آریا رهنورد

دیدارهای هفته گذشته لیگ قهرمانان، لحظه‌های جذابی داشتند اما در مجموع نفس‌گیر و فوق‌العاده نبودند. نه بازی بایرن و پی‌اس‌جی و نه نبرد دورتموند و چلسی، پرگل از آب درنیامدند. امشب اما انتظار دیگری از این جام وجود دارد. برخورد رئال و لیورپول در آنفیلد از یک سو و حضور تیم فوق‌العاده ناپولی در آلمان، انتظارهای زیادی را به وجود می‌آورد. امشب فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان بازسازی می‌شود و انتظار می‌رود که در هر دو استادیوم، ماجراهای جذاب زیادی به وقوع بپیوندد. این یک شب فراموش نشدنی برای رقابت‌های لیگ قهرمانان خواهد بود.

لیورپول-رئال مادرید؛ اساتید شطرنج و شوق!

برگزارکنندگان فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان، حالا خیلی زود در دور حذفی با هم روبه‌رو شده‌اند. لیورپول امید زیادی داشت تا در فینال سال قبل، رئال مادرید را شکست بدهد و انتقام شکست در فینال قبلی را از این تیم بگیرد اما باز هم این سفیدها بودند که برنده بازی شدند. حالا قرمزها به دنبال یک انتقام دیگر از رئال مادرید هستند اما انتقام گرفتن از چنین تیمی، هیچ‌وقت ساده نبوده است. لیورپول ناامیدکننده‌ترین فصلش زیر نظر کلوپ را سپری کرده اما در دو هفته گذشته، نشانه‌هایی از تغییر در این تیم نمایان شده است. لیورپول این دو هفته، نمایش‌های بسیار خوبی برابر اورتون و نیوکاسل داشته و با کمک درخشش نفرات تازه‌واردی مثل گاکپو و نونیز، بردهای مهمی به دست آورده است. بردهایی که شاید بارقه‌ای از امیدواری را برای این تیم ظاهر کنند. حریف آنها در این بازی اما پرافتخارترین تیم قاره اروپا به شمار می‌رود. تیمی که در هر فرمی باشد، همیشه برای بردن لیگ قهرمانان آماده است. رئال هم مثل لیورپول، در این فصل شانسی برای بردن لیگ ندارد و امیدش به درخشیدن در لیگ قهرمانان است. هیچ‌کدام از این دو تیم، فصل درخشانی را پشت سر نگذاشته‌اند اما این تقابل می‌تواند همه چیز را برای‌شان تغییر بدهد.

لیورپول از سال 2009 و برد بزرگش روبه‌روی رئال مادرید، دیگر این تیم را شکست نداده و در 6 بازی، پنج بار نتیجه را به مادریدی‌ها واگذار کرده است. رئال مادرید در اولین سفر به آنفیلد برای برخورد با لیورپول، با چهار گل شکست خورد اما در دو بازی بعدی، نه نتیجه را واگذار کرد و نه حتی گلی دریافت کرد. رئال در دو حضور اخیرش در این ورزشگاه، سه گل زده و دو بار کلین‌شیت کرده است. با این حال رئال مادرید تنها در یکی از هفت بازی خارج از خانه اخیرش مقابل تیم‌های انگلیسی به پیروزی دست پیدا کرده است. لیورپول بعد از شروع این فصل لیگ قهرمانان در پنج بازی متوالی به پیروزی دست پیدا کرده است. در دوران کلوپ این تیم فقط یک بار آمار بهتری داشته و سابقه رسیدن به هفت برد متوالی را دارد. رکوردی که باشگاه حالا دوباره به آن حمله خواهد کرد. تیم کلوپ برای این بازی، سه مصدوم کلیدی دارد. تیاگو تا چند ماه دیگر نیز دور از میادین خواهد بود. کوناته که در جدال قبلی با رئال مادرید عالی ظاهر شده بود، در این بازی غایب است و سرمربی تیم باید از بین جو گومز و جوئل ماتیپ، یک نفر را برای جانشینی او در نظر بگیرد. لوئیس دیاس نیز همچنان در مصدومیت به سر می‌برد. بازیکنی که این نبرد را به صورت قطعی از دست داده اما شاید در دیدار برگشت با رئال مادرید به میدان برود. وضعیت مادریدی‌ها نیز برای این نبرد نگران‌کننده به نظر می‌رسد. چراکه بنزما و تونی کروس، دیدار قبلی تیم را از دست داده‌اند و هنوز معلوم نیست که آیا بخشی از ترکیب تیم مادریدی در این نبرد هستند یا اینکه باید بازی را از روی سکوها دنبال کنند.

فرانکفورت-ناپولی؛ آتش در آلمان

بخش مهمی از تمرکز ناپولی در این فصل، روی بردن سری آ استوار شده است. این تیم حتی به سرعت از جام حذفی هم کنار رفته تا رویای قهرمانی‌اش در ایتالیا خدشه‌دار نشود. با این وجود به نظر می‌رسد با توجه به اختلاف زیاد امتیاز، دیگر خیال تیم اسپالتی از قهرمانی لیگ راحت شده و حالا آنها می‌توانند دور حذفی لیگ قهرمانان را هم جدی بگیرند. ناپولی یکی از شگفت‌انگیزترین تیم‌های این فصل فوتبال اروپا بوده است. تیمی که در دور گروهی نیز در حضور لیورپول صدرنشین شد و حالا باید در اولین مسابقه حذفی با فرانکفورت برخورد کند. این سومین برخورد تاریخ دو باشگاه به شمار می‌رود و هر دو بازی قبلی را تیم آلمانی برده است. فرانکفورت در 11 تقابل اخیر با تیم‌های ایتالیایی، فقط دو بار شکست خورده اما این ناپولی، تیمی توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسد. تیمی که در هر دو دیدار خارج از خانه اخیرش با آلمانی‌ها برنده بوده و حالا می‌خواهد این عدد را به سه برساند. این اولین تجربه حضور آینتراخت در این مرحله از لیگ قهرمانان است. آنها یازدهمین تیم تاریخ فوتبال آلمان هستند که خودشان را به چنین جایگاهی می‌رسانند.