زمزمه‌های جدایی مهدی طارمی از پورتو، هر روز جدی‌تر می‌شوند. مدتی قبل صحبت از پیوستن این بازیکن به لیگ عربستان بود اما به نظر می‌رسد طارمی تصمیم دارد در اروپا بماند و در این قاره به بازی ادامه بدهد. حالا از میلان به عنوان یکی از مشتریان جدی این بازیکن نام برده می‌شود. باشگاهی که با توجه به شرایط فهرستش، به دنبال جذب یک بازیکن غیراروپایی در خط حمله است. 

آنها ابتدا با مهاجم فیکس ویارئال مذاکره کردند اما برچسب قیمتی 30 میلیون یورویی جلوی این انتقال را گرفت. پورتو نیز برای طارمی 20 میلیون یورو می‌خواهد اما میلان فعلا با پیشنهاد 13 میلیون یورویی جلو آمده است. جالب است بدانید که نام مهدی طارمی در فهرست اولیه مهاجمان مدنظر باشگاه اینتر برای جانشینی لوکاکو نیز قرار دارد. افعی‌ها به دنبال حفظ لوکاکو در این پنجره بودند اما رقمی که باشگاه چلسی برای این انتقال در نظر گرفت، برای اینتر خوشایند به نظر نمی‌رسید. 

اینتری‌ها بعد از اطلاع از مذاکره‌های پنهانی لوکاکو با باشگاه یوونتوس، به کلی قید این مهاجم بلژیکی را زده‌اند و مشغول مذاکره با چند بازیکن دیگر هستند. در این لحظه، طارمی به میلان نزدیک‌تر است اما احتمال دارد او با باشگاه اینتر نیز مذاکراتی داشته باشد. به هر حال چند فصل درخشیدن در فوتبال پرتغال و چهار فصل قرار گرفتن در بین بهترین گلزنان این لیگ، موقعیت خوبی فراهم کرده تا طارمی پرتغال را ترک کند.

 باشگاه‌های انگلیسی با توجه به شرایط سنی طارمی، به سراغ او نمی‌آیند اما ایتالیایی‌ها معمولا دست به چنین خریدهایی می‌زنند. اگر این اتفاق رخ بدهد، طارمی تبدیل به دومین بازیکن ایرانی در تاریخ سری آ می‌شود. قبل از او فقط رحمان رضایی از فوتبال ایران در سطح اول فوتبال ایتالیا بازی کرده است. همچنین سال‌های زیادی از آخرین حضور یک بازیکن ایرانی در یکی از باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال سپری شده است. بایرن مونیخ، تنها باشگاه در بین غول‌های اروپایی بوده که فوتبالیست ایرانی داشته و حالا شاید میلان نیز به این فهرست اضافه شود.

با این وجود دلیلی برای خوشحالی بیش از حد به خاطر چنین انتقالی وجود ندارد. خوشحالی واقعی را طرفداران فوتبال ترکیه تجربه می‌کنند که در 18 سالگی، آردا گولر را به رئال مادرید فرستاده‌اند. 

فوتبال ترکیه سال‌ها برای چنین لحظه‌ای تلاش کرد. سال‌ها استادیوم ساخت، بازیکن خارجی خرید، با مربیان خوب بین‌المللی قرارداد بست و کیفیت پخش لیگش را بالا برد تا استعدادی مثل آردا گولر به محض چهره شدن در لیگ ترکیه، فرصت بازی برای یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا را به دست بیاورد. 

مهدی طارمی اما وقتی هم‌سن آردا گولر بود، باید خودش را برای رفتن به خدمت سربازی آماده می‌کرد. خوشحالی واقعی زمانی رقم می‌خورد که طارمی را در اوج جوانی به اروپا می‌فرستادیم. آن‌وقت دیگر رفتن به رئال مادرید یا بارسلونا برای این بازیکن دور از دسترس به نظر نمی‌رسید. 

فوتبال ایران اما هنوز به مرحله‌ای نرسیده که بتواند استعدادهای جوانش را راهی بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیای فوتبال کند. این یک افسوس بزرگ برای این فوتبال به حساب می‌آید.