برد را بباف!

لیگ تمام شده اما فصل هنوز ادامه دارد. برای چهار تیم فوتبال ایران، فصل هنوز به پایان نرسیده و همچنان پای یک جام دیگر نیز در میان است. یکی از دو مسابقه مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، امروز در استادیوم آزادی برگزار می‌شود. جایی که استقلال و نساجی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. شاید این پرتماشاگرترین میزبانی فصل استقلال باشد. چراکه آبی‌ها از هواداران‌شان خواسته‌اند حتی سکوهای طبقه دوم استادیوم را هم پر کنند. بردن این بازی، می‌تواند استقلال را یک قدم به کسب جام در این فصل نزدیک‌تر کند. اگرچه رقیب آنها، خودش آخرین قهرمان این تورنمنت به حساب می‌آید.

آریا طاری

 

مسیر   نیمه‌  نهایی

مسیر استقلال به طرف نیمه‌نهایی جام حذفی، با یک حریف بسیار سرسخت شروع شد. آنها در اولین مرحله باید با تراکتور روبه‌رو می‌شدند. تیمی که فقط چند روز قبل از آن مسابقه، استقلال را در لیگ شکست داده بود. با این حال آبی‌ها به تراکتور غلبه کردند و در مرحله بعدی نیز ملوان را شکست دادند. اولین دیدار خارج از خانه استقلال در این جام، مقابل پارس جنوبی اتفاق افتاد. یک جدال دشوار 120 دقیقه‌ای که در نهایت با گل سعید مهری به سود آبی‌ها به پایان رسید. نساجی اولین مرحله جام حذفی را روبه‌روی فجرسپاسی شروع کرد و توانست این حریف را شکست بدهد. رقیب بعدی آنها آلومینیوم اراک بود که در پنالتی‌ها برابر تیم مازندرانی شکست خورد. نساجی سپس سه گل به پیکان زد تا بخشی از نیمه‌نهایی جام حذفی باشد. آنها مدافع عنوان قهرمانی تورنمنت هستند و امروز باید روبه‌روی پرافتخارترین تیم تاریخ این جام قرار بگیرند.

کارلوس   زیر تیغ،

ریکاردو   در آستانه تمدید

این بازی برای هر دو مربی، بسیار حساس و تعیین‌کننده خواهد بود. کارلوس هرناندس اینارخوس از زمانی که سرمربی نساجی شده، فقط یک برد در جام حذفی به دست آورده و حتی نتوانسته یک برد لیگ برتری را جشن بگیرد. او و تیمش در آخرین هفته لیگ روبه‌روی پرسپولیس گلباران شدند و شاید اگر فصل کمی بیشتر ادامه پیدا می‌کرد، با احتمال سقوط نیز مواجه می‌شدند. به نظر می‌رسد شکست در دیدار امروز روبه‌روی استقلال، می‌تواند خیلی زود به دوران حضور این مربی اسپانیایی روی نیمکت نساجی پایان بدهد. در مقابل، ریکاردو ساپینتو از اعتماد کامل هوادارها برخوردار است. مردی که نتوانسته استقلال را قهرمان لیگ کند اما تیم خوبی برای آبی‌ها ساخته است. با این حال او به خوبی می‌داند که جزئیات مذاکره تمدید قراردادش، کاملا به نتایج جام حذفی بستگی دارد. شکست مقابل پرسپولیس، نقطه تاریک این فصل ساپینتو بوده و او امیدوار است با شکست دادن پرسپولیس در فینال احتمالی، همه چیز را کاملا تغییر بدهد.

این بازی شاید برای استقلالی‌ها، یک نبرد انتقامی نیز باشد. آنها فصل گذشته در همین جام روبه‌روی نساجی از مسابقه‌ها کنار رفتند. استقلال دیگر نمی‌خواهد شانس بردن این تورنمنت را در لحظه‌های آخر از دست بدهد و انگیزه‌های بسیار زیادی برای بردن این جام دارند

کمترین   و   بیشترین تغییر!

بعید به نظر می‌رسد ریکاردو ساپینتو بعد از نمایش محشر تیمش برابر تراکتور، تغییرات زیادی در ترکیب تیم برنده به وجود بیاورد. خبر خوب برای آبی‌ها، رسیدن صالح حردانی به این مسابقه است. در غیاب کوین یامگا و رضا میرزایی، حالا صالح تنها گزینه آبی‌ها برای بازی در سمت راست خط دفاعی به شمار می‌رود. در سمت چپ نیز دست ساپینتو باز است اما شاید ابوالفضل جلالی بعد از درخشش روبه‌روی تراکتور، دوباره اعتماد سرمربی تیم را به دست بیاورد و در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرد. تیم ساپینتو برای این بازی، یک غایب مهم دیگر هم دارد. آنها باید در غیاب سعید مهری به میدان بروند. بازیکنی که با اخطار گرفتن در نبرد با پارس جنوبی، از حضور در این مرحله محروم شد. احتمالا روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند هافبک‌های اصلی استقلال در این مسابقه هستند. در مقابل انتظار می‌رود سرمربی نساجی، تغییرات زیادی نسبت به ترکیب اولیه دیدار با پرسپولیس در تیمش به وجود بیاورد. کارلوس در آن بازی به هیچ وجه از عملکرد شاگردانش راضی نبود و حالا شاید این نارضایتی خودش را در انتخاب 11 مرد اصلی مسابقه نشان بدهد.

یک   نبرد   انتقامی

این بازی شاید برای استقلالی‌ها، یک نبرد انتقامی نیز باشد. آنها فصل گذشته در همین جام روبه‌روی نساجی از مسابقه‌ها کنار رفتند. در حقیقت نساجی شانس دبل کردن را از تیم فرهاد گرفت. تیمی که در سراسر لیگ، هرگز مقابل هیچ حریفی شکست نخورد اما در جام حذفی، پنالتی‌ها را به نساجی داد و حذف شد. جالب اینکه آخرین نبرد دو تیم در این فصل نیز اصلا برای استقلالی‌ها خوش‌یمن نبود. تیم ساپینتو که آن روزها به بردن عادت داشت و تک تک رقبا را از دم تیغ می‌گذراند، روبه‌روی نساجی دو امتیاز از دست داد. به نظر می‌رسد استقلالی‌ها انگیزه‌های بسیار زیادی برای بردن این جام دارند. این تیم در چند سال گذشته، دو بار به فینال جام حذفی رسیده و هر دو بار نیز شکست خورده است. استقلال دیگر نمی‌خواهد شانس بردن این تورنمنت را در لحظه‌های آخر از دست بدهد. به لحاظ فوتبالی، آنها کاملا برتر از نساجی به نظر می‌‎رسند. آخرین برخورد دو تیم در آزادی نیز با برتری قاطع استقلال به پایان رسیده اما اینجا، صحبت از تک مسابقه است و در چنین مسابقه‌ای، هر اتفاقی ممکن خواهد بود.