آریا طاری

باید پذیرفت که لیگ اروپا تا امروز، هرگز به اندازه این فصل جذاب و پرماجرا نبوده است. تیم‌هایی که در رقابت‌های این فصل یورولیگ حاضر هستند، نام‌های بزرگی را در ترکیب یا روی نیمکت دارند و همین مساله موجب شده که این فصل از یورولیگ نیز جذابیت زیادی به دست بیاورد. از مرحله بعدی، صدرنشین‌های دور گروهی یورولیگ مثل آرسنال نیز به این جام اضافه می‌شوند و انتظار می‌رود که رقابت در این تورنمنت، به اوج هیجان برسد. البته که به اندازه لیگ قهرمانان اما یورولیگ در این فصل، بیشتر از همیشه دیده می‌شود.

اریک تن‌هاگ، مردی برای چهار جام!‌

در اولدترافورد، همه چیز مطابق میل یونایتدی‌ها پیش رفت. آنها هم بردند و هم بازگشتی به سبک سر الکس فرگوسن را جشن گرفتند. مردی که از روی سکوها شاهد پیروزی بزرگ تیمش بود. برای او بردن هیچ تیمی شیرین‌تر از شکست دادن بارسا نیست. چراکه این تیم دو بار فرگوسن را در فینال لیگ قهرمانان شکست داده است. یونایتد با وجود خوردن گل و شکست در نیمه اول، خیلی خوب به بازی برگشت و با درخشش فرد و آنتونی، پیروزی دلخواهش را به دست آورد تا همچنان به رقابت در چهار جام مختلف ادامه بدهد. به نظر می‌رسد بارسا در غیاب چند مهره کلیدی، توانایی پیروزی در این بازی دشوار را ندارد. بارسا در غیاب پدری، دمبله و گاوی، نمی‌توانست موقعیت‌های زیادی روی دروازه یونایتد به وجود بیاورد. به نظر می‌رسد این تیم برای پس گرفتن شخصیت اروپایی، باید به دنبال بازگشت لئو مسی باشد. بعد از مسی، آنها حتی نتوانسته‌اند خودشان را به جمع تیم‌های نهایی یورولیگ نیز برسانند. این یک تفاوت بزرگ نسبت به دورانی است که لئو در آن برای آبی اناری‌ها به میدان می‌رفت.

سردار آزمون، پنالتی و بازگشت بی‌نقص

بعد از نمایش عالی سردار روبه‌روی ماینتس، انتظار می‌رفت او در ترکیب تیمش برای دیدار حساس با موناکو قرار بگیرد اما ژابی آلونسو تنها پنج دقیقه در این بازی به آزمون فرصت داد. به نظر می‌رسید او سردار را برای زدن پنالتی وارد زمین کرده است. چراکه قبل از شروع پنالتی‌ها برای دقایقی مشغول صحبت با این بازیکن بود. سردار پنالتی‌اش را عالی زد و این ریسک را پذیرفت که پنالتی‌زن اول بازی باشد. لورکوزن که در خانه شکست خورده بود، حالا در زمین موناکو یک صعود تاریخی را جشن گرفت. هواداران این تیم حتی تا دو ساعت بعد از پایان بازی نیز حاضر به ترک ورزشگاه نبودند.

آیندهوون، کتک‌کاری در شب حذف

بعد از پیروزی سه بر صفر سویا در بازی رفت روبه‌روی آیندهوون، شانس زیادی برای صعود پی‌اس‌وی وجود نداشت. این تیم اما گلزنی را در دقیقه 77 شروع کرد و در ثانیه پایانی یک گل دیگر هم زد. آیندهوون فقط یک گل برای به تساوی کشاندن کار کم آورد. اتفاق عجیب در این بازی، ورود یک جیمی جامپ به زمین برای ضربه زدن به گلر سویا بود. اتفاقی که سنگربان آیندهوون را عصبانی کرد و موجب شد که او این جیمی جامپ را زیر مشت و لگد بگیرد!

آنخلیتو، مرد بازی‌های بزرگ

یوونتوس که در زمین خودش نانت فرانسه را شکست نداده بود، در بازی برگشت دست به یک شاهکار زد و در زمین این تیم با نتیجه سه بر صفر برنده شد. باز هم این آنخل دی ‌ماریا بود که نشان داد مرد درخشیدن در بازی‌های بزرگ است. دی ماریا هر سه گل تیمش را زد تا یک هت‌تریک استثنایی را برای یووه پشت سر بگذارد. این اولین هت‌تریک ستاره آرژانتینی برای بانوی پیر به شمار می‌رفت. دی ماریا با این نمایش آرمانی، امیدها را نسبت به تیم آلگری برای ادامه این فصل زنده نگه داشت.

شگفتی‌ساز اروپا

روزهای رویایی یونیون برلین در این فصل همچنان ادامه دارد. تیمی که در لیگ درست به اندازه بایرن امتیاز گرفته، حالا در اروپا تیم قدرتمند آژاکس را حذف کرده است. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل تمام شد اما در بازی برگشت، این یونیون برلین بود که سه بار به گل رسید و حریفش را با نتیجه سه بر یک شکست داد. تیره‌روزی‌های آژاکس بعد از تن‌هاگ نیز همچنان ادامه دارد. این تیم بعد از جدایی مربی‌اش نه در لیگ خوب نتیجه گرفته و نه در اروپا حرفی برای گفتن داشته است.

امپراتور دیبالا

بعد از شکست در دیدار رفت روبه‌روی سارلزبورگ، مورینیو بسیار عصبانی به نظر می‌رسید. تیم او از این خشم به عنوان یک نیروی محرک استفاده کرد و بازی برگشت را برد. بلوتی و دیبالا در همان نیمه اول کار حریف را تمام کردند و یک برد عالی را جشن گرفتند تا رم به جمع 16 تیم برتر این تورنمنت برسد. ژوزه فصل گذشته با رم، لیگ کنفرانس اروپا را فتح کرد و حالا به دنبال بردن یورولیگ با این تیم خواهد بود. او قبلا یک بار این جام را با منچستریونایتد برده است.