قطب صحرایی!

همه می‌دانند که کریستیانو رونالدو، آخرین خرید بزرگ برای لیگ عربستان نخواهد بود. آنها با جذب یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ، قدم مهمی در زمینه توسعه فوتبال باشگاهی‌شان برداشته‌اند و حالا به دنبال اسم‌های بزرگ دیگری هستند. ماموریت مهم عربستانی‌ها در این تابستان، جذب مسی و کریم بنزما خواهد بود. شاید در فصل آینده لیگ عربستان، لیونل، کریم و کریس برای سه تیم مدعی الهلال، النصر و الاتحاد به میدان بروند. اتفاقی که رفته رفته لیگ عربستان را به یکی از لیگ‌های پرستاره دنیای فوتبال تبدیل خواهد کرد.

آریا طاری

 

کریم بنزما؛ در آستانه ترک برنابئو؟

آیا کریم بنزما در همین فصل از رئال مادرید جدا می‌شود؟ این سوالی است که باید خیلی جدی به آن فکر کرد. چراکه پیشنهاد 200 میلیون یورویی برای هر فصل، کریم را به فکر فرو برده است. علاوه بر این او در صورت رفتن به لیگ عربستان، صاحب حق کامل تصویرش در تبلیغات نیز خواهد بود. جالب اینکه چند باشگاه عربستانی به صورت همزمان به دنبال کریم هستند و به این بازیکن اجازه داده شده تا تیمش را خودش انتخاب کند! در حقیقت به نظر می‌رسد بیشتر از باشگاه‌های عربستانی، فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال جذب این ستاره باشد. فعلا از الاتحاد به عنوان مشتری جدی این بازیکن نام برده می‌شود. بازیکنی که همین حالا نیز به صورت ثابت در رئال مادرید به میدان می‌رود و تنها یک سال از توپ طلای دوران فوتبالش سپری شده است. این تهدید آنقدر جدی شده که رئالی‌ها نیز به دنبال جذب هری کین هستند تا از همین حالا نقشه انتخاب جانشین برای بنزما را در ذهن داشته باشند.

لئو مسی؛ یک کلاف بسیار سردرگم

در مورد مسی و ماجراهای این تابستان، یک حقیقت انکارنشدنی وجود دارد. لئو از پاریس خواهد رفت. حتی با وجود اینکه این ستاره در ویدئوهای معرفی کیت جدید این باشگاه برای فصل تازه حاضر بوده است. اما مقصد مسی کجاست؟ خود او دوست دارد به بارسلونا برگردد. او همین هفته به محض تمام شدن یکی از جلسه‌های تمرینی پاریس، به بارسا برگشت و در کنسرت موسیقی گروه کلدپلی حاضر شد. اساسا زندگی برای مسی در بارسلون بیشتر از هر شهر دیگری تعریف می‌شود. خانواده او هم خواهان حضور در این شهر هستند. با این حال بارسا با وجود جدایی قطعی چند مهره سرشناس، هنوز از لحاظ مالی فرصت جذب مسی را ندارد. شاید اگر نفراتی مثل فران تورس به فروش برسند، فرصت پرداخت دستمزد مسی مهیا شود. ژاوی در مصاحبه جدیدش اعلام کرده که همه چیز به مسی بستگی دارد اما اطرافیان مسی معتقدند که بارسا هنوز پیشنهاد رسمی نداده و شاید هم اصلا پیشنهاد ندهد. لئو هم از اینترمیامی در آمریکا، هم از الاهلی در عربستان با دستمزد وحشتناک 600 میلیون یورو به ازای هر فصل و هم از چند تیم انگلیسی پیشنهاد دریافت کرده و باید دید در روزهای آینده چه تصمیمی برای خودش خواهد گرفت. شاید خیلی‌ها خواهان حضور دوباره او در بارسا هستند اما مشکلات عمیق باشگاه اسپانیایی به لحاظ مالی، شرایط را کمی دشوار خواهد کرد.

آنها پیرمرد نیستند

هدف مهم بعدی فوتبال عربستان، جذب دو ستاره جداشده از باشگاه بارسلوناست. سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا همین تابستان بارسا را ترک خواهند کرد. شاید سن و سال این دو نفر کمی بالا باشد اما آنها اصلا خریدهای تزئینی نیستند. در حقیقت نمی‌توان این دو نفر را در دسته پیرمردها قرار داد. چراکه سرخیو و جوردی، همین فصل در بیشتر بازی‌های بارسا فیکس بودند و نقش مهمی در قهرمانی مقتدرانه لالیگا داشتند. بدون شک حضور این دو نفر نیز به لحاظ فنی کمک زیادی به لیگ عربستان خواهد کرد. هرچند که آنها پیشنهادهای دیگری را نیز از نقاط دیگر دارند.

در جست‌وجوی نیمار داسیلوا

تلاش‌های عربستانی‌ها برای خرید ستاره‌های بزرگ، تنها محدود به لیگ عربستان نمی‌شود. باشگاه نیوکاسل مالکانی عربستانی دارد و آنها از مدت‌ها قبل به دنبال جذب نیمار بوده‌اند. بازیکنی که جدایی‌اش از پاریس قطعی به نظر می‌رسد. این باشگاه در این فصل جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده و این موضوع می‌تواند به خرید ستاره‌ها برای آنها کمک شایانی کند. آیا پروژه خرید نیمار از سوی نیوکاسل اتفاق خواهد افتاد؟ باید صبر کرد و دید که در تابستان پیش رو چه ماجرایی رخ می‌دهد و چه سرنوشتی در انتظار نیمار است.

عرب‌ها، شیاطین سرخ را می‌خواهند

خرید بازیکن، تنها هدف مهم عربستانی‌ها در تابستان نیست. آنها قصد دارند باشگاه منچستریونایتد را نیز خریداری کنند. در فهرست پیشنهاددهندگان برای خرید یونایتد، مالکان عربستانی ثروتمندترین مالکان به شمار می‌روند و به همین خاطر از شانس خوبی برای خرید این باشگاه برخوردارند. اگر اماراتی‌ها با سیتی و قطری‌ها با پی‌اس‌جی در دنیای فوتبال تعریف می‌شوند، حالا عربستانی‌ها می‌توانند علاوه بر نیوکاسل، یونایتد را هم بخرند و پای سوپراستارهای دنیای فوتبال را به این باشگاه باز کنند. اگر این اتفاق رخ بدهد، باید عربستان را قطب جدید دنیای فوتبال بدانیم.