آریا رهنورد

زمان زیادی از آخرین تجربه حضور پرسپولیس در یک بازی لیگ برتری سپری شده و در همین بازه زمانی تیم یحیی دو مسابقه حساس آسیایی را نیز پشت سر گذاشته است. آنها امروز دوباره در خانه یک مسابقه لیگ برتری را برگزار می‌کنند و به مصاف تیمی می‌روند که به خصوص اواخر  فصل گذشته، خاطرات خوبی از بازی مقابل آن داشته‌اند. گل گهر سیرجان، حریف امروز پرسپولیس خواهد بود. تیمی که این فصل را خوب شروع کرده و یکی از فنی‌ترین تیم‌های لیگ برتر بیست و سوم بوده است.

بازگشت   به  چمن   نگران ‌کننده

سه بازی آخر پرسپولیس در سه ورزشگاه فولاد آره‌نا، آزادی و استادیوم اختصاصی الدحیل برگزار شده است. قرمزها در دو بازی خارج از خانه روی چمن‌های هموار، عالی ظاهر شده‌اند و دو برد درخشان به دست آورده‌اند اما در ورزشگاه آزادی روبه‌روی النصر، این تیم اصلا نتوانست فوتبال دلخواهش را پیاده کند. نگرانی بزرگ یحیی هم این است که چنین اتفاقی دوباره تکرار شود و روی چمن آزادی، قرمزها نتوانند نمایش همیشگی‌شان را داشته باشند. پرسپولیس روبه‌روی الدحیل، فوتبال بی‌نقصی بازی کرد و توانست خودش را به طور کامل به حریف تحمیل کند. وضعیت چمن آزادی نسبت به بازی پرسپولیس و النصر، کمی بهتر شده اما وضعیت این استادیوم در مجموع تعریفی ندارد و ممکن است این اتفاق، روی وضعیت این نبرد تاثیر منفی داشته باشد.

تماشاگرها   برمی‌گردند؟

طلسم غیبت تماشاگرها در استادیوم آزادی، سرانجام در دیدار نساجی و الهلال شکسته شد و جمعیت خوبی نیز به دیدن بازی نساجی رفتند. انتظار می‌رود پرسپولیس نیز در دیدار امروز با گل‌گهر، چیزی نزدیک به 40 هزار تماشاگر داشته باشد. پرسپولیسی‌ها در دو میزبانی قبلی‌شان در لیگ هیچ تماشاگری نداشتند و ناچار بودند مقابل سکوهای خالی به میدان بروند اما این بار همه چیز متفاوت به نظر می‌رسد و این تیم به احتمال زیاد امروز بالاخره از حمایت تماشاگرانش در این استادیوم برخوردار خواهد شد. به نظر می‌رسد حتی تماشاگران زن پرسپولیس نیز این فرصت را دارند که بعد از مدت‌ها یکی از دیدارهای تیم محبوب‌شان را در استادیوم آزادی تماشا کنند.

سروش   یا   سرلک،  تصمیم   مهم   یحیی

میلاد سرلک تقریبا همیشه پای ثابت ترکیب تیم یحیی بوده اما غیبت اجباری او در نبرد با الدحیل شاید شرایط را برای این بازیکن تغییر بدهد. در غیاب او، یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت از سروش رفیعی و مسعود ریگی در ترکیب اصلی استفاده کند و این دو نفر، درخشش قابل توجهی در زمین مسابقه داشتند. ریگی باز هم نقشی کلیدی در نمایش قرمزها ایفا کرد و سروش در این بازی فراتر از حد انتظار بود. حالا باید دید که برای این بازی آیا سرلک دوباره به ترکیب برمی‌گردد یا اینکه هافبک ملی‌پوش قرمزها مسابقه امروز را از روی نیمکت شروع می‌کند. پرسپولیس برای این بازی شاید روی ترابی و امیری نیز ریسک نکند. دو بازیکنی که با وجود مصدومیت، در فهرست دیدار با الدحیل قرار گرفتند و در صورت نیاز پرسپولیس حتی به زمین مسابقه هم می‌رفتند اما یحیی در نهایت ترجیح داد آنها را تحت فشار قرار ندهد. او به جای ترابی از امید عالیشاه و به جای امیری از یاسین سلمانی استفاده کرد و هر دو بازیکن جانشین نیز درخشش قابل توجهی در زمین مسابقه داشتند. امید تنها گل بازی با الدحیل را زد و یاسین تیر دروازه را به لرزه درآورد. ترکیب قرمزها در بازی امروز نیز احتمالا شباهت زیادی به آن نبرد خواهد داشت.

رقیبی   که   دوستش   دارند! 

گل‌گهر یکی از تیم‌هایی است که سابقه شکست دادن پرسپولیس را در لیگ برتر ندارد. فصل گذشته تیم یحیی سه بار به مصاف تیم سیرجانی رفت و در هر سه مسابقه نیز موفق به شکست این تیم شد. آنها در سیرجان حریف را با نتیجه دو بر صفر شکست دادند، در جام حذفی این تیم را با نتیجه دو بر یک بردند و سپس در بازی حساس و تعیین کننده هفته پایانی لیگ، این حریف را چهار بر صفر شکست دادند تا شانس اصلی قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر باشند. برخلاف این سه نتیجه رویایی در لیگ بیست و دوم، در لیگ بیست و یکم هر دو بازی بین این دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود.

اوزونیدیس   و آزادی، تجربه   اول

با هشت امتیاز در چهار بازی، گل گهر فصل جدید لیگ برتر را در فرم خوبی شروع کرده است. نگرانی بزرگ این مربی اما مصدومیت بازیکنانی است که در اردوی تیم ملی امید حضور داشتند. نفراتی مثل سامان فلاح و کوشکی، در اردوی امیدها مصدوم شدند و شاید نتوانند در نبرد امروز به میدان بروند. اوزونیدیس نشان داد که مربی خوبی است و پتانسیل زیادی هم دارد. او حالا برای اولین بار در ورزشگاه آزادی مربیگری خواهد کرد. گل گهر در صورت گرفتن یک نتیجه خوب در بازی امروز، خودش را به عنوان یک مدعی در فصل جدید لیگ برتر تثبیت خواهد کرد. این بازی برای تیم سیرجانی نیز اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد.