آریا طاری

بازگشت به تیم ملی، سرانجام به پایان رسید و دیدیه دشان با دعوت از این بازیکن، یک بمب بزرگ خبری را در فرانسه منفجر کرد. حالا همه دارند درباره ستاره‌ای حرف می‌زنند که برای سال‌ها از حضور در رده ملی محروم بود و سرانجام صاحب یک فرصت دوباره برای درخشیدن در تیم ملی کشورش شد. مهم‌ترین ستاره این روزهای رئال مادرید، پس از غیبت در یک دوره از یورو و یک جام جهانی، حالا دیگر مجبور نیست رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را از صفحه تلویزیون تماشا کند.

اعلام فهرست جدید تیم ملی فرانسه، هواداران فوتبال در این کشور را شگفت‌زده کرد. دیدیه دشان نام کریم بنزما را در فهرست 26 نفره تیمش برای جام ملت‌ها قرار داد تا این بازیکن پس از مدت‌ها دوباره به تیم ملی برگردد. کریم از سال 2015 به بعد، دیگر جایی در فهرست‌های تیم ملی نداشت. او در پرونده جنجالی همبازی سابقش مت والبوئنا، به دست داشتن در «اخاذی» از این بازیکن متهم شد و به همین خاطر دیگر از همه فهرست‌های فرانسه خط خورد. یک سال پس از جدایی این بازیکن در تیم ملی، فرانسوی‌ها در کشور خودشان در فینال جام ملت‌ها شکست خوردند و قهرمانی را به پرتغال دادند. همان روزها زمزمه‌هایی از بخشش احتمالی کریم مطرح شد اما فرانسه در نهایت بدون این بازیکن به جام جهانی رفت و توانست قهرمانی این تورنمنت را به دست بیاورد. در حقیقت آنها ثابت کردند که برای بردن جام جهانی، نیازی به بنزما نداشته‌اند. حالا اما کریم آنقدر آماده است که دیگر گذشتن از او ممکن نبود. علاوه بر این سپری شدن نزدیک به 6 سال زمان، دیگر برای تنبیه این بازیکن کافی بوده است. حالا یک دوران تازه در تیم ملی فرانسه آغاز خواهد شد. تیمی که در یک گروه بسیار دشوار با آلمان و پرتغال و مجارستان همگروه شده و از همان مسابقه اول، کارهای زیادی برای انجام دادن خواهد داشت. بازگشت بنزما هم خود این بازیکن را به وجد آورده و هم فرانسوی‌ها را خوشحال کرده است. آنها آنقدر سرگرم پرداختن به این اتفاق هستند که حتی فجایعی مثل دعوت نکردن از اوپامکانو و فراخواندن کلمان لنگله و دمبله به تیم ملی را هم از یاد برده‌اند!

دوران دوری کریم بنزما از تیم ملی، بیش از 2000 روز طول کشید و سرانجام به پایان رسید. خیلی‌ها تصور می‌کردند دیگر هرگز این فوتبالیست را در ترکیب خروس‌ها نخواهند دید اما زمان همه چیز را تغییر داد. شاید ویروس «کرونا» هم در بازگشت کریم بی‌تاثیر نبود! اگر یورو سال گذشته و طبق برنامه برگزار می‌شد، این ستاره شانس زیادی برای حضور دوباره در تیم دشان نداشت اما این یک سال تعویق، فرصت کافی را به سرمربی فرانسوی‌ها داد تا نظرش را در مورد این بازیکن تغییر بدهد. علاوه بر این، کریم فصل درخشانی را در مادرید سپری کرده و بهترین گل‌زن فصل باشگاه بوده است. به نظر می‌رسد جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید، موقعیت را برای بلوغ هرچه بیشتر این ستاره فراهم آورده است. زمانی با حضور مهره‌هایی مثل گرت بیل و رونالدو، کریم به اندازه کافی دیده نمی‌شد و حتی مورد انتقاد طرفدارها قرار می‌گرفت اما حالا او به تنهایی بار خط حمله سفیدها را به دوش می‌کشد و بین هواداران این تیم هم از همیشه محبوب‌تر شده است. بازگشت به تیم ملی در 33 سالگی، حتما یک اتفاق ویژه در زندگی بنزما خواهد بود. این درست همان سن و سالی است که در آن بسیاری از بازیکن‌‌ها از تیم ملی جدا می‌شوند. بنزما که در 81 بازی ملی 27 گل برای فرانسوی‌ها به ثمر رسانده، امیدوار است در سال‌های باقی مانده تعداد بازی‌های ملی‌اش را به عدد 100 برساند. هرچند که گفته می‌شود ممکن است او پس از جام ملت‌ها، تصمیم به ترک تیم ملی بگیرد.  یورو 2020 یک فرصت ویژه برای «جام گرفتن» در رده ملی را در اختیار بازیکنی قرار خواهد داد که در رده باشگاهی همه جام‌های ممکن را فتح کرده است. بنزما این اواخر آنقدر از بازگشت به تیم ملی ناامید شده بود که حتی تصمیم داشت برای «الجزایر» به میدان برود و پیراهن این تیم را بر تن کند. الجزایری‌ها هم امیدوار بودند چنین اتفاقی رخ بدهد و ستاره خط حمله رئال مادرید برای این کشور به میدان برود اما فیفا به لحاظ قانونی، چنین امکانی را به وجود نیاورده بود. با این حال انتظار کریم سرانجام به سر رسید و او با پیراهن شماره 19 به فهرست تیم ملی فرانسه برگشت. نه فقط هواداران فوتبال در این کشور، بلکه حتی ستاره‌های فوتبال فرانسه هم از بازگشت این مهاجم آماده هیجان‌زده شده‌اند. کیلیان ام‌باپه یکی از اولین ستاره‌هایی بوده که این خوشحالی را مستقیما در توئیتر به نمایش گذاشته است. دو بازیکنی که حالا یک ترکیب ترسناک در خط حمله خروس‌ها می‌سازند و اصلا بعید نیست که فصل آینده به صورت همزمان در ترکیب رئال مادرید هم به میدان بروند!