آریا رهنورد

در فصلی که آبی‌ها یک خط حمله شلوغ را برای خودشان ساخته‌اند، اوضاع خط حمله پرسپولیس عجیب به نظر می‌رسد. پرسپولیسی‌ها روی کاغذ فقط سه مهاجم دارند که هیچ‌کدام‌شان سوپراستار نیستند. چشم یحیی هنوز به پنجره نقل و انتقالات است که با یک خرید خارجی باز شود اما شاید در نهایت فصل برای او با همین مهاجم‌های فعلی رقم بخورد. تنها راه نجات پرسپولیس از شرایط فعلی، درخشش فراتر از انتظار مهاجمی مثل مهدی عبدی است. بازیکنی که بارها نشان داده استعدادهای ویژه‌ای برای درخشیدن در لحظه‌های خاص دارد اما باید این درخشش را کمی مستمرتر کند.

شرایط خط حمله پرسپولیس در این فصل، به شدت پیچیده به نظر می‌رسد. یحیی گل‌محمدی از شروع فصل نقل و انتقالات روی جذب مهاجم خارجی تاکید داشته اما این اتفاق هنوز رخ نداده و همچنان خبری از خرید یک مهاجم خارجی برای لیگ بیست و دوم در این تیم نیست. عیسی آل‌کثیر همچنان مصدوم است و از نیم‌فصل دوم به تیم برمی‌گردد. پاکدل هم دوباره آسیب دیده و نبرد هفته اول با ذوب را از دست می‌دهد. هواداران باشگاه می‌دانند که اصلا نباید روی تمیروف حساب کنند. بازیکنی که به تازگی قهر از تیم را هم تجربه کرده و در یک اقدام اعتراضی (!) صفحه شخصی سرمربی رقیب را دنبال کرده است. در این شرایط مهدی عبدی شاید تنها نقطه اتکای سرخپوشان در خط حمله برای شروع فصل جدید باشد. یحیی در چند فصل گذشته، هرگز به طور کامل به عبدی اعتماد نکرده است. این مهاجم جوان فصل گذشته به خاطر حضور در جشن قهرمانی نساجی در جام حذفی، با برخورد بسیار تند یحیی روبه‌رو شد و چند مسابقه را نیز از دست داد. در این فصل اما شاید همه چیز برای او متفاوت باشد. عبدی باید از پیله همیشگی‌اش خارج شود و در کنار زدن گل‌های حساس، نمایش‌های خوبی را نیز در زمین پیاده کند. او ناگهان به اصلی‌ترین امید هجومی سرخ‌ها در این فصل تبدیل شده است.

شاید هیچ بازیکنی در تاریخ پرسپولیس نباشد که در سن و سال کم و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه، این تعداد گل حساس برای تیمش به ثمر رسانده باشد. مهدی عبدی در فینال غرب آسیا دروازه النصر را باز کرد. آن هم درست در دقایقی که تیم از حریف عقب افتاده بود و به روحیه نیاز داشت، او در فینال آسیا نیز توپ را از خط دروازه حریف عبور داد، دو بار در دربی گل‌های مهمی برای پرسپولیس زد و در لیگ برتر نیز چند بار نقش ناجی را برای این تیم بازی کرد. با وجود همه این گل‌های حساس و کلیدی اما عبدی هیچ‌وقت به شکل جدی مورد ستایش و اطمینان کادر فنی نبوده است. در همان نبردهای معروف با النصر و اولسان هم اگر محرومیت عیسی آل‌کثیر اتفاق نمی‌افتاد، بعید بود مهدی از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش قرار بگیرد. او تا اینجا به هر قیمتی خودش را به قرمزها تحمیل کرده اما از این جا به بعد همه چیز متفاوت خواهد بود. او باید مرد شماره یک خط حمله این تیم باشد و بار هجومی پرسپولیس را به دوش بکشد. از یاد نبریم که تیم یحیی سه پاسور برتر فصل گذشته لیگ برتر را در ترکیب این فصل دارد. در نتیجه شرایط برای گل‌زنی و درخشش مهاجمان تیم از همیشه فراهم‌تر خواهد بود. کافی است آنها تمرکزشان را از دست ندهند و با اشتیاق و انگیزه در ترکیب تیم قرار بگیرند. برای مهدی عبدی، این مهم‌ترین فصل ممکن خواهد بود. فصلی که او باید از قامت یک «بازیکن جوان» خارج شود و نقش یک ستاره را در پرسپولیس بازی کند. همه دشواری‌هایی که او در این سال‌ها پشت سر گذاشته، می‌توانند این بازیکن را برای آینده آماده‌تر کنند. همه آن سختی‌ها می‌توانند سوخت حرکت او در این فصل باشند.

طارمی و علیپور هم زمانی در پرسپولیس به اوج رسیدند که باشگاه بیشتر از همیشه به درخشش‌شان نیاز داشت. مهدی که توسط دایی جذب شده بود، درخشش را در تیم درخشان شروع کرد و کمی بعد در تیم برانکو به یک ستاره کلیدی تبدیل شد. بازیکنی که قفل بازی‌های بزرگ را برای تیمش باز می‌کرد. علی علیپور هم برای مدت زیادی همیشه یک مهره نیمکت‌نشین و یا یک مهاجم سایه در پرسپولیس به شمار می‌رفت اما وقتی که طارمی از تیم جدا شد، علی مسئولیت بزرگی را پذیرفت و به خوبی هم از پس اجرای این مسئولیت برآمد. هواداران باشگاه هنوز استارت خیره‌کننده او برای گرفتن پنالتی در زمین السد و البته آن ضربه پنالتی دقیق و بی‌نقص را برای نزدیک‌تر کردن تیم به فینال آسیا از یاد نبرده‌اند. حالا زمانی برای پرواز مهدی عبدی است و او باید هرچه دارد در این فصل نشان بدهد. این بازیکن هم می‌تواند مثل دو ستاره قبلی خط حمله قرمزها، بعد از ستاره شدن در این تیم پیراهن یک باشگاه اروپایی را به دست بیاورد. برای مهدی، همه چیز باید در همین فصل اتفاق بیفتد.