جام رزمی!‌

درست یک هفته بعد از برد در دربی پایتخت، پرسپولیس حالا در قامت صدرنشین لیگ برتر به جام حذفی قدم می‌گذارد. در ۲۲ دوره از لیگ حرفه‌ای ایران، آنها تنها تیمی هستند که سابقه بردن دوگانه را دارند و حالا می‌خواهند دوباره به این عنوان حمله کنند. حریف امروز قرمزها تیم سابق سرمربی تیم ملی است. تیمی که بعد از جدایی قلعه‌نویی، روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته و از ثبات کافی برخوردار نبوده است. یکی از این دو تیم، امروز به نیمه‌نهایی جام حذفی می‌رسد. تکلیف صعودکننده بعدی به این مرحله نیز در قائمشهر روشن خواهد شد.

آریا رهنورد

 

وقتی عمری ستاره شد

آخرین برخورد گل‌گهر و پرسپولیس تا امروز، از یک جهت برای سرخ‌ها بسیار کلیدی به نظر می‌رسید. در آن مسابقه، یحیی گل‌محمدی که به تازگی لوکادیا را از دست داده بود و از فرم هجومی تیمش نیز راضی به نظر نمی‌رسید، تصمیم گرفت محمد عمری را در ترکیب ثابت تیم قرار بدهد. بازیکنی که با یک ضربه دیدنی دروازه گل‌گهر را باز کرد و به مرد اول مسابقه تبدیل شد. محمد با این نمایش، خودش را به یحیی ثابت کرد و دیگر از ترکیب اصلی تیم جدا نشد. او یکی از بهترین مهره‌های پرسپولیس در این فصل بوده است. عمری البته این اواخر مصدوم شد و به همین خاطر نتوانست 90 دقیقه در دربی بازی کند. شاید این بازیکن در نبرد امروز نیز از ابتدا روی نیمکت باشد.

به سوی یک‌چهارم نهایی

مسیر هر دو تیم برای رسیدن به این مرحله تا حدود زیادی شبیه به هم بوده است. هر دو تیم در اولین بازی درخشان ظاهر نشدند و در دومین بازی فوق‌العاده کار کردند. پرسپولیس در مسابقه خانگی اول روبه‌روی ون پارس اصفهان، فاصله‌ای با حذف‌ شدن نداشت و نهایتا در پنالتی‌ها حریفش را شکست داد تا از رقم خوردن یک شگفتی بزرگ جلوگیری کند. این تیم اما در بازی دوم استثنایی نشان داد و با زدن چهار گل به سپاهان در نقش‌جهان، همه چیز را عوض کرد تا یک مدعی جدی برای قهرمانی در این تورنمنت باشد. آن مسابقه حتی به فصل پرسپولیسی‌ها نیز جهت تازه‌ای بخشید. در مقابل گل‌گهر سیرجان، رقابت‌های این فصل جام حذفی را با شکست دادن مس شهر بابک با یک نتیجه بسیار خفیف شروع کرد. این تیم اما در مرحله بعدی در آخرین تجربه سرمربیگری امیر قلعه‌نویی موفق شد فولاد را ببرد و خودش را به یک‌چهارم نهایی جام حذفی برساند.

یک نبرد تعیین‌کننده

ابن مسابقه شاید نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در ادامه مسیر مربیگری سعید الهویی داشته باشد. او در گل‌گهر دستیار امیر بود و بعد از جدایی این مربی به عنوان نفر اول روی نیمکت نشست. با این حال مدیران باشگاه در حال محک زدن این مربی هستند و اگر نتایج گل‌گهر در ادامه فصل درخشان نباشد، یک مربی دیگر برای فصل آینده از راه خواهد رسید. اگر الهویی بتواند پرسپولیس را در تهران شکست بدهد، دست به کار بزرگی زده است. اتفاقی که می‌تواند روی آینده کاری این مربی تاثیر قابل توجهی بگذارد. اگر هم او و تیمش امروز نمایش خوبی نداشته باشند و شکست بخورند، پروسه تغییر در این باشگاه به جریان می‌افتد.

با هر نتیجه‌ای که امروز رقم بخورد، این آخرین برخورد دو تیم در این فصل نخواهد بود. پرسپولیس و گل‌گهر دو هفته دیگر در لیگ برتر با هم روبه‌رو می‌شوند. پرسپولیس برای قهرمانی لیگ و گل‌گهر برای حفظ سکوی چهارم به سه امتیاز آن بازی نیاز دارند

این آخرین برخورد نیست

با هر نتیجه‌ای که امروز رقم بخورد، این آخرین برخورد دو تیم در این فصل نخواهد بود. پرسپولیس و گل‌گهر دو هفته دیگر در لیگ برتر با هم روبه‌رو می‌شوند. مسابقه‌ای که برای هر دو تیم بسیار حساس خواهد بود. پرسپولیس برای قهرمانی لیگ و گل‌گهر برای حفظ سکوی چهارم به سه امتیاز آن بازی نیاز دارند. دیدارهای اخیر این دو تیم معمولا به سود پرسپولیس تمام شده است. قرمزها در پنج دوئل اخیر با تیم کرمانی، سه بار برنده شده‌اند و دو بار هم به تساوی رضایت داده‌اند. این بازی برای برخی از نفرات دو تیم نیز مسابقه خاصی خواهد بود. از سعید صادقی که در ترکیب همین گل‌گهر به یک ستاره در فوتبال ایران تبدیل شد تا شایان مصلح که با پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسید.

آخرین امید یک شهر خسته

امروز مسابقه دیگری هم در جام حذفی برگزار خواهد شد. جدالی بین نساجی و پیکان در قائمشهر. مجتبی حسینی بعد از خبر تلخ درگذشت مادرش به تازگی به تمرین پیکان ملحق شده و از سوی دیگر نساجی ضعیف‌ترین تیم نیم‌فصل دوم لیگ برتر بوده است. تیمی که در سراسر هفته‌های این نیم‌فصل حتی نتوانسته یک برد به دست بیاورد. این بازی برای نساجی چیزی شبیه مرگ و زندگی است. چراکه فقط درخشیدن در این جام می‌تواند آنها را از یک فصل کابوس‌وار جدا کند.

نساجی مدافع عنوان قهرمانی این تورنمنت به شمار می‌رود و فصل آینده نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. پیکان هم یکی از تیم‌های جوان و خوب این فصل لیگ برتر بوده و به خصوص در بازی‌های حساس عملکرد خوبی داشته است. تیمی که در دو دیدار بعدی‌اش در لیگ برتر باید روبه‌روی سپاهان و پرسپولیس قرار بگیرد.