری از تیم‌شان داشته باشند. چراکه پرسپولیس بازی قبلی را ۱۰ نفره برد و دوباره به کورس قهرمانی برگشت. این آخرین میزبانی پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ برتر است. یعنی هوادارانی که این بازی را از دست بدهند، دیگر به این زودی‌ها فرصت دیدن بازی‌های پرسپولیس از نزدیک را ندارند. چراکه به زودی جام ملت‌های آسیا از راه می‌رسد و فوتبال ایران را نیز در رده باشگاهی به تعطیلی می‌کشاند.

نبیل فیکس می‌ماند؟

به نظر می‌رسد یحیی برای بازی امروز مقابل نساجی، باز هم به نبیل باهویی اعتماد خواهد کرد. بازیکنی که دو هفته قبل روبه‌روی استقلال خوزستان اولین گلش را برای پرسپولیس زد و هفته قبل، یک پنالتی بسیار مهم برای تیمش گرفت. قبل از این زمزمه‌های زیادی در مورد جدایی این بازیکن سوئدی از پرسپولیس به گوش می‌رسید اما به نظر می‌رسد باهویی حداقل تا پایان این فصل در پرسپولیس خواهد ماند. شاید یحیی برای بازی امروز نیز این بازیکن را به شهاب زاهدی ترجیح بدهد.

سپاهان-گل گهر؛ مسابقه‌ای برای قهرمانی نیم‌فصل

امروز یک نبرد معوقه دیگر در لیگ برتر هم بین سپاهان و گل گهر برگزار خواهد شد. اگر سپاهانی‌ها این بازی را ببرند، قهرمانی‌شان در نیم‌فصل را قطعی می‌کنند. مشکل بزرگ مورایس برای این بازی اما غیبت چند بازیکن کلیدی این تیم است. برایان دابو، رضا اسدی و محمد کریمی به دلیل محرومیت و رامین رضاییان به دلیل مصدومیت شانس حضور در این بازی را نخواهند داشت. آنها روبه‌روی تیمی مسابقه می‌دهند که هفته قبل استقلال را به خوبی متوقف کرد. حالا باید دید که سرنوشت سپاهان در این بازی حساس چه خواهد شد.این بازی می‌تواند پرونده قهرمانی نیم‌فصل اول لیگ برتر را ببندد.