گریز از شگفتی!

چیزی نمانده بود پرسپولیس قربانی اولین شگفتی بزرگ این مرحله از جام حذفی شود. صدرنشین لیگ برتر دو بار در آزادی از ون پارس عقب افتاد و به سختی به این مسابقه برگشت. آنها نه در وقت قانونی و نه در وقت اضافه به حریف غلبه نکردند و سرانجام با ورود بیرو و درخشش او برنده این مسابقه لقب گرفتند تا به جمع ۱۶ تیم برتر جام حذفی برسند. صعود تیم یحیی به دور بعد قابل پیش‌بینی بود اما هیچ‌کس انتظار نداشت این صعود تا این اندازه سخت شود.

آریا رهنورد

 

نعمتی به نام علی بیرو

این فصل برای پرسپولیس بیشتر از هر چیزی با بیرانوند تعریف می‌شود. گلری که با ورودش آرامش را به قرمزها هدیه داده است. بیرو در لیگ عملکرد درخشانی داشته و حالا در جام حذفی نیز تفاوتش را به رخ کشیده است. در سال‌های بدون این گلر، سرخ‌ها به شدت با مشکل سنگربان روبه‌رو بودند. حامد لک فقط در یک دوره بسیار کوتاه برای این تیم درخشید و بعد از آن اشتباه‌های بزرگ زیادی داشت. احمد گوهری هم از همان ابتدا خرید هیجان‌انگیزی نبود. گوهری برای اولین بار در این فصل روبه‌روی ون پارس به میدان رفت و البته عملکرد خوبی نداشت. او روی گل‌های خورده مقصر نبود اما به طور کلی نتوانست سنگربان مطمئنی برای پرسپولیس نشان بدهد. شاید اگر گوهری تا پایان در زمین باقی می‌ماند، پرسپولیس در پنالتی‌ها برنده نمی‌شد. علیرضا اما از سه پنالتی اول حریف، دو ضربه را به راحتی گرفت تا پرونده یک شگفتی را ببندد و مانع صعود باورنکردنی حریف اصفهانی به مرحله بعدی جام حذفی فوتبال ایران شود. او باز هم نشان داد که حضورش چقدر برای تیمی مثل پرسپولیس اهمیت دارد.

این مدافعان گلزن

تا قبل از شروع تعطیلات طولانی‌مدت لیگ، وظیفه گلزنی در پرسپولیس فقط به عهده لوکادیا بود. حالا بدون این بازیکن انگار پرسپولیس کمی تکان خورده و وظیفه گلزنی در این تیم به نفرات دیگری هم محول شده است. مدافعان میانی قرمزها نیز کاملا گلزن شده‌اند. گولسیانی که بعد از دو گل دربی، مقابل نساجی پنالتی‌اش را به گل تبدیل کرده بود، این کار را جلوی ون پارس نیز تکرار کرد. شاید اگر او تا پایان در زمین مانده بود، ضربه پنالتی دوم پرسپولیس روبه‌روی این حریف نیز از دست نمی‌رفت. گلزن دیگر پرسپولیس در این بازی، مرتضی پورعلی‌گنجی بود. کسی که بالاخره اولین گل با پیراهن سرخ را وارد دروازه حریفان کرد. شاید از حالا تا پایان فصل، نام مدافعان میانی پرسپولیس بیشتر و بیشتر در فهرست گلزنان این تیم دیده شود.

عمری با محمد

پدیده جوان پرسپولیس نتوانست در سومین بازی پیاپی هم برای این تیم گل بزند اما باز هم بسیار خوب بازی کرد. او هم برای تیمش پنالتی گرفت و هم تاثیر زیادی در ایجاد موقعیت برای پرسپولیس داشت. عمری با این روند می‌تواند برای سال‌ها به درخشش در پرسپولیس ادامه بدهد. البته حرف‌های هفته گذشته یحیی گل‌محمدی برای او، یک هشدار به موقع و جدی بودند. یحیی تاکید کرد که عمری فوتبالیستی درجه یک است اما باید بهتر شود و به شدت مراقب زندگی حرفه‌ای نیز باشد. خیلی از ستاره‌های جوان در این سن و سال در فوتبال ایران نامی برای خودشان دست و پا کرده‌اند اما به مرور زمان در مسیر فراموشی قرار گرفته‌اند. عمری اما باید خودش را از فهرست بازیکنانی با این مشخصات جدا کند و به درخشش در ترکیب سرخ‌ها ادامه بدهد.

سروش و نشانه‌هایی از آمادگی

سروش که در چند دیدار گذشته پرسپولیس به نیمکت دوخته شده بود، روبه‌روی ون پارس به زمین رفت و نمایش بسیار خوبی نیز داشت. او یک شوت فوق‌العاده به طرف دروازه حریف زد که نوک انگشتان گلر مانع تبدیل شدنش به یک سوپرگل شد. سروش در جریان این بازی چند پاس بسیار خوب هم داد و به همه ثابت کرد که انگیزه‌های زیادی برای حضور در ترکیب اصلی تیم دارد. شاید این نمایش بتواند نظر یحیی را در مورد هافبک فانتزی پرسپولیس کمی تغییر بدهد.

تیم خوبی که قشقایی نشد

نمایش ون پارس در آزادی، یک نمایش فراموش‌نشدنی برای این باشگاه بود. آنها از نوک دروازه تا خط حمله، برای صعود همه کار کردند اما در نهایت نتوانستند این شگفتی را تکمیل کنند. ون پارس در این بازی بسیار خوب ظاهر شد و دو بار هم از صدرنشین لیگ برتر جلو افتاد اما زورش به بیرو نرسید. آنها قصد داشتند قشقایی دیگری برای فوتبال ایران باشند اما موفق نشدند به سبک قشقایی، پرسپولیس را از جدول جام حذفی خارج کنند. آنها یک تیم میانه جدولی در فوتبال ایران به شمار می‌روند. تیمی که امسال شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد اما اگر این کیفیت خوب را حفظ کند، بعید نیست در آینده به سومین نماینده اصفهانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تبدیل شود. سرشناس‌ترین بازیکن آنها نیز رضا کرملاچعب است. بازیکنی که سابقه عضویت در پرسپولیس را هم دارد و تقریبا در همه شهرهای ایران فوتبال بازی کرده است!