پوست شیـر!

برخورد تماشایی سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی، آخرین نبرد فصل این دو باشگاه نبود. هر دو تیم می‌دانستند که باید در یک دوئل حساس دیگر روبه‌روی هم قرار بگیرند. بازی امروز برای سپاهان یک نبرد انتقامی و برای پرسپولیس، یک بازی سرنوشت‌ساز در مسیر قهرمانی است. با این حال ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران برای حساس بودن، به هیچ بهانه‌ای نیاز ندارد. این بازی در هر شرایطی نفس‌گیر است و این بار، نفس‌گیرتر نیز خواهد شد.

آریا رهنورد

 

یحیی و مورایس؛ دوئل شماره سه

سرمربیان پرسپولیس و سپاهان در این فصل دو بار روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند. بازی اول، یک نبرد سراسر احتیاط‌آمیز و سرد بود که در نهایت با تساوی بدون گل تمام شد. در بازی دوم، همه چیز تغییر کرد و دو تیم 6 بار توپ را از خط دروازه‌ها عبور دادند. حالا نوبت سومین برخورد این دو مربی است. یحیی و مورایس حالا دیگر خیلی خوب سبک بازی هم را شناخته‌اند. آخرین تقابل با سپاهان در آزادی برای گل‌محمدی، به شکست انجامید و حالا این مربی‌ می‌خواهد در اولین جدال خانگی تیمش مقابل مورایس، درخشان ظاهر شود. تیم یحیی درست بعد از شکست دادن حریف اصفهانی‌اش در جام حذفی، فرم بهتری پیدا کرد. این تیم در دو بازی بعدی‌اش پس از آن برد 6 امتیاز گرفته و 6 گل نیز به ثمر رسانده است. سپاهان اما در اولین بازی پس از آن جدال، روبه‌روی آلومینیوم متوقف شد و سپس توانست هوادار را ببرد. با این حال هر دو تیم در وضعیت خوبی قرار دارند و انتظار می‌رود این بازی، سرشار از لحظات تماشایی و  فوق‌العاده باشد.

دو سنگربان تعیین‌کننده

روی خط دروازه‌ها در این جدال، دو سنگربانی هستند که از بهترین‌ها در فوتبال ایران به شمار می‌روند. این دو دروازه‌بان در جدال این هفته بسیار تعیین‌کننده خواهند بود. گل زدن به بیرو و نیازمند اصلا ساده نیست و اگر آنها در روز خوب‌شان باشند، کابوس بزرگی برای مهاجمان حریف خواهند ساخت. علی و پیام، ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی دارند که می‌تواند در جدال حساس امروز به کمک تیم‌شان بیاید. هر دو نفر نیز فصل درخشانی را پشت سر گذاشته‌اند اما برای تبدیل شدن به بهترین دروازه‌بان این فصل فوتبال ایران، باید جام قهرمانی لیگ را نیز از آن خودشان کنند.

جنگ انگیزه‌ها

رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو، سه مهره کلیدی سپاهان در این فصل بوده‌اند. بازیکنانی که در دفاع، خط میانی و خط حمله در این فصل، شاهکار کرده‌اند و آمادگی‌شان را به رخ رقبا کشیده‌اند. از این جمع، فرشاد در جام حذفی موفق به باز کردن دروازه قرمزها شده اما دو بازیکن دیگر و به ویژه رامین، سرشار از انگیزه هستند تا در این جدال حساس بدرخشند. در سمت مقابل هم چند بازیکن سابق سپاهان دیده می‌شوند. نفراتی مثل دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی و سروش رفیعی. دانیال در بازی جام حذفی، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و پس از آن نیمکت‌نشین شد. سروش در آن بازی استثنایی نشان داد و گولسیانی نیز دبل کرد. البته که همه نفرات در این جدال، کوهی از انگیزه هستند اما این دو ترکیب سه نفره روبه‌روی هم، خودشان یک مسابقه فوتبال مجزا و هیجان‌انگیز خواهند داشت.

در اعماق

به نظر می‌رسد رویکرد پرسپولیس برای این بازی نیز همانند دیدار جام حذفی، استفاده از عمق خط دفاعی حریف باشد. به احتمال زیاد ترکیب اولیه قرمزها در این نبرد، شباهت زیادی به ترکیب این تیم در دیدار هفته گذشته با تراکتور خواهد داشت. با این تفاوت که این بار گولسیانی و سرلک می‌توانند از ابتدا در بین نفرات تیم قرار بگیرد. استفاده از وحدت هنانوف در ترکیب اصلی، قرار دادن پریرا در نوک حمله و استفاده ثابت از مهدی ترابی و محمد عمری در دو سمت نیز، تصمیم‌های احتمالی یحیی برای این جدال به شمار می‌روند. در سمت مقابل، مورایس بدون شک قید سیاوش یزدانی را خواهد زد تا از زوج دانشگر و نیلسون در مرکز دفاع استفاده کند. رامین و  زکی‌پور در دو سمت خط دفاعی دیده می‌شوند. در مرکز زمین نیز به احتمال زیاد نورافکن، ریگی و محمد کریمی برای سپاهان بازی می‌کنند. حضور فرشاد و شهریار در خط حمله قطعی خواهد بود اما سوال بزرگ برای مورایس، انتخاب یک نفر از بین کاتاتائو و کامسوبا در پست وینگر چپ برای این بازی بزرگ است.

سپاهان در جدول، یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد. اگر آنها این امتیاز را به چهار افزایش بدهند، با توجه به برنامه ساده‌تر در دیدارهای پیش رو، شانس خوبی برای قهرمانی به دست می‌آورند

برنده قهرمان می‌شود؟

آیا برنده این بازی، قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟ قطعا بردن این بازی، دلیل کافی برای قهرمانی این فصل لیگ نیست اما تیم برنده را به یک موفقیت بزرگ در این فصل نزدیک خواهد کرد. سپاهان در جدول، یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد. اگر آنها این امتیاز را به چهار افزایش بدهند، با توجه به برنامه ساده‌تر در دیدارهای پیش رو، شانس خوبی برای قهرمانی به دست می‌آورند. با این وجود نباید از یاد برد که این بازی فقط یک پای فینال است و استقلال نیز در فاصله نزدیکی با هر دو تیم برای قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر مبارزه می‌کند.