13 هفته روی شیروانی داغ!

شکست خوردن پرسپولیس در زمین فولاد، تنها نتیجه‌ای مهم برای این دو تیم نبود. شاید هر دو تیم انگیزه‌های زیادی برای شکست دادن طرف مقابل داشتند اما پیروزی فولاد، عملا رقابت را به صدر جدول لیگ برتر برگرداند. شاید تیم نکو یکی از مدعیان قهرمانی این فصل نباشد اما با بردن صدرنشین، مدعیان زیادی را خوشحال کرده است. حالا دیگر نمی‌توان تیم یحیی را تنها مدعی جدی قهرمانی لیگ دانست. به نظر می‌رسد که بین چهار تا پنج تیم، در کورس قهرمانی لیگ برتر حاضر خواهند بود. رقابت مهیجی که در ۱۳ هفته آینده ادامه خواهد داشت.

آریا رهنورد

 

پرسپولیس؛ مدعی زخمی

پرسپولیس هنوز هم بیشتر از همه تیم‌های لیگ برتر امتیاز دارد و همچنان مدعی شماره یک قهرمانی به حساب می‌آید. با این وجود شکست روبه‌روی فولاد می‌تواند تلنگر مهمی برای این تیم باشد. دیاباته نشان داده که با اوج فاصله بسیار زیادی دارد و مشکل قرمزها در سمت چپ خط دفاعی نیز دوباره سر باز کرده است. شاید ورود مهاجم برزیلی جدید، شرایط را به سود سرخ‌ها تغییر بدهد. این تیم در فاز دفاعی و روی خط دروازه، شرایط ایده‌آلی دارد و به کمک درخشش بیرو و البته به کمک نمایش‌های عالی زوج گولسیانی و پورعلی‌گنجی، گل‌های زیادی دریافت نمی‌کند. پرسپولیس با یحیی، به دنبال بازگشت به مسیر پیروزی است. کاری که در نیم‌فصل اول هم خیلی خوب توسط این تیم انجام شد.

سپاهان؛ این تیم خطرناک

حقیقتا تیم مورایس یکی از کامل‌ترین تیم‌های این فصل لیگ برتر است. تیمی که همه جای زمین ستاره‌های زیادی دارد و بسیار خطرناک به نظر می‌رسد. شاید اوایل فصل نگرانی‌هایی در مورد خط دروازه این تیم وجود داشت اما بازگشت پیام نیازمند خیال همه را راحت کرد. جذب سیاوش یزدانی و قرار دادن او در کنار دانشگر نیز، ترکیب جالبی برای دفاع سپاهان خواهد ساخت. آنها در این فصل ستاره‌های آماده‌ای مثل امید نورافکن و رامین رضاییان دارند و به لحاظ فردی،  بهترین تیم لیگ برتر هستند. راه افتادن شهریار مغانلو نیز خط حمله این باشگاه را تقویت کرده و دیگر اصلا نمی‌توان از سپاهان به عنوان یک مدعی چشم برداشت. تیمی که حالا فقط دو امتیاز با صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فاصله دارد.

گل گهر سیرجان؛ مدعی چراغ خاموش

تیم امیر قلعه‌نویی از همان شروع فصل، تیمی استاندارد، جذاب و بسیار سرگرم‌کننده نشان داده است. تیمی که واقعا خوب فوتبال بازی می‌کند، سرعت انتقال بالایی دارد و نسبتا راحت به گل می‌رسد. شاید تنها ضعف گل گهر نسبت به چند مدعی دیگر، به کیفیت خط دفاعی برگردد. این تیم هنوز در دفاع به تکامل کافی نرسیده است. هیچ تیمی در این فصل موفق نشده به اندازه قلعه‌نویی و تیمش در لیگ برتر گل بزند. تیمی که البته در سه هفته گذشته همواره با تساوی از زمین مسابقه خارج شده است. اگر این سه تساوی به برد تبدیل می‌شدند، آبی‌ها حالا در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار داشتند. به هر حال گل گهر در تابستان بازیکن خوبی مثل محمدرضا حسینی را از سپاهان خریده و حالا در کناره‌های زمین نیز تیم خطرناک‌تری خواهد بود. این تیم کاملا پتانسیل قهرمانی لیگ برتر را دارد. باید صبر کرد و دید که در 13 هفته باقی‌مانده چه چیزی انتظار این تیم را می‌کشد.

استقلال؛  این تیم می‌جنگد

دو شکست پیاپی روبه‌روی تراکتور و سپاهان در لیگ برتر، روزهای تلخی برای استقلال ساخت. تیم ساپینتو اما به موقع برگشت و با زدن چهار گل به ملوان، دوباره مشغول عرض اندام در لیگ برتر ایران شد. آنها هم درست مثل گل گهر در این فصل سه بار شکست خورده‌اند و هشت پیروزی به دست آورده‌اند. فاصله پنج امتیازی با صدر جدول، اصلا فاصله‌ای نیست که غیرقابل جبران باشد. به خصوص برای تیمی که احتمالا به زودی از چند خرید برای نیم‌فصل دوم لیگ برتر رونمایی می‌کند. حضور کاوه رضایی، همان اتفاقی است که می‌تواند خط حمله جذابی برای استقلال بسازد. مثلث کاوه، قایدی و محبی، آبی‌ها را به لحاظ هجومی به یکی از خطرناک‌ترین و سرعتی‌‌ترین تیم‌های لیگ برتر تبدیل می‌کند. تیم ساپینتو به جنگیدن ادامه می‌دهد. تیمی که می‌خواهد از عنوان قهرمانی‌اش در رقابت‌های لیگ برتر دفاع کند.

تراکتور؛ غیرممکن غیرممکن است

شاید تا همین چند هفته قبل، هیچ‌کس تراکتور را صاحب کوچک‌ترین شانسی برای قهرمانی لیگ نمی‌دانست اما رسیدن به هفت امتیاز در سه دیدار گذشته، تیم خمز را به آینده امیدوار کرده است. تیمی که به لحاظ فنی، واقعا خوب فوتبال بازی می‌کند و تیمی کاملا استاندارد به نظر می‌رسد. درخشش رضا اسدی، دومین هت‌تریک این فصل بازیکنان تراکتور را رقم زده و به نظر می‌رسد سرمربی اسپانیایی به شناخت کاملی از تیمش رسیده است. جبران 9 امتیاز فاصله با صدر، ساده نیست اما از یاد نبریم که تراکتور با همه رقبای مدعی، بازی مستقیم دارد و هنوز می‌تواند جدول لیگ برتر را دگرگون کند. آنها هنوز از رسیدن به یک موفقیت بزرگ در این فصل ناامید نشده‌اند.