لیگ جوشان!

لیگ بیست و دوم، یکی از آن فصل‌هایی است که شاید هیچ‌وقت به فراموشی سپرده نشود. لیگی که رقابت قهرمانی در آن، از همیشه داغ‌تر شده و شاید تا آخرین ثانیه‌ها نیز ادامه داشته باشد. پس از مسابقه روز گذشته پرسپولیس، امروز استقلال و سپاهان نیز به مصاف رقبا خواهند رفت. دو تیمی که برای قهرمانی، دیگر نباید هیچ لغزشی را تجربه کنند.

آریا رهنورد

 

استقلال-هوادار؛ هجوم به صدر

عملکرد استقلالی‌ها در نیم‌فصل دوم لیگ برتر حیرت‌آور بوده است. تیمی که به جز نبرد با نساجی، همه رقبای دیگر را برده و اگر این روند را حفظ کند، بهترین عملکرد یک تیم در یک نیم‌فصل از فوتبال ایران را رقم خواهد زد. ساپینتو و تیمش امروز روبه‌روی هوادار قرار می‌گیرند که از زمان صعود به سطح اول فوتبال ایران، هرگز نتوانسته از استقلال امتیاز بگیرد. فقط ساکت الهامی تا امروز یک بار توانسته استقلال را در فینال جام حذفی شکست بدهد.  جنس بازی امروز اما کاملا متفاوت خواهد بود. اگر آبی‌ها در نبرد امروز برنده باشند، حداقل به صورت موقت راهی صدر جدول خواهند شد. اگر استقلال به برتری برسد و سپاهان برنده نباشد، صدر در این هفته به تیم ساپینتو تعلق خواهد گرفت. اگر هر دو تیم به برتری برسند اما شرایط تغییر می‌کند و با هر نتیجه‌ای در نبرد استقلال، سپاهان صدرنشین این هفته خواهد بود.

ساپینتو و تیمش امروز روبه‌روی هوادار قرار می‌گیرند که از زمان صعود به سطح اول فوتبال ایران، هرگز نتوانسته از استقلال امتیاز بگیرد. فقط ساکت الهامی تا امروز یک بار توانسته استقلال را در فینال جام حذفی شکست بدهد

سپاهان-مس رفسنجان؛

آخرین آزمون نفس‌گیر

روند فوق‌العاده بدون شکست بودن سپاهان در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، با شکست هفته گذشته سپاهان البته در این جدال اصلا بد بازی نکرد اما به هر حال در جو خاص ورزشگاه یادگار، آن تیم همیشگی نبود و نتوانست امتیازی به دست بیاورد. تا قبل از آن بازی، سپاهان شانس اصلی بردن جام به شمار می‌رفت و این صدرنشینی هنوز هم برای تیم مورایس وجود دارد. اقتدار این تیم اما کمی تحت تاثیر قرار گرفته است. شانس بزرگ سپاهان این است که آنها در جدال‌های رودررو هم استقلال را برده‌اند و هم پرسپولیس را در مجموع شکست داده‌اند. در نتیجه اگر امتیازهای سه تیم برابر شود، سپاهان قهرمان لیگ خواهد شد. مسابقه امروز با مس رفسنجان که بهترین خط دفاعی لیگ را دارد، دشوارترین جدال باقی‌مانده سپاهان در لیگ به شمار می‌رود. چهار بازی بعد از این نبرد، دیگر چندان سخت نیستند. پس به نظر می‌رسد اگر تیم مورایس برنده جدال امروز باشد، از شانس بسیار بالایی برای قهرمانی برخوردار خواهد شد. مدیران باشگاه سپاهان تماشای دیدار این هفته تیم را رایگان کرده‌اند و احتمالا طرفداران سپاهان در این بازی، سکوها را پر از تماشاگر خواهند کرد. بازگشت محمد علی‌نژاد از مصدومیت، خبر خوبی برای مورایس خواهد بود. برای محمد ربیعی نیز این بازی اهمیت بسیار زیادی دارد. او در این نبرد بیشتر از همیشه زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد و سرخابی‌ها امیدوارند که او بتواند از این بازی سخت در نقش جهان امتیاز به دست بیاورد. مس هنوز برای رسیدن به رده چهارم جدول شانس دارد و در پنج دیدار باقی‌مانده برای این کار تلاش خواهد کرد. آنها در اواخر لیگ برتر بیست و دوم نیز روبه‌روی استقلال قرار می‌گیرند. بازی با دو مدعی، مس را به یکی از تیم‌های مهم در مسیر تعیین تیم قهرمان لیگ تبدیل خواهد کرد.

پیکان-صنعت نفت؛

ویسی و فکر نجات

نتایج اخیر پیکان و صنعت نفت در لیگ برتر، شباهت زیادی به هم دارد. هر دو تیم بعد از چهار نتیجه نه‌چندان خوب، هفته گذشته به برتری رسیدند و یک برد مهم را جشن گرفتند. پیروزی تیم ویسی مقابل مس کرمان، این تیم را بعد از مدت‌ها به بقا امیدوار کرد. حالا اگر نفت در دیدار این هفته نیز به برتری برسد، شانس بسیار خوبی برای ماندن در لیگ خواهد داشت. هر سه تقابل اخیر پیکان و نفت آبادان، با تساوی به پایان رسیده اما ویسی امروز در نبرد با یکی از تیم‌های سابقش در لیگ برتر، فقط به دنبال پیروزی است.

ملوان-تراکتور؛

این خمس متوقف‌نشدنی

برد بزرگ هفته گذشته تراکتور روبه‌روی سپاهان، طراوت زیادی به تراکتور بخشیده است. تیمی که هنوز هم رده چهارم جدول برایش کاملا در دسترس است. برخلاف تراکتور که حالا با آرامش زیادی روبه‌رو شده، ملوان بعد از دو شکست متوالی مقابل هوادار و پرسپولیس، حالا کمی خطر سقوط را احساس می‌کند و در خانه به دنبال تغییر دادن این شرایط نگران‌کننده است. تراکتوری‌ها از بهترین گلزنان رقابت‌های این فصل برخوردارند. رضا اسدی و محمد عباس‌زاده امیدوارند با گلزنی روبه‌روی ملوان، جایگاه‌شان در صدر جدول گلزنان رقابت‌های لیگ برتر را

تثبیت کنند.

گل گهر سیرجان-فولاد؛

علیمنصور برد می‌خواهد

شکست هفته گذشته گل گهر روبه‌روی ذوب، اولین باخت جانشین قلعه‌نویی را رقم زد. الهویی که به عنوان مربی موقت گل گهر انتخاب شده، اگر باز هم شکست بخورد در مسیر برکناری از این تیم قرار خواهد گرفت. این بازی برای علیمنصور بسیار مهم است. تیم او در جدال هفته گذشته به برتری رسیده و حالا این مربی می‌خواهد با بردن بازی، فشار را از روی خودش بردارد. او هنوز در اهواز با انتقاد روبه‌رو می‌شود و همچنان نتوانسته اعتماد کامل هواداران تیم را به دست بیاورد. این بازی با حضور قلعه و نکو، بسیار حساس‌تر بود اما حالا برخورد الهویی و منصوریان، نسبت به دیدار نیم‌فصل اول دو تیم سردتر خواهد شد.