گل‌ها را برداشت و رفت!

داستان مهدی عبدی و پرسپولیس، حداقل به صورت موقت و برای یک فصل تمام شده است. مهدی که تا امروز در لیگ بیست و سوم بازی نکرده، حالا باید برای تراکتور به زمین مسابقه برود. به نظر می‌رسد که او می‌تواند جایگاه ثابتی در تیم خمز به دست بیاورد. عبدی در این سال‌ها گل‌های بسیار مهمی برای پرسپولیس به ثمر رساند اما یحیی علاقه وافری به مدل بازی او نداشت. ماجرایی که در نهایت به رقم خوردن جدایی بین طرفین انجامید.

آریا رهنورد

گلزن «نوجوان»دربی!

پرسپولیسی‌ها که از جذب علی علیپور نتیجه گرفته بودند، مهدی عبدی را هم از شمال ایران به خدمت گرفتند. یک مهاجم جوان که انگیزه‌های زیادی برای درخشیدن در ترکیب این تیم داشت. در این سال‌ها چندین بازیکن جوان دیگر نیز در عضویت پرسپولیس قرار داشتند اما یک اتفاق خاص، عبدی را کاملا با دیگران متمایز کرد. او در دربی به زمین مسابقه فرستاده شد و تنها چند ثانیه بعد از ورود به زمین با اولین لمس توپ، دروازه استقلال را باز کرد. به ثمر رساندن تنها گل دربی در آن سن و سال، تجربه‌ای بود که خیلی زود مهدی را به طرف سطوح بالاتر هل داد. او با همان گل در بین طرفداران باشگاه نیز به محبوبیت رسید و این شروع زنجیروار گل‌های حساسی بود که مهدی برای تیمش به ثمر رساند.

عیسی نیست، عبدی هست! 

نیمه‌نهایی آسیا برای پرسپولیس، با یک شوک بزرگ و عجیب شروع شد. آنها باید در حالی به مصاف النصر می‌رفتند که بهترین گلزن‌شان یعنی عیسی آل‌کثیر را به خاطر یک محرومیت تلخ و غیرمنتظره از دست داده بودند. به نظر می‌رسید این شوک بزرگ، تاثیر منفی زیادی روی تیم بگذارد. وقتی النصر به گل اول بازی رسید، خیلی‌ها کار پرسپولیس را تمام‌شده می‌دانستند اما همین تیم با قدرت عجیبی به بازی برگشت و این مهدی عبدی بود که با یک ضربه سر، بازی را به تساوی کشاند. او نشان داد که حتی در سخت‌ترین شرایط ممکن، تسلط زیادی روی بازی‌اش دارد. این یکی از مهم‌ترین گل‌ها در تاریخ باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آید.

مهدی و دیگر هیچ‌! 

فقط یک بازیکن وجود دارد که توانسته در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس گل بزند و آن، مهدی عبدی است. او دست به کاری زده که هیچ‌کدام از ستاره‌های تاریخ پرسپولیس انجامش نداده‌اند. عبدی در دیدار فینال لیگ قهرمانان، اولین گل بازی را وارد دروازه اولسان هیوندای کرد. این صحنه می‌توانست به یک لحظه تاریخی و جاودانه برای او تبدیل شود. اگر نوراللهی به سرعت به حریف پنالتی نداده بود و اگر مهدی شیری بلند نمی‌شد و آن صحنه عجیب را پیاده نمی‌کرد، شاید نام مهدی عبدی با زدن گل قهرمانی آسیا گره می‌خورد. پرسپولیس اما شانس قهرمانی در قاره را از دست داد و گل عبدی، تنها گلی بود که آن روز به ثمر رسید.

فقط یک بازیکن وجود دارد که توانسته در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس گل بزند و آن، مهدی عبدی است. او دست به کاری زده که هیچ‌کدام از ستاره‌های تاریخ پرسپولیس انجامش نداده‌اند. عبدی حالا به تراکتور رفته و می‌تواند در تیم خمز، شرایط متفاوتی را تجربه کند 

دوباره دربی

داستان مهدی عبدی و زدن گل‌های مهم برای پرسپولیس، حتی در فینال آسیا هم تمام نشد. او در لیگ برتر ایران گل دیگری هم به استقلال زد و ثابت کرد که هنوز هم یک ستاره دربی‌باز است. با این تعداد از گل‌های حساس و کلیدی، قاعدتا عبدی باید به مرد اول خط حمله سرخ‌ها تبدیل می‌شد اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ چرا یحیی گل‌محمدی اعتقاد زیادی به سبک بازی مهدی نداشت؟ مشکل کار کجا بود که عبدی زمان زیادی برای بازی در ترکیب سرخ‌ها به دست نمی‌آورد؟

پرسینگ، تهدیدی علیه مهدی

به نظر می‌رسد یکی از مشکلات جدی یحیی با عبدی، کم‌کاری او در پرس کردن بازیکنان مقابل است. عبدی اساسا بیشتر از آن‌که یک فوتبالیست دونده باشد، یک بازیکن گلزن است و شاید به همین خاطر، سبک بازی‌اش با سبک مدنظر یحیی هماهنگ نیست. گل‌محمدی گاهی حتی به تمیروف در ترکیب اصلی تیم بازی می‌داد اما به سراغ مهدی عبدی نمی‌رفت. نیمکت‌نشینی 180 دقیقه‌ای این بازیکن در جریان دو دیدار این فصل، به وضوح نشان می‌دهد که شرایط برای این بازیکن در پرسپولیس اصلا مساعد نبوده است.

آخرین فرصت از دست رفته

مهدی فصل گذشته را به عنوان تنها مهاجم نوک در دسترس باشگاه شروع کرد اما با دو نمایش ضعیف، خیلی زود به نیمکت برگشت. شاید اگر عبدی شروع بهتری را در فصل گذشته برای خودش رقم می‌زد، در نهایت شانس خوبی برای حضور در ترکیب اصلی داشت. یحیی اواخر فصل گذشته نیز دوباره به مهدی اعتماد کرد و حتی او را از ابتدا در ترکیب تیمش برای دربی قرار داد اما این بازیکن باز هم ندرخشید تا عیسی بین دو نیمه جای او را بگیرد و تنها گل بازی را هم به ثمر برساند.

تراکتور و یک شانس جدید

رفتن به تراکتور به صورت قرضی، یک شانس جدید برای مهدی عبدی خواهد بود. او می‌تواند در تیم خمز، شرایط متفاوتی را تجربه کند و اعتماد بیشتری به دست بیاورد. سابقه این بازیکن در زدن گل‌های مهم، تراکتوری‌ها را به جذب او علاقه‌مند کرده است.