آریا رهنورد

سپاهانی‌ها این هفته، یکی از غافلگیرکننده‌ترین تیم‌های این فصل فوتبال ایران را به خاکستر تبدیل کردند. تیم محرم نویدکیا با زدن 6 گل به آلومینیوم، تا این هفته بهترین برد فصل را به دست آورده است. جالب است بدانید که آنها در دو فصل گذشته نیز در بهترین بردهای لیگ برتر سهم داشتند. نکته جالب توجه دیگر در مورد سنگین‌ترین پیروزی هر فصل از لیگ برتر، نقش پررنگ تیم‌های جنوبی به عنوان «بازنده» در این رقابت‌ها بوده است. تا اینجا تیم محرم، بهترین برد لیگ بیستم را به دست آورده اما هنوز 13 هفته به پایان لیگ باقی مانده و ممکن است این رکورد در ادامه فصل به تیم دیگری تعلق بگیرد.

لیگ نوزدهم؛ پنج تایی‌ها

استقلال، سپاهان و پرسپولیس، مقتدرانه‌ترین پیروزی‌های فصل گذشته لیگ برتر را به دست آوردند. جالب اینکه رقیب هر سه تیم در جریان این بردها، تیم‌های جنوبی لیگ برتر بودند. استقلال با هدایت استراماچونی در استادیوم آزادی، پنج بار دروازه صنعت نفت آبادان را باز کرد. این بازی یکی از بهترین نمایش‌های استقلال با مرد ایتالیایی به شمار می‌رود. یک ماه و یک هفته بعد، سپاهان در نقش جهان روبه‌روی شاهین قرار گرفت و توانست این تیم را گلباران کند. تیمی که حالا با محرم بهترین برد لیگ بیستم را به دست آورده، با قلعه‌نویی نیز یکی از بهترین پیروزی‌های لیگ نوزدهم را جشن گرفته بود. آنها برای رسیدن به این برد، پنج بار دروازه شاهین بوشهر را باز کردند. شاهین همین تجربه را روبه‌روی پرسپولیس هم پشت سر گذاشت. آنها در لیگ برتر نوزدهم، پنج گل هم از پرسپولیس دریافت کردند و نتوانستند دروازه این تیم را باز کنند. علی علیپور در این بازی به تنهایی سه بار توپ را از خط دروازه شاهین بوشهر عبور داد.

لیگ هجدهم؛ کولاک به سبک تراکتور

بهترین پیروزی لیگ برتر هجدهم، در هفته هشتم آن فصل اتفاق افتاد. در این مسابقه که در استادیوم یادگار امام تبریز برگزار ‌شد، تراکتوری‌ها 6 بار دروازه استقلال خوزستان را باز کردند. ستاره بی چون و چرای آن نبرد، آنتونی استوکس بود. ستاره‌ای که موفق شد پوکر کند و چهار گل به استقلال خوزستان بزند. گل‌های دیگر قرمزهای تبریز روبه‌روی آبی‌های اهواز در آن جدال را علی عبدا...زاده و اشکان دژاگه به ثمر رساندند. قبل و بعد از آن مسابقه در لیگ برتر هجدهم، هیچ تیمی موفق نشد چنین برد سنگینی را با اختلاف 6 گل به دست بیاورد. دومین برد مقتدرانه آن فصل متعلق به سپاهان بود که سپیدرود رشت را با نتیجه 6 بر یک از پیش رو برداشت.

لیگ هفدهم؛ یک قربانی آشنا

در هفدهمین فصل از لیگ برتر هم، این استقلال خوزستان بود که متحمل سنگین‌ترین شکست فصل شد. تیمی که فقط دو سال از قهرمانی عجیبش در لیگ برتر می‌گذشت، شکست وحشتناکی را روبه‌روی ذوب‌آهن اصفهان پشت سر گذاشت. شاید امروز باور نکنید اما در جریان قاطعانه‌ترین برد لیگ هفدهم، مرتضی تبریزی به تنهایی چهار بار موفق به گل‌زنی شد. بازیکنی که در چند فصل گذشته لیگ برتر روی هم چهار گل به ثمر نرسانده است! در جریان آن مسابقه که با پیروزی 6 بر صفر ذوب روبه‌روی استقلال خوزستان به پایان رسید، محمدرضا حسینی هم دو گل برای ذوبی‌ها زد. بازیکنی که این روزها پیراهن باشگاه سپاهان را در لیگ برتر بر تن دارد.

لیگ شانزدهم؛ تحقیر تشریفاتی

بهترین پیروزی لیگ برتر شانزدهم در یک مسابقه کاملا تشریفاتی به دست آمد. پرسپولیسی‌ها قبل از دیدار خانگی با پدیده، قهرمانی‌شان را در لیگ برتر مسجل کرده بودند و آماده می‌شدند تا مراسم اهدای جام را برگزار کنند. بازی با حریف مشهدی در جدول حساسیتی برای پرسپولیس نداشت اما قرمزها با همه وجود روبه‌روی این حریف حاضر شدند و توانستند چهار بار توپ را از خط دروازه پدیده عبور بدهند. این پیروزی دلچسب کمک کرد تا جشن قهرمانی هم با هیجان و شکوه بیشتری برگزار شود.

لیگ پانزدهم؛ محصول مشترک

در پانزدهمین فصل از لیگ برتر، استقلال اهواز فاجعه‌بارترین شرایط ممکن را سپری می‌کرد. همین تیم در نهایت شرایطی را به وجود آورد که راه‌آهن و تراکتورسازی، پرگل‌ترین و سنگین‌ترین بردهای فصل را به دست بیاورند. تراکتوری‌ها در ورزشگاه یادگار امام تبریز موفق شدند پنج گل به آبی‌ها بزنند و حدود چهار ماه بعد، نوبت به راه آهن رسید که همین بلا را سر استقلال اهواز بیاورد. در پایان آن فصل استقلال اهواز اولین تیمی بود که راهی رقابت‌های دسته یک شد اما جالب است بدانید که راه‌آهن که پنج گل به این تیم زده بود هم چاره‌ای به جز ترک لیگ برتر به مقصد لیگ یک نداشت!

لیگ برتر چهاردهم؛ قاتلی با لباس نارنجی

9 هفته بعد از شروع لیگ برتر چهاردهم، سنگین‌ترین پیروزی آن فصل در جدال سایپا و پدیده به دست آمد. تیم مجید جلالی در این نبرد، برد فوق‌العاده‌ای را روبه‌روی تیم علیرضا مرزبان به دست آورد. میلاد میداوودی در این مسابقه دو بار موفق به گل‌زنی شد و علی زینالی و حامد شیری هم گل‌های بعدی تیم‌شان را به ثمر رساندند تا سایپا یک پیروزی جذاب را روبه‌روی حریف مشهدی‌‌اش تجربه کند.