تیم فوتسال بانوان پیکان که هفته گذشته در یک قدمی قهرمانی سوپرلیگ بانوان قرار گرفته بود، بالاخره توانست قهرمانی‌اش را در هفته پایانی قطعی کند. در این فصل رقابت بسیار نزدیک و مهیجی بین این تیم و فردیس کرج برای بردن جام وجود داشت و در نهایت این پیکان بود که روی سکوی اول قرار گرفت.

پیکان هفته گذشته با شکست دادن مس رفسنجان، در آستانه قهرمانی قرار گرفت. آنها در هفته پایانی سوپرلیگ باید با تیم قعرنشین صنعت فجر مسابقه می‌دادند. اگر پیکان در این بازی امتیاز از دست می‌داد و کرجی‌ها در بازی همزمان برنده می‌شدند، صدر جدول لیگ تغییر می‌کرد. اتفاقا تیم کرجی هم در هفته پایانی عالی ظاهر شد و توانست پنج بار دروازه رایزکو صفادشت را باز کند.

با این حال پیکان نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت درخشان ظاهر شد و با زدن هشت گل به صنعت فجر، قهرمانی لیگ را از آن خودش کرد. نکته جالب توجه در مورد این تیم، حضور نیلوفر اردلان روی نیمکت آن بود. چهره‌ای که به عنوان کاپیتان تیم فوتسال بانوان به فوتبال ایران معرفی شد و حالا در قامت یک مربی نیز کاملا موفق بوده است. اردلان فصل گذشته نیز با پیکان به قهرمانی لیگ رسیده بود.

این هفته ماجرای صعود به سوپرلیگ بانوان نیز در نوع خودش بسیار جذاب بود. قبل از نبردهای این هفته، صعود نوا آمل به رقابت‌های سوپرلیگ بانوان قطعی شده بود. این تیم که در صدر جدول قرار داشت، باید با تیم رده دومی هرمزگان روبه‌رو می‌شد. سایپا نیز در رده سوم جدول در انتظار لغزش هرمزگانی‌ها بود تا بتواند پشت سر آمل به سوپرلیگ صعود کند.

جالب اینکه نوا آمل در این بازی با دو گل از حریف عقب افتاد و به نظر می‌رسید شکست خواهد خورد اما با انگیزه‌ای مثال‌زدنی به بازی برگشت و با وجود اینکه نتیجه بازی هیچ تفاوتی برایش نداشت، پیروزی را جشن گرفت.

در بازی همزمان نیز سایپا حریفش را شکست داد تا نارنجی‌ها به رقابت‌های فصل آینده سوپرلیگ بانوان صعود کنند. کاری که آملی‌ها این هفته انجام دادند، به شدت جوانمردانه به نظر می‌رسید. آنها شرافتمندانه بازی کردند و بدون نیاز به پیروزی، یک برد حساس را به دست آوردند. این هفته در مجموع، هفته جالب و مهمی برای فوتسال بانوان بود.

در جشن قهرمانی پیکانی‌ها در تهران، نیلوفر اردلان از علاقه‌اش به نشستن روی نیمکت تیم ملی صحبت کرد و این ماجرا را یک رویای بزرگ برای خودش دانست. به هر حال فوتسال بانوان خیلی زودتر از فوتبال بانوان در ایران چهره شد. نسلی که با ستاره‌هایش قهرمانی آسیا را جشن گرفته بود، به سرعت در بین مردم محبوب شد.

حالا ستاره‌های آن نسل در مسیر مربیگری هستند و به لیگ برتر ایران جذابیت زیادی می‌بخشند. انتظارها از تیم ملی نیز همیشه بالا بوده و خواهد بود. این تیم هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در دنیای فوتسال دارد. فوتسال بانوان ایران هم باید به مرور زمان، همان جایگاهی را به دست بیاورد که فوتسال مردان ایران در قاره آسیا از آن برخوردار است.