دروازه خالی، محوطه خالی، سکو خالی!

تا برگزاری یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین دیدارهای تاریخ باشگاه پرسپولیس، زمان زیادی باقی نمانده است. با این حال قرمزها در ترکیب اصلی‌شان برای این نبرد، مشکلات بزرگی را احساس می‌کنند. مصدومیت بیرانوند و ناتوانی باشگاه در خرید مهاجم جدید، کار را بسیار دشوار کرده است. با این مشکلات ریز و درشت، بعید به نظر می‌رسد این بازی برای سرخ‌ها پایان خوشایندی داشته باشد. فعلا هیچ چیز باب میل هواداران این تیم نیست و نزدیک شدن به آن مسابقه، نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

آریا رهنورد

گلر، اینجا به درد می‌خورد

بدترین اتفاق برای سرخ‌ها در آستانه بازی بزرگ با النصر، مصدومیت علیرضا بیرانوند در اردوی تیم ملی بود. خود این بازیکن اعلام کرد که مشکلی برای همراهی تیمش در لیگ قهرمانان آسیا ندارد اما به نظر می‌رسد او بین سه هفته تا یک ماه دور از میادین خواهد بود و این یعنی سرخ‌ها برای بازی با حریف عربستانی‌شان، عملا گلر ندارند. پرسپولیس در آن بازی باید یکی از دروازه‌بان‌های جوان و ناشناخته‌اش را به زمین مسابقه بفرستد. جالب اینکه همین چند هفته قبل قرار بود باشگاه یک گلر برزیلی را به خدمت بگیرد و حتی توافق اولیه با این دروازه‌بان انجام شده بود اما خود بیرو علیه این اتفاق صحبت کرد و از غیرضروری بودن آن گفت. اگر آن سنگربان به پرسپولیس آمده بود حالا در این مقطع به درد تیم می‌خورد. نداشتن یک گلر دوم استاندارد، یک ضربه بزرگ برای پرسپولیس است. بیرو هم بیشتر از گذشته مستعد مصدومیت نشان می‌دهد و این مساله در ادامه فصل به قرمزها لطمه خواهد زد. از یاد نبریم که از هر گروه آسیایی، فقط یک تیم به صورت مستقیم به مرحله بعدی خواهد رفت. شکست روبه‌روی النصر در تهران، عملا به رویای صعود قرمزها به دور بعدی لیگ قهرمانان پایان خواهد داد.

مهاجم گمشده

رضا درویش از مدت‌ها قبل قول جذب یک مهاجم را به هواداران پرسپولیس داده بود اما این اتفاق هرگز رخ نداد و قرمزها نه عیسی آل‌کثیر را برگرداندند و نه مهاجم خارجی گرفتند. این خودش یک ضربه بزرگ دیگر برای تیم به شمار می‌رفت. چراکه شهاب زاهدی نیز در چهار هفته اول لیگ برتر به جز یک پاس گل، کار دیگری انجام نداده و اصلا درخشان ظاهر نشده است. چطور ممکن است تیمی دو مهاجم خارجی و یک مهاجم ایرانی را در یک پنجره به فروش برساند، سپس از بین دو مهاجم باقی‌مانده نیز یک نفر را قرض بدهد و در طول فصل تنها یک مهاجم نوک داشته باشد؟ چطور می‌شود با تنها یک مهاجم نوک در سه جام مختلف رقابت کرد و در انتظار رسیدن به موفقیت هم بود؟ پرسپولیس باید در آسیا روبه‌روی النصری قرار بگیرد که آیمریک لاپورت را از تیم گواردیولا برای خط دفاعی جذب کرده است. آیا در آن بازی هم قرار است مدافعان، جور مهاجمان تیم  را بکشند؟

بدترین اتفاق برای سرخ‌ها در آستانه بازی بزرگ با النصر، مصدومیت علیرضا بیرانوند در اردوی تیم ملی بود. به نظر می‌رسد او بین سه هفته تا یک ماه دور از میادین خواهد بود و این یعنی سرخ‌ها برای بازی با حریف عربستانی‌شان، عملا گلر ندارند

چه خبر آقای مدیر؟

رضا درویش در همین شرایط وخیم تصمیم گرفته به کربلا برود و در مراسم اربعین شرکت کند. نوع رفتارهای مدیرعامل قرمزها باعث شده زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری او از سوی هیات مدیره نیز به گوش برسد. سال گذشته که درآمد بورس به باشگاه سرایز شده بود، درویش مثل بنز پول خرج می‌کرد و با فلورنتینو پرز مقایسه می‌شد. امسال که خبری از این درآمدها نیست، او حتی از پس پرداخت دستمزد بازیکنان تیمش هم برنمی‌آید. پرسپولیس در شرایط فعلی اصلا شباهتی به یک تیم آسیایی ندارد. این تیمی نیست که بتواند روبه‌روی رونالدو و سادیو مانه قد علم کند. در مقابل، النصر آنقدر بازیکن خارجی دارد که مجبور است نام برخی از آنها را بیرون از فهرست آسیایی‌اش قرار بدهد. اگر این تیم چند بازیکن خارجی بیرون از فهرستش را برای این بازی در اختیار پرسپولیس می‌گذاشت، بازی کمی عادلانه‌تر می‌شد! 

در غیاب بهترین بازیکن!‌

از همه این‌ها که بگذریم، پرسپولیس روبه‌روی النصر بهترین بازیکنش را هم ندارد و او نه علیرضا بیرانوند، که حامی همیشگی تیم روی سکوها است. قرمزها باید در غیاب یار دوازدهم با النصر مسابقه بدهند. اگر در این بازی تماشاگر وجود داشت و سکوهای آزادی به تسخیر قرمزها درمی‌آمد، جو سنگینی علیه النصر ساخته می‌شد اما این اتفاق رخ نخواهد داد. آن هم به دلیل یک پست اینستاگرامی که دو سال قبل، پرسپولیس را با این چالش وحشتناک روبه‌رو کرده است. قرمزها تقریبا هر روز به ای.اف.سی نامه می‌زنند و در جست‌وجوی راهی برای بخشیده شدن هستند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز جوابی به این نامه‌ها نداده است. این دیگر تیر خلاص به پیکر پرسپولیس خواهد بود که بدون تماشاگر با النصر روبه‌رو شود. در حقیقت قبل از شروع این بازی، همه چیز به سود حریف عربستانی است و بعید به نظر می‌رسد تیم یحیی بدون گلر، بدون مهاجم و بدون هوادار، شانسی برای شکست دادن این حریف داشته باشد. اگر این اتفاق رخ بدهد، یک معجزه بسیار بزرگ رقم خورده است. در شرایط عادی، چنین اتفاقی دور از ذهن خواهد بود.