رفیق، حریف شد!

یکی از آخرین دیدارهای نیم‌فصل اول لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که پرسپولیس احتمالا حتی با یک تساوی نیز قهرمانی نیم‌فصل را از آن خودش خواهد کرد. نبرد بین پرسپولیس و نساجی، حواشی زیادی نیز خواهد داشت. تعداد بالای پرسپولیسی‌ها در تیم شمالی و همچنین نیمکت کاملا قرمز این تیم، جو خاصی در اطراف این نبرد ایجاد می‌کند. هم پرسپولیس و هم نساجی هفته گذشته یکی از بهترین و بی‌نقص‌ترین نمایش‌های فصل‌شان را داشته‌اند و حالا با روحیه بسیار خوبی روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت.

آریا رهنورد

فصل گذشته، وقتی پرسپولیس موفق شد 6 امتیاز در دو بازی از نساجی بگیرد، حمید مطهری روی نیمکت قرمزها کنار یحیی دیده می‌شد. راه این دو مربی اما سرانجام در پایان فصل بعد از تجربه‌های موفق شهرخودرو و پرسپولیس از هم جدا شد. یحیی در پرسپولیس ماند و مطهری تصمیم گرفت به پیشنهاد کادر در نساجی پاسخ مثبت بدهد. حالا این دو نفر برای اولین بار روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. این دومین تجربه سرمربیگری مطهری در استادیوم آزادی است. او در تجربه قبلی برابر استقلال شکست خورد و به عنوان مربی بازنده تهران را ترک کرد. هر دو تیم برای این نبرد فرم بسیار خوبی دارند. پرسپولیس هفته گذشته گل گهر سیرجان را از پیش رو برداشت و نمایش بسیار خوبی را در زمین این تیم ارائه کرد. شاید قبل از شروع بازی، کم‌تر کسی انتظار داشت پرسپولیس در نیمه دوم این‌چنین میزبان پرستاره را در مشت‌هایش بگیرد. نساجی نیز در نبرد هفته قبلی با تراکتور، عالی ظاهر شد و در همان نیمه اول، نسخه تیم پاکو خمز را پیچید. هر دو تیم در آن جدال موقعیت‌های بسیار زیادی ایجاد کردند و یکی از جذاب‌ترین نبردهای هفته لیگ برتر را ساختند. تیم یحیی در پنج مسابقه گذشته‌اش هرگز شکست نخورده است. این تیم با بردن ملوان و مس به استقبال تعطیلات رفت و پس از آن روبه‌روی استقلال و پیکان به تساوی رسید و برد دیگری را برابر گل گهر جشن گرفت. نساجی اما در پنج بازی اخیر فقط یک بار برنده بوده است. این تیم قبل از تعطیلات، به آلومینیوم باخت و مسابقه سوپرجام را نیز روبه‌روی استقلال واگذار کرد. آنها در بازگشت از تعطیلات جام جهانی نیز به نفت باختند تا شرایطی نسبتا بحرانی داشته باشند اما تساوی برابر هوادار و شکست دادن تراکتور، اوضاع‌شان را در جدول رده‌بندی لیگ برتر بیست و دوم کمی بهتر کرد.

به نظر می‌رسد یحیی که به دنبال قهرمانی نیم‌فصل است، تیمش را با ترکیبی شبیه به نبرد قبلی راهی زمین مسابقه کند. نساجی، تیم پنجم جدول نیز برای این بازی ترکیب کاملی در اختیار دارد و تنها محمدمهدی نظری همچنان مصدوم است

در جدول لیگ برتر، پرسپولیس 9 امتیاز بیشتر از نساجی به دست آورده است. قرمزها در این فصل هشت بار برنده بوده‌اند و نساجی پنج بار زمین را در قامت تیم برنده ترک کرده است. هر دو تیم در این فصل به پنج تساوی نیز رسیده‌اند. تفاوت بزرگ این دو تیم به تعداد شکست‌های‌شان در این فصل مربوط می‌شود. نساجی چهار بار در این فصل بازنده بوده و پرسپولیس به جز یک شکست روبه‌روی تراکتور، شکست دیگری در رقابت‌های لیگ برتر نداشته است. در خط حمله، اوضاع نساجی حتی بهتر از پرسپولیس به نظر می‌رسد. چراکه تیم شمالی در این فصل 17 بار به گل رسیده و پرسپولیس 15 بار موفق به گلزنی شده است. در دفاع اما فاصله دو تیم از هم بسیار زیاد است. جایی که پرسپولیس فقط پنج گل خورده و نساجی تا امروز 15 گل خورده در رقابت‌های لیگ برتر داشته است. خبر بد برای یحیی در آستانه این نبرد، ادامه مصدومیت شیخ دیاباته است که موجب می‌شود این بازیکن شانس حضور در این نبرد را هم از دست بدهد. مصدومیت دانیال اسماعیلی‌فر و امید عالیشاه اما به پایان رسیده است. به نظر می‌رسد یحیی تیمش را با ترکیبی شبیه به نبرد قبلی راهی زمین مسابقه کند. او باز هم برای خط هافبک روی سینا اسدبیگی حساب باز خواهد کرد و در پست وینگر چپ نیز محمد عمری را به زمین مسابقه خواهد فرستاد. او در سیرجان از این ترکیب جواب گرفته و بعید است به آن دست بزند. تیم پنجم جدول نیز برای این بازی ترکیب کاملی در اختیار دارد و تنها محمدمهدی نظری همچنان مصدوم است. قرار گرفتن چهره‌هایی مثل علیرضا حقیقی، علیرضا ابراهیمی، محمد شریفی و علی شجاعی در ترکیب نساجی نیز جذابیت زیادی به این بازی خواهد داد. چراکه همه این نفرات زمانی در عضویت باشگاه پرسپولیس بوده‌اند و حالا برابر این تیم قرار می‌گیرند.

بدون شک این یکی از لحظه‌های جذاب نیم‌فصل اول لیگ برتر است. این نبردی بین دو مربی است که کاملا همدیگر را می‌شناسند و سبک کاری یکدیگر را به خوبی بلدند. مطهری باز هم با اصرار همیشگی به استفاده از «نیم فضا» به سراغ این بازی حساس می‌رود و یحیی امیدوار است تیمش در انتقال بازی، به اندازه کافی سریع عمل کند و در شوت‌زنی به خوبی دیدار قبلی با گل گهر باشد. به نظر می‌رسد این یک فوتبال دیدنی بدون تقابل دفاع‌های فشرده خواهد بود. یک بازی جذاب که سرنوشت قهرمان نیم‌فصل فوتبال ایران را نیز تعیین می‌کند.