وقتی پرونده شکایت ماریو بودیمیر از باشگاه پرسپولیس سرانجام بسته شد، هواداران باشگاه در انتظار رونمایی از مهدی ترابی در ترکیب تیم‌شان روبه‌روی صنعت نفت آبادان بودند اما خیلی زود مشخص شد که به دلیل شکایت‌های دیگر، خرید جدید قرمزها نمی‌تواند تیمش را در این مسابقه دشوار همراهی کند. بر اساس احکام جدید کمیته تعیین وضعیت، پرسپولیس هنوز باید یک رقم نجومی از بدهی‌های مربوط به گذشته را برای باز شدن پنجره‌اش تسویه کند. حتی نام گلرهای نامطمئن و دردسرسازی مثل سوشا مکانی و میثاثق معمارزاده در فهرست مهره‌های طلبکار از باشگاه پرسپولیس دیده می‌شود. فهرستی که در آن پرسپولیسی‌ها حتی به هیات فوتبال تهران و باشگاه ملوان بندرانزلی نیز بدهکار هستند. به تعویق افتادن استفاده از مهدی ترابی، بدون شک در یک رقابت نزدیک و فشرده با سپاهان و استقلال به ضرر پرسپولیسی‌ها خواهد بود. چراکه این تیم همچنان عیسی آل‌کثیر را هم در اختیار ندارد و تا زمانی که پنجره نقل و انتقالاتی‌اش باز نشود، نمی‌تواند از خریدهای بعدی هم رونمایی کند. دو هفته از نیم‌فصل دوم لیگ برتر سپری شده و تنها 13 مسابقه تا پایان فصل باقی مانده اما سرخ‌ها همچنان باید با همان نفرات قبلی به کارشان در لیگ برتر ادامه بدهند. این موضوع به ویژه در فاز هجومی به تیم لطمه خواهد زد. چراکه زوج عالیشاه و امیری در حقیقت هافبک هستند و هرگز نمی‌توانند به مهاجمانی مهارنشدنی در لیگ برتر تبدیل شوند.

در قیاس با دو رقیب جدی، خط حمله پرسپولیس بدجوری لنگ می‌زند. سپاهان تا این هفته از لیگ برتر با اختلاف صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر بوده و با درخشش قابل توجه سجاد شهباززاده، گل‌های بسیار زیادی به ثمر رسانده است. استقلالی‌ها نیز سه مهاجم سرحال و آماده را در اختیار دارند و با نفراتی مثل شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری، همیشه می‌توانند برای هر مدافعی دردسر درست کنند. برتری پرسپولیس نسبت به این رقبا اما در فاز دفاعی شکل می‌گیرد. جایی که این تیم به ثبات خیره‌کننده‌ای رسیده و به سادگی مقابل هر رقیبی تسلیم می‌شود. جنگ بر سر قهرمانی در لیگ برتر بیستم، جنگ خطوط حمله استقلال و سپاهان با خط دفاعی پرسپولیس خواهد بود. هر تیمی که بتواند تعادل بیشتری به دست بیاورد و نقاط ضعفش را بهتر تقویت کند، شانس بیشتری برای موفقیت در این فصل خواهد داشت. بخش مهمی از پروژه تحول هجومی پرسپولیس، به خرید بازیکن بستگی دارد و تا زمانی که پنجره نقل و انتقالات این تیم بسته باشد، صدرنشینی شاگردان یحیی در لیگ برتر چندان دوام نخواهد داشت.

سرخ‌ها روزهای نگران‌کننده‌ای را پشت سر می‌گذارند و امیدوارند مجوز ثبت نهایی قرارداد مهره‌های جدیدشان هرچه زودتر صادر شود. نفراتی  مثل ترابی و مغانلو، از این قابلیت برخوردار هستند که یک تغییر قابل توجه در این تیم به وجود بیاورند. در چنین شرایطی پرسپولیس می‌تواند به کسب پنجمین قهرمانی متوالی امیدوار باشد اما اگر این اتفاق رخ ندهد یا به هر دلیلی به تعویق بیفتد، شرایط برای این تیم در لیگ کاملا پیچیده خواهد شد و معلوم نیست چه سرنوشتی انتظار این تیم را می‌کشد.