اقیانوس آرام!

۲۲ امتیاز از ۱۰ بازی، عملکرد فوق‌العاده استقلالی‌ها در این فصل از لیگ برتر بوده است. تیم نکو با همین ابزاری که دارد، به سوی موفقیت می‌رود و حالا می‌توان گفت که آنها شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر ایران هستند. البته که تهدیدهای زیادی نیز در اطراف استقلال وجود دارد. اگر کسر امتیاز برای این تیم اتفاق نیفتد و اگر مهره‌های کلیدی مصدوم نشوند، آبی‌ها برای رقم زدن یک پایان فوق‌العاده در این فصل آماده خواهند شد.

 آریا طاری

زمانی   برای   ایمان

مدافع تازه‌وارد این فصل استقلال، بهترین زمان ممکن را برای رفتن به قلب هوادارها پیدا کرد. در شرایطی که نبرد استقلال و تراکتور با تساوی دنبال می‌شد، ایمان سلیمی با یک ضربه سر تماشایی گل اول را به حریف زد و پس از آن، تراکتور دیگر به هیچ‌وجه نتوانست به این بازی برگردد. ایمان در وظایف دفاعی‌اش نیز بسیار مطمئن عمل کرد و همین کافی بود تا یکی از بهترین بازیکنان این بازی لقب بگیرد. سلیمی همیشه مدافع بااستعدادی بوده اما چند مصدومیت و چند اتفاق، اجازه نداده او حق واقعی‌اش را از فوتبال ایران بگیرد. به نظر می‌رسد حالا همه چیز برای او عوض شده و ایمان قرار است بهترین فصل فوتبال باشگاهی‌اش را در ترکیب استقلال پشت سر بگذارد.

این   تیم   درست   نمی‌شود

اوضاع تراکتور در این فصل، اصلا اوضاع جالبی نیست. خیلی‌ها شکست‌های اول فصل این تیم را به ناهماهنگی ربط می‌دادند اما حالا دیگر باید این هماهنگی اتفاق افتاده باشد. تراکتور در یک نیم‌فصل به پرسپولیس، سپاهان و استقلال باخته و عملا هیچ بازی بزرگی را نبرده است. آنها لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست داده‌اند و با این نتایج کمی بعید به نظر می‌رسد که شانس زیادی برای رسیدن به سهمیه سال آینده آسیا داشته باشند. تراکتور تیمی شلخته و آشفته است. تیمی که خوب فوتبال بازی نمی‌کند و به نظر می‌رسد نسبت به فصل گذشته، دچار افت محسوسی شده است. البته که در این بازی غیبت ریکاردو آلوز هم تاثیر منفی قابل توجهی روی این تیم داشت.

تنها نگرانی   نکو

در نبرد با تراکتور، همه چیز برای استقلال عالی پیش رفت. شاید تنها نگرانی بزرگ نکو در مورد این بازی، مصدومیت محمدحسین مرادمند باشد. بازیکنی که اواخر نیمه اول آسیب دید و با یک تعویض اجباری از زمین مسابقه بیرون رفت. هنوز زمان دقیق دوری مرادمند از میادین مشخص نشده اما ممکن است این دوری کمی به طول بینجامد. اگر این اتفاق بیفتد، روزبه چشمی دوباره به قلب دفاع برمی‌گردد. در نبرد این هفته با تراکتور، روزبه در خط میانی بازی کرد و ایمان سلیمی، مرادمند و سهرابیان سه مدافع میانی استقلال بودند. پس از تعویض مرادمند اما روزبه به دفاع برگشت و امید حامدی‌فر به خط میانی تیم اضافه شد. فعلا نکو فقط نگران مشخص شدن زمان بازگشت مرادمند است؛ چراکه همه چیزهای دیگر در تیم او به شکل فوق‌العاده‌ای 

خوب پیش می‌روند.

شجاع   و  آبی‌ها،   یک   داستان   ادامه‌دار

مدافع میانی و کاپیتان تراکتور در این بازی، تحت فشار سکوهای آبی قرار داشت. آنها چندین بار علیه شجاع شعار دادند و این بازیکن نیز تلاش کرد تا استقلالی‌ها را به سکوت دعوت کند. به نظر می‌رسد شرایط سنی خلیل‌زاده این بازیکن را با افت روبه‌رو کرده است. او در بازگشت دوباره به فوتبال ایران، شبیه آن ستاره‌ای نیست که پرسپولیس را برای رفتن به قطر ترک کرد. البته که چند فصل از آن تصمیم گذشته و طبیعتا سن شجاع نیز بالاتر رفته است. در شرایط فعلی او دیگر شباهتی به آن مدافع مطمئن روی زمین و هوا ندارد و مرتکب اشتباه‌های زیادی در جریان بازی می‌شود.

گوستاوو،   همان   که  نکو   می‌خواست

این بازی دو گوستاوو داشت؛ گوستاووی تبریزی‌ها به خوبی همیشه ظاهر نشد اما گوستاووی آبی‌پوش با یک نمایش بسیار خوب، یکی از بهترین بازیکنان زمین مسابقه لقب گرفت. بلانکو هنوز زمان زیادی برای تطبیق پیدا کردن با فضای فوتبال ایران نداشته اما با وجود قد و قامت بلند، در این بازی تحرک و انگیزه زیادی از خودش نشان داد. نکو از همان ابتدای فصل هم به دنبال یک مهاجم بلندقامت بود تا در کنار سرعت مهرداد محمدی، از او در خط حمله استفاده کند و حالا به نظر می‌رسد این بازیکن دقیقا همانی است که سرمربی آبی‌ها می‌خواست. جواد این مدت تمجیدهای زیادی از بلانکو داشته و حالا به نظر می‌رسد که این بازیکن به خوبی شایستگی‌اش را در استقلال نشان داده است. اولین گل بلانکو برای استقلال، پیروزی مهم آنها برابر تراکتور را قطعی کرد.

طلسمی   که   شکست

حسین پورحمیدی از سال 1399 به بعد، دیگر هرگز در ورزشگاه آزادی گل نخورده بود اما ایمان سلیمی به طلسم این سنگربان نیز پایان داد. به طور کلی اوضاع در تبریز برای پورحمیدی اصلا خوب پیش نرفته است. دروازه‌بانی که فصل گذشته در اراک فوق‌العاده کار کرده بود، این بار در تیم جدیدش به خصوص روی ارسال‌ها اصلا نتوانسته انتظارها را برآورده کند.