تابستان طلایی!

درست در همان روزهایی که استقلال و پرسپولیس درگیر ماجرای علیرضا بیرانوند هستند، سپاهان هر روز ترکیب بهتری نسبت به روز گذشته پیدا می‌کند. خرید رضا اسدی که زمانی در آکادمی همین باشگاه نیز عضویت داشته، یک موفقیت بسیار بزرگ برای این تیم بوده است. به نظر می‌رسد همه ضعف‌های به جا مانده از فصل گذشته نیز دیگر در سپاهان برطرف شده‌اند و این تیم کاملا آماده خواهد بود تا یک موفقیت بزرگ را در فصل جدید جشن بگیرد. مورایس و شاگردها این روزها با جدیت زیادی برای لیگ برتر بیست و سوم آماده می‌شوند.

آریا طاری

حفظ مورایس؛ آینده روشن است

شاید مهم‌ترین کاری که مدیران سپاهان انجام دادند، امضای قرارداد چندساله با ژوزه مورایس بود. شاید اگر این مربی قرارداد یک ساله داشت، همین فصل تصمیم به جدایی می‌گرفت اما قراردادی که بین او و سپاهان امضا شده بود، جلوی هر اتفاق دیگری را گرفت. از سمت مقابل، سپاهان هم تمایل بسیار زیادی به حفظ این مربی داشت. حتی با این وجود که آنها فصل گذشته هیچ جامی به دست نیاوردند. شاید سپاهان با ژوزه جام نگرفته باشد اما عملکرد این تیم در فصل گذشته بسیار خوب بوده است. به نظر می‌رسد این مسیر درست می‌تواند آنها را در راه قهرمانی لیگ بیست و سوم قرار بدهد.

پیام نیازمند؛ تصمیمی که به موقع بود

پیام با سپاهان قرارداد قرضی یک ساله داشت و در شرایط عادی باید به لیگ پرتغال برمی‌گشت اما باشگاه، قرارداد او را دائمی کرد و این بازیکن را به خدمت گرفت. این هم یک تصمیم بسیار مهم دیگر برای سپاهانی‌ها بود. چراکه داشتن یک گلر در قواره‌های نیازمند، می‌تواند سپاهان را به یک تیم مدعی برای بردن لیگ برتر تبدیل کند. پیام بدون تردید یکی از بهترین گلرهای لیگ برتر ایران به حساب می‌آید و هنوز می‌تواند سال‌های درخشان بیشتری در سپاهان داشته باشد.

رامین و شهریار؛ ماندگاری با قرارداد دوساله

اگر به تابستان گذشته برگردیم، شرایط سپاهان چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسید. این تیم نفرات زیادی را در پنجره قبلی نقل و انتقالات از دست داد. چراکه قرارداد همه این نفرات به پایان رسیده بود. اگر گولسیانی و سروش رفیعی از سپاهان به پرسپولیس ملحق نمی‌شدند، آیا تیم یحیی می‌توانست قهرمانی لیگ را جشن بگیرد؟ سپاهانی‌ها اما به خوبی از این اتفاق درس گرفتند. رامین رضاییان فصل گذشته با باشگاه قرارداد دوساله بست و شهریار مغانلو نیز هنوز یک فصل دیگر با طلایی‌ها قرارداد دارد. خیلی‌ها تصور می‌کردند رامین بعد از آن فصل درخشان، راهی لیگ‌های عربی شود اما این بازیکن رسما اعلام کرد که تحت قرارداد سپاهان است و جایی نمی‌رود. شهریار هم نسبت به ترک تیم بی‌میل نبود و از همین لیگ برتر ایران تا لیگ امارات، پیشنهادهای زیادی داشت اما نمی‌توانست با تصمیم خودش از تیم برود. حفظ بهترین پاسور و بهترین گلزن فصل گذشته سپاهان، یک موفقیت بزرگ دیگر برای ساکت و تیمش به شمار می‌رفت. این دو نفر بدون تردید در فصل جدید نیز چهره‌های بسیار مهمی برای سپاهان خواهند بود.

پیام با سپاهان قرارداد قرضی یک‌ساله داشت و در شرایط عادی باید به لیگ پرتغال برمی‌گشت اما باشگاه، قرارداد او را دائمی کرد. چراکه داشتن یک گلر در قواره‌های نیازمند، می‌تواند سپاهان را به یک تیم مدعی برای بردن لیگ برتر تبدیل کند 

امیدنور و کاوه؛ کوه‌های انگیزه

امید نورافکن یکی از موردتوجه‌ترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر بود. او که قراردادش را برای سه فصل با سپاهان نیز تمدید کرد، اواخر لیگ بیست و دوم با یک مصاحبه خبرساز شد. او تلاش زیادی خواهد کرد تا به هر قیمتی، قهرمانی لیگ بیست و سوم را جشن بگیرد. سپاهان یک خرید بسیار جالب را نیز در بازار نقل و انتقالات انجام داده و کاوه رضایی را به خدمت گرفته است. با توجه به یک نیم‌فصل دوری کاوه از میادین، کمی زمان می‌برد تا او به فرم مطلوب برسد اما بدون شک این بازیکن هم انگیزه‌های بسیار زیادی دارد تا خودش را در ترکیب طلایی‌ها نشان بدهد.

رضا و رضا؛ دو خرید درخشان

سپاهان دو خرید مهم دیگر نیز در بازار نقل و انتقالات داشته است. رضا شکاری مورد توجه باشگاه‌های زیادی بود و سپاهان برای جذب او، هزینه قابل توجهی انجام داد. این فوتبالیست جوان پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های لیگ برتر ایران را دارد. رضا اسدی نیز در آستانه بازگشت به پرسپولیس بود و یحیی نیز تمایل زیادی به جذب او داشت اما سپاهان این ستاره را هم جذب کرد. با این حساب، فاز هجومی تیم اصفهانی فوق‌العاده قدرتمند شده است. ترافیک در خط حمله این تیم، تقریبا از هر دوره‌ای در لیگ برتر بیشتر است.

خریدهای دیگری در راهند؟

به نظر می‌رسد فعالیت نقل و انتقالاتی سپاهان هنوز به پایان نرسیده باشد. این تیم احتمالا در مرکز خط دفاعی بازیکن جدیدی خواهد خرید. ایمان سلیمی یا سامان فلاح، گزینه‌های مهم سپاهان به شمار می‌روند. به احتمال زیاد باید منتظر ورود چند بازیکن خارجی نیز به این تیم باشیم. اتفاقی که برای خط هافبک سپاهان اصلا دور از انتظار نیست. آنها با یک تیم کهکشانی برای فصل جدید لیگ برتر آماده می‌شوند. به نظر می‌رسد سپاهان و تراکتور، شانس اصلی موفقیت در فصل جدید لیگ برتر باشند.