آریا طاری

اولین هفته از لیگ برتر بیستم، چهره‌های ویژه‌ای داشت. ستاره‌هایی که یا درون دروازه خوش درخشیدند، یا در خط دفاع فراتر از حد انتظار بودند، یا در خط هافبک خلاقیت زیادی داشتند و یا اینکه در گل‌زنی موفق بودند. از همین هفته اول، به نظر می‌رسد فصل جذابی در انتظار فوتبال ایران باشد. فصلی که در آن چند تیم بزرگ با مشکلاتی روبه‌رو هستند و چند تیم متوسط، رویاهای بزرگی در سر دارند. فصلی که از همین ابتدا چند نتیجه غیرمنتظره داشته و در ادامه راه نیز غافلگیری‌های زیادی خواهد داشت.

محمدحسین اکبرمنادی

گلر سایپا، ستاره بی‌چون و چرای نبرد این تیم با پرسپولیس بود. اکبرمنادی در بسیاری از لحظه‌ها فراتر از حد انتظار ظاهر شد و چند موقعیت ایده‌آل را از قرمزها گرفت. بدون درخشش اکبرمنادی روی خط دروازه، شاگردان ابراهیم صادقی شانسی برای بردن این مسابقه نداشتند اما حضور او روی خط دروازه، اوضاع را به سود سایپا تغییر داد تا نارنجی‌ها فصل را با یک امتیاز مهم از قهرمان فصل گذشته آغاز کنند.

موسی کولیبالی

اولین گل این فصل فوتبال ایران را یک مدافع میانی به ثمر رساند. موسی کولیبالی که فصل گذشته هم یکی از مهره‌های کلیدی تیم جواد نکونام به شمار می‌رفت، تنها 10 دقیقه پس از شروع مسابقه دروازه ذوب‌آهن را باز کرد. موسی یک رکورد عجیب و خاص را هم در این مسابقه به جا گذاشت. او با وجود بازی در قلب دفاع، بیشترین شوت در این مسابقه را به نام خودش ثبت کرد. او همچنین بیشترین آمار قطع توپ در این مسابقه را نیز به دست آورد.

وریا غفوری

کاپیتان استقلال یک نمایش درخشان دیگر را پشت سر گذاشت و باز هم به شکل عجیبی، شانس حضور در اردوی تیم ملی را به دست نیاورد. وریا این بار هم در دفاع بی‌نقص نشان داد و هم در حمله، فوق‌العاده بود. غفوری اولین گل فصل استقلال را زد و یک روز موفقیت‌آمیز دیگر را در ترکیب تیم محمود فکری سپری کرد. او دست به هر کاری می‌زند تا در پایان این فصل، جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد.

امین قاسمی‌نژاد

اصلی‌ترین عامل پیروزی دلچسب مهدی رحمتی و تیمش در اولین هفته لیگ برتر، امین قاسمی‌نژاد بود. بازیکنی که در این چند سال بیشتر از هر فوتبالیست دیگری موفق به گل‌زنی برای پدیده و شهرخودرو شده است. امین این هفته دو گل برای تیمش زد و فصل را با یک دبل تماشایی شروع کرد. او برای کامل کردن این نمایش استثنایی، یک پاس گل هم داد تا مستقیما روی همه گل‌های تیمش در این مسابقه تاثیر داشته باشد.

دارکو بیدوف

استعدادهای مهاجم خارجی ذوب، فصل گذشته نیز به همه ثابت شده بود. او در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم، بسیار آماده نشان داد و حالا هم فصل را با زدن دو گل به فولاد شروع کرد. اهمیت این اتفاق زمانی مشخص می‌شود که بدانیم فولاد فصل گذشته صاحب یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ برتر بوده و اساسا تیم‌های این مربی، دفاع کردن را خیلی خوب بلد هستند. ذوب آهن این هفته برنده نشده اما درخشش دارکو بیدوف، برای رحمان و تیمش به شدت امیدوارکننده به نظر می‌رسید.

مهدی قایدی

شاید او به اندازه دیاباته و ارسلان گل‌زن نباشد اما به نظر می‌رسد در ترکیب استقلال، حتی مهم‌تر از آن دو نفر است. وظیفه قایدی در استقلال، فقط گل‌زنی نیست. او این هفته موفق به گل‌زنی نشد اما بدون تردید بهترین و تماشایی‌ترین پاس گل هفته را ارسال کرد. با تکنیک، سرعت، اشتیاق و آمادگی قایدی، محمود فکری باید به آینده تیمش امیدوار باشد. شاید جای شیخ و ارسلان در خیلی از بازی‌ها با هم عوض شود اما پسر شماره 10 باید در ترکیب آبی‌ها باقی بماند.

یونس شاکری

از زمان پیوستن به گل گهر سیرجان، موتور گل‌زنی یونس کاملا روشن شده است. او در شهرخودرو هم یک ذخیره طلایی بود اما حالا به عنوان یک مهره فیکس، توانسته کارهای جذابی انجام بدهد. او این هفته چند پاس بسیار خوب هم برای هم‌تیمی‌ها ارسال کرد. یونس در این بازی هم گل زد و هم پاس گل داد. نکته جالب در مورد این بازیکن، دقت بالای گل‌زنی است. شاکری در این بازی توانست تنها با سه شوت، دو گل بزند.

گادوین منشا

زوج یونس در خط حمله گل‌گهر هم این هفته یکی از مهره‌های شاخص لیگ برتر بود. گادوین منشا هم درست مثل یونس شکوری برابر سپاهان هم گل زد و هم پاس گل داد. جالب اینکه بین گل و پاس گل این مهاجم فقط به اندازه سه دقیقه فاصله بود.

احمد زنده‌روح

صاحب رکورد سه پیروزی برابر استقلال در یک فصل، لیگ بیستم را هم با برد کلید زد. او البته برای گل گهر گل نزد و پاس گل نداد اما برابر سپاهان یکی از بهترین و موفق‌ترین مهره‌های تیمش بود. زنده‌روح هم روی زمین و هم روی هوا در بردن دوئل‌ها روبه‌روی هافبک‌های سپاهان به شدت موفق بود.

کریم اسلامی

در لیگی که معمولا به ندرت هیچ بازیکنی در آن از 10 پاس گل برای هر فصل عبور می‌کند، دو پاس گل در یک هفته رکوردی استثنایی به نظر می‌رسد. کریم اسلامی با دو پاس گل بیشترین سهم را در پیروزی بزرگ این هفته نساجی روبه‌روی آلومینیوم داشت.